Swiss-EU PNR მონაცემთა გაცვლა წინ მიიწევს

Swiss-EU PNR მონაცემთა გაცვლა წინ მიიწევს

შენგენის ზონაში შიდა უსაფრთხოების გაძლიერებისკენ გადადგმული ნაბიჯით, შვეიცარიამ სანქცია დააწესა მანდატი, რომ მოლაპარაკება მოახდინოს მგზავრთა სახელის ჩანაწერის (PNR) მონაცემების გაცვლაზე ევროკავშირთან (EU), იტყობინება Swissinfo.

ეს ინიციატივა, რომელიც შვეიცარიის ფედერალურმა საბჭომ დაადასტურა 1 ნოემბერს, მიზნად ისახავს უსაფრთხოების ხარვეზების გადალახვას და პოლიციის თანამშრომლობის გაძლიერებას, ხოლო შვეიცარიის კომერციული ჰაბის დაცვას.

PNR: დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლის ღონისძიება

ევროკომისიის (EC) თანახმად, PNR-ის მონაცემები შედგება ავიაკომპანიებისთვის მგზავრების მიერ დაჯავშნისა და რეგისტრაციის პროცესებისთვის მიწოდებული ინფორმაციისგან. ეს მონაცემები მოიცავს:

  • მოგზაურობის თარიღები
  • მარშრუტი
  • ბილეთის დეტალები
  • საკონტაქტო ინფორმაცია
  • სამოგზაურო აგენტი
  • გადახდის ინფორმაცია
  • სავარძლის ნომერი
  • ბარგის დეტალები

PNR მონაცემები ღირებულია სამართალდამცავი ორგანოებისთვის, რადგან ის ხელს უწყობს საეჭვო მოგზაურობის ნიმუშებისა და კრიმინალებისა და ტერორისტების თანამოაზრეების იდენტიფიცირებას, განსაკუთრებით ხელისუფლებისთვის უცნობი. ეს ხელს უწყობს ისეთი სერიოზული დანაშაულების პრევენციასა და ბრძოლას, როგორიცაა ტერორიზმი, ნარკოდანაშაული, ადამიანით ვაჭრობა და ბავშვთა ექსპლუატაცია.

ერთობლივი ძალისხმევა დანაშაულის წინააღმდეგ

ფედერალური საბჭო ხაზს უსვამს, რომ შეთანხმება არ ექცევა შენგენის acquis- ის purview- ს; აქედან გამომდინარე, საჭიროა კონკრეტული მანდატი. შემოთავაზებული მოლაპარაკების მანდატი ნათელ მიზნებს ასახავს

  • ჩამოაყალიბეთ სამართლებრივი ბაზა შვეიცარიული ავიაკომპანიებისთვის, რათა მონაცემები გადასცენ ევროკავშირის ქვეყნებს
  • მონაცემთა მიწოდების საპასუხო მიწოდება შვეიცარიაში
  • განსაზღვრეთ PNR მონაცემების შეგროვება, გამოყენება და დაცვა ევროპის საჰაერო სივრცეში.

თავის მხრივ, ევროკავშირმა (ევროკავშირმა) უკვე გააკეთა რეკომენდაციები ისლანდიასთან, ნორვეგიასთან და შვეიცარიასთან დისკუსიების დასაწყებად ჯერ კიდევ 2023 წლის სექტემბერში.

მანდატს მხარს უჭერს 2016 წლის ევროკავშირის დირექტივა, რომელიც ფოკუსირებულია PNR მონაცემების გამოყენებაზე ტერორისტული ქმედებებისა და მძიმე დანაშაულების ჩაშლისა და გამოძიების მიზნით. EC ადასტურებს PNR მონაცემების ეფექტურობას უსაფრთხოების ამ მიზნების შესრულებაში, რითაც უზრუნველყოფს საზოგადოებრივ უსაფრთხოებას ევროკავშირის უსაზღვრო დომენში.

სანამ მოლაპარაკებები გაგრძელდება, მანდატი დაექვემდებარება ფედერალური საბჭოების საგარეო პოლიტიკის კომიტეტების შემოწმებას და კანტონალური მთავრობების კონფერენციას. ეს ნაბიჯი გადამწყვეტია ეროვნული უსაფრთხოების საკითხებზე კოლექტიური პოზიციის შესანარჩუნებლად.

გავლენა შვეიცარიასა და შენგენის ზონაში

შვეიცარიის გადაწყვეტილება ევროკავშირთან ამ შეთანხმების დადების შესახებ მნიშვნელოვან ნაბიჯს აღნიშნავს შენგენის ზონის უსაფრთხოების ინფრასტრუქტურის გასაძლიერებლად. PNR სისტემაში ინტეგრირებით, შვეიცარია მიზნად ისახავს აღმოფხვრას თავისი როლი, როგორც პოტენციური ბრმა ადგილი კრიმინალური საქმიანობისთვის, რითაც უზრუნველყოფს უფრო უსაფრთხო გარემოს მისი მოქალაქეებისა და მისი საერთაშორისო პარტნიორებისთვის.

ეს ნაბიჯი აჩვენებს შვეიცარიის პროაქტიულ პოზიციას გლობალური უსაფრთხოების საკითხებზე და შენგენის ზონის კოლექტიური უსაფრთხოებისადმი ერთგულებაზე. ტრანსსასაზღვრო დანაშაულის სითხის ხასიათის აღიარებით, PNR მონაცემების შემოთავაზებული გაცვლა ნიშნავს უფრო ფართო სტრატეგიას უკანონო საქმიანობის პროგნოზირებისა და ბრძოლის მიზნით, თვალთვალისა და ინფორმაციის გაზიარების შესაძლებლობების გაძლიერებით.

უფრო მეტიც, ევროკავშირის პრაქტიკასთან შესაბამისობა ასევე ასახავს შვეიცარიის ერთგულებას საერთაშორისო თანამშრომლობისა და სამართლებრივი ჰარმონიზაციის მიმართ, განსაკუთრებით სამართლიანობისა და საშინაო საქმეების სფეროში. ამ ღონისძიებას, სავარაუდოდ, ექნება შორსმჭვრეტელი შედეგები, რაც პოტენციურად ქმნის პრეცედენტს ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნებისთვის შენგენის ფარგლებში, რათა მიიღონ მსგავსი უსაფრთხოების ზომები და ხელი შეუწყონ ტერორიზმისა და ორგანიზებული დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლის ერთიან მიდგომას.

გავლენა ევროკავშირის ვიზიტორებსა და ემიგრანტებზე

შვეიცარიულ-ევროკავშირის PNR მონაცემთა გაცვლის ხელშეკრულებას მნიშვნელოვანი გავლენა ექნება ევროკავშირის ვიზიტორებისა და ემიგრანტებისთვის. ეს შეთანხმება, რომელიც ფოკუსირებულია მონაცემების გაზიარებაზე, როგორიცაა მოგზაურობის თარიღები, მარშრუტი და საკონტაქტო ინფორმაცია, მზად არის გავლენა მოახდინოს სხვადასხვა ჯგუფებზე მკაფიო გზით:

  1. ETIAS/Schengen Visa მფლობელები: ევროკავშირის მოკლევადიანი ვიზიტორებისთვის, მონაცემთა გაზრდილმა გაზიარებამ შეიძლება გაამარტივოს მოგზაურობა საზღვრებზე დამუშავების დროის შემცირებით. ამასთან, ამან შეიძლება ასევე გამოიწვიოს მოგზაურობის ნიმუშების უფრო მკაცრი შემოწმება, რაც პოტენციურად გავლენას ახდენს მათ, ვისაც აქვს რთული მოგზაურობის ისტორიები.

  2. გრძელვადიანი მოგზაურები / ემიგრანტები: ოჯახები, ინვესტორები, ციფრული მომთაბარეები და სტუდენტები შეიძლება ელოდონ უფრო სრულყოფილი ფონის შემოწმების პროცესს. მონაცემთა გაცვლამ შეიძლება გავლენა მოახდინოს ბინადრობისა და მუშაობის ნებართვის განაცხადებზე, ხელისუფლებას აქვს მეტი ინფორმაცია განმცხადებლის მოგზაურობის ისტორიისა და უსაფრთხოების პოტენციური რისკების შესაფასებლად.

  3. უსაფრთხოება და კონფიდენციალურობის საკითხები: მიუხედავად იმისა, რომ ეს ინიციატივა მიზნად ისახავს უსაფრთხოების გაძლიერებას, ის ბადებს კითხვებს კონფიდენციალურობისა და მონაცემთა დაცვის შესახებ, განსაკუთრებით იმ პირებისთვის, რომლებიც ხშირად მოგზაურობენ საზღვრებში. ბალანსი უსაფრთხოებასა და პირად კონფიდენციალურობას შორის იქნება განხილვისა და რეგულირების კრიტიკული წერტილი.

გავლენა ევროკავშირის ქვეყნის საიმიგრაციო პოლიტიკაზე

შვეიცარიისა და ევროკავშირის PNR მონაცემთა გაცვლის ინიციატივა, სავარაუდოდ, გავლენას მოახდენს უფრო ფართო საიმიგრაციო პოლიტიკაზე ევროკავშირში:

  1. შენგენის რეგულაციებთან შესაბამისობა: ამ შეთანხმებამ შეიძლება შექმნას პრეცედენტი ევროკავშირის სხვა არაწევრი ქვეყნებისთვის შენგენის ზონაში, რაც მათ უბიძგებს მიიღონ მონაცემთა გაზიარების მსგავსი ზომები. ამ განლაგებამ შეიძლება გამოიწვიოს უფრო ერთიანი და მკაცრი საიმიგრაციო პოლიტიკა შენგენის ზონაში.

  2. მონაცემებზე დაფუძნებული პოლიტიკის შემუშავება: მოგზაურობის მონაცემებზე გაძლიერებული წვდომით, ევროკავშირის ქვეყნებმა შეიძლება გადახედონ თავიანთ საიმიგრაციო პოლიტიკას მიგრაციის ნიმუშებისა და უსაფრთხოების საფრთხეების ახალი შეხედულებების საფუძველზე. ამან შეიძლება გამოიწვიოს უფრო მიზნობრივი და ეფექტური საიმიგრაციო კონტროლი.

  3. საერთაშორისო თანამშრომლობა და იურიდიული ჰარმონიზაცია: შეთანხმება ხაზს უსვამს საერთაშორისო თანამშრომლობის მნიშვნელობას იმიგრაციისა და უსაფრთხოების მართვაში. ამან შეიძლება კატალიზესოს სამართლებრივი ჩარჩოებისა და პროცედურების შემდგომი ჰარმონიზაცია, განსაკუთრებით მართლმსაჯულებასა და საშინაო საქმეებში, ევროკავშირისა და მასთან დაკავშირებულ ქვეყნებში.

  4. გავლენა ევროკავშირის არაწევრი ემიგრანტებზე: მონაცემთა გაზრდილი გაცვლა შეიძლება გავლენა იქონიოს არა მხოლოდ ევროკავშირის მოქალაქეებზე, არამედ მესამე ქვეყნის მოქალაქეებზე, რომლებიც შენგენის ზონაში მოგზაურობენ. ამ შეთანხმების შემდეგ მიღებულმა პოლიტიკამ შეიძლება ხელახლა განსაზღვროს ევროკავშირის არაწევრი ემიგრანტებისა და ვიზიტორების კრიტერიუმები და პროცესები.

შვეიცარიის მიერ მოლაპარაკების მანდატის პროექტის მიღება ქვეყნის ერთგულებას საერთაშორისო უსაფრთხოებისა და თანამშრომლობის მიმართ. საკანონმდებლო პროცესის წინსვლისას, ეს შეთანხმება ადასტურებს შენგენის ზონაში დანაშაულისა და ტერორიზმის წინააღმდეგ ბრძოლის საერთო გადაწყვეტილებას.