The Brexit Backstop

The Brexit Backstop

შესავალი

2019 წლის მარტი ხედავს, რომ გაერთიანებული სამეფო ევროკავშირიდან გამოდის, მაგრამ დროთა განმავლობაში სწრაფად ამოიწურება, ჯერ კიდევ არსებობს მნიშვნელოვანი საკითხები, რომლებიც უნდა დალაგდეს. მათ შორის მთავარი ბოლო რამდენიმე თვის განმავლობაში იყო "უკუსვლა", რომელიც ჩრდილოეთ ირლანდიასა და ირლანდიის რესპუბლიკას შორის ღია საზღვრის შენარჩუნების მცდელობაა. ევროკავშირსა და ბრიტანეთს ორივეს სურს თავიდან აიცილოს "მძიმე საზღვარი" ორ ქვეყანასა და დამსწრეთა პრობლემებს შორის, მაგრამ ჯერჯერობით არც დამაკმაყოფილებელი გადაწყვეტა არ გამოუვა. ბრიტანეთი აგრძელებს შეთანხმებას ევროკავშირის დატოვების შემდეგ, რაც ხელსაყრელი იქნება ვაჭრობისა და მოგზაურობის მიმართ, ხოლო ევროკავშირი არ სურს ძალიან ბევრი დათმობოს გამგზავრებულ წევრ სახელმწიფოში. Brexit– ის შემდეგ დიდი ბრიტანეთი დაინიშნებება "მესამე ქვეყანა" კავშირის გარეთ და ირლანდიის ჩრდილოეთ და სამხრეთ საზღვარს შორის საზღვარი გახდა პოლიტიკური ცხელი კარტოფილი.

"მძიმე საზღვარი"

როგორც ერთიანი ბაზრისა და საბაჟო კავშირის ამჟამინდელი წევრები, ჩრდილოეთ ირლანდია და ირლანდია სარგებლობენ რბილი საზღვრით, სადაც პროდუქტები, საქონელი, მანქანები და საზღვრის გადაკვეთის ხალხი ძალიან მჭიდროდ არ არის შემოწმებული. თუმცა, Brexit-ის შემდეგ, ეს სიტუაცია იცვლება, რადგან ორი ქვეყანა ცალკე მარეგულირებელი და საბაჟო რეჟიმების ნაწილი იქნება. რამდენად ზუსტად იმუშავებს ეს, ღიაა კითხვის ნიშნის ქვეშ და "backstop" იმიტირებულია, როგორც პრობლემის დროებითი გადაწყვეტა.

ე.წ. "მძიმე საზღვარი" უარყოფით გავლენას მოახდენს ორ ირლანდიას შორის მოგზაურობასა და ვაჭრობაზე. მესაზღვრეები და ბარიერები საქონლის მკაცრი შემოწმებით და საზღვრის გადაკვეთის ადამიანები საზიანო იქნება როგორც კომერციისთვის, ასევე ტურიზმისთვის. უსაფრთხოების შემოწმება და გაყოფის გადაკვეთის დამატებითი დრო არის ის, რასაც ირლანდიის მთავრობა სასოწარკვეთილია, რომ თავიდან აიცილოს, ისევე როგორც ევროკავშირი, რადგან ირლანდიის ეკონომიკა რთული დარტყმა იქნება და ასეთი საზღვარი არ შეესაბამება ევროპის სავიზო მოგზაურობის არსებულ ხელშეკრულებებს.

იმის გამო, რომ ევროკავშირმა ჯერჯერობით ვერ შეძლო გაერთიანებული სამეფოსთვის გარდამავალი პერიოდის მინიჭება, როდესაც ის ტოვებს კავშირს, უკუსვლა აუცილებელია იმისთვის, რომ თავიდან იქნას აცილებული მძიმე საზღვარი, რომელიც ღამით გამოჩნდება. ევროკავშირი და დიდი ბრიტანეთი მაინც შეთანხმდნენ, რომ მძიმე საზღვრის თავიდან აცილების უკუსვლის გადაწყვეტა აუცილებელია:

  • სახელმწიფოთაშორისი თანამშრომლობის შენარჩუნება
  • ორივე ქვეყნის ეკონომიკის მხარდაჭერა
  • კარგი პარასკევის მშვიდობის დაცვა

მიუხედავად ამ შეთანხმებისა, რომელიც 2017 წლის დეკემბერში გაფორმდა, ჯერ კიდევ არსებობს ძირითადი დაბრკოლება.

კონტრ-წინადადებები და სხვა პრობლემები

გარდამავალი პერიოდის ბრიტანული მოთხოვნის წინააღმდეგ ბრძოლისას ევროკავშირმა შემოგვთავაზა უკუსვლა, რომელიც დაინახავდა ჩრდილოეთ ირლანდიას, რომელიც დარჩა ევროკავშირის საბაჟო კავშირში, ასევე ევროკავშირის დღგ-ს სისტემაში და შეინარჩუნებდა წვდომას ერთ ბაზარზე. ამ წინადადებამ მიიღო უარყოფითი რეაქცია ბრიტანეთისგან, რადგან ჩრდილოეთ ირლანდიაში ექსპორტირებული საქონელი დანარჩენი დიდი ბრიტანეთიდან დაექვემდებარებოდა მკაცრ შემოწმებას და შემოწმებას. ეს, პრემიერ-მინისტრის ტერეზას თქმით, შეიძლება საფრთხე შეუქმნას გაერთიანებული სამეფოს კონსტიტუციურ მთლიანობას და მიუღებელი იყოს როგორც გაერთიანებული სამეფოს, ასევე ჩრდილოეთ ირლანდიის მთავრობებისთვის.

უსაფრთხოების შეშფოთება მოგზაურობის ხელშეკრულებებზე გავლენის მისაღებად

ირლანდიისა და ჩრდილოეთ ირლანდიის პოლიციის ძალების ერთობლივი ანგარიში შეშფოთებას გამოთქვამს ჩრდილოეთ ირლანდიას, გაერთიანებულ სამეფოსა და ევროკავშირის ტერიტორიას შორის მოგზაურობის სამომავლო შეთანხმებების გამო. ანგარიში ვარაუდობს, რომ ჩრდილოეთ ირლანდია შეიძლება ჩაითვალოს, როგორც სუსტი წერტილი ტერორისტებისა და კრიმინალების მიერ, საიდანაც ბრიტანეთისა და ევროპის მატერიკზე შესვლა. თუ ჩრდილოეთ ირლანდიას დიდი ბრიტანეთიდან განსხვავებულად მოექცნენ, მიუხედავად იმისა, რომ ამ სუბიექტის ნაწილი ჯერ კიდევ დარჩენილიყო, მას შეუძლია კომპრომეტირება მოახდინოს არსებული შენგენის სავიზო სისტემის უსაფრთხოების პროტოკოლებზე და ETIAS– ის დანერგვაზე მთელს ევროპაში.

დიდი ბრიტანეთისა და ჩრდილოეთ ირლანდიის აღარ იქნება დიდი ევროპული ტერიტორიის ნაწილი, იქნება ხვრელი ევროპის მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის უსაფრთხოების ქსელში. ირლანდიის გარდასა და ჩრდილოეთ ირლანდიის PSNI- ს მიაჩნია, რომ ირლანდიასა და ბრიტანეთს შორის საერთო მოგზაურობის არეალის ფუნქციონირება მნიშვნელოვნად უნდა შეიცვალოს უსაფრთხოების გაზრდილი რისკების გამო. ორ ქვეყანას შორის საზღვაო მოგზაურობა განიხილება, როგორც განსაკუთრებით დაუცველი უსაფრთხოების ზონა, რადგან სავიზო შემოწმება ხშირად არ არის ისეთი მკაცრი, როგორც აეროპორტებში.

კონტრაბანდული ადამიანების ზრდა

საერთაშორისო ბანდებმა, რომლებიც უკვე მიზნად ისახავს ბრიტანეთს კონტრაბანდული ადამიანებისთვის, შეიძლება გააძლიერონ თავიანთი ოპერაციები, რადგან დიდი ბრიტანეთი ხდება უფრო მომგებიანი დანიშნულების ადგილი Brexit– ის შემდეგ. ირლანდიასა და ჩრდილოეთში მოწყობილი ქორწინება უზრუნველყოფს საჭირო დოკუმენტებს და პასპორტებზე ETIAS დამტკიცების საშუალებას. ამის გათვალისწინებით, და სხვა შეშფოთება ნარკოტიკებთან და იარაღის კონტრაბანდასთან დაკავშირებით, პოსტ-ბრექსიტის ეპოქამ შეიძლება დაინახოს მთელი რიგი უსაფრთხოება, იმიგრაცია და მოგზაურობის შემოწმება.

როგორიც არ უნდა იყოს უკუსვლის განხილვის შედეგი, როგორც ჩანს, ETIAS სამგზავრო სისტემა და ევროპული ვიზის სხვა ფორმები, მათ შორის შენგენის ვიზა, შემოწმდება ირლანდიის საზღვარზე და შეიძლება ჰქონდეს შედეგები ყველა ევროპული მოგზაურობისთვის უახლოეს მომავალში.