არეულობასთან დაკავშირებით ევროკავშირის საზღვრების რეკორდული ნაკადები

არეულობასთან დაკავშირებით ევროკავშირის საზღვრების რეკორდული ნაკადები

ევროკავშირი (ევროკავშირი) განაგრძობს საგარეო საზღვრების უზრუნველყოფის მნიშვნელოვან გამოწვევებს, 2023 წელს მიგრაციის ნაკადები რეკორდულ მაჩვენებელს აღწევს.

ევროკავშირის სასაზღვრო და სანაპირო დაცვის სააგენტოს Frontex-ის მონაცემებით, მიმდინარე წლის პირველ 10 თვეში 331,600-ზე მეტი არარეგულარული საზღვრის გადაკვეთა გამოვლინდა, რაც 2022 წლის იმავე პერიოდიდან 18%-იანი ზრდაა, რაც 2015 წლის შემდეგ ყველაზე მაღალი მაჩვენებელია.

ხმელთაშუა ზღვის გადაკვეთის რესურსების ზრდა

სიტუაცია მძიმეა ხმელთაშუა ზღვაში, რომელიც რჩება მიგრანტებისა და თავშესაფრის მაძიებლების მთავარ მარშრუტად, რომლებიც ცდილობენ ევროპაში მისვლას.

ჯერჯერობით 2023 წელს ხელისუფლებამ ჩაწერა 143,600-ზე მეტი არარეგულარული ჩამოსვლა ცენტრალური ხმელთაშუა ზღვის მარშრუტის გავლით, პირველ რიგში ლიბიიდან და ტუნისიდან იტალიასა და მალტაში.

ეს წარმოადგენს თითქმის ორჯერ გადახტომას გასულ წელთან შედარებით და აღნიშნავს ყველაზე დატვირთულ გადაკვეთას 2016 წლიდან.

ექსპერტები ამბობენ, რომ აფრიკაში და ახლო აღმოსავლეთში არასტაბილურობის გაუარესება ზრდის ზრდას.

"წარმოშობისა და სატრანზიტო ქვეყნების სოციალურ-ეკონომიკური პირობების გაუარესებამ, ახლო აღმოსავლეთისა და სამხრეთ აზიის ნაწილებში ჰუმანიტარულ კრიზისებთან და პოლიტიკურ არეულობასთან ერთად შექმნა მასობრივი მიგრაციის ხელშემწყობი გარემო", - ნათქვამია ევროკავშირის სასაზღვრო სააგენტოს მიერ 2023-2024 წლის რისკების ანალიზის ანგარიშში.

უპრეცედენტო შემოდინებამ დაძაბა მიმღები ობიექტები სამხრეთ ევროპაში და გაამწვავა დაძაბულობა ევროკავშირში (ევროკავშირი) ტვირთის გაზიარების გამო.

წევრმა სახელმწიფოებმა, როგორიცაა იტალია და საბერძნეთი, დაადანაშაულეს ჩრდილოეთ მეზობლები ლტოლვილთა სავალდებულო კვოტების მიუხედავად საკმარისი დახმარების გაწევაში. ამან ხელი შეუშალა კოორდინირებულ რეაგირებას.

შედეგები ევროკავშირის მოქალაქეებისთვის და მოგზაურებისთვის

არეულობამ რამდენიმე გავლენა მოახდინა ევროკავშირის მოგზაურებსა და ვიზის განმცხადებლებზე , რომლებიც იმედოვნებენ, რომ ეწვევა ბლოკს.

ზოგიერთი ექსპერტი მიიჩნევს, რომ მთავრობებმა შეიძლება მიიღონ ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქეების უფრო მკაცრი სკრინინგი, რათა თავიდან აიცილონ არარეგულარული შესვლა და მინიმუმამდე დაიყვანონ რისკები, რაც გამოიწვევს დამტკიცების ხანგრძლივ მოლოდინს.

ასევე არსებობს შეშფოთება, რომ თუ სიტუაცია კიდევ უფრო გაუარესდება, ხმელთაშუა ზღვის გასწვრივ ზოგიერთ წევრმა სახელმწიფომ შეიძლება დროებით აღადგინოს შიდა სასაზღვრო კონტროლი შენგენის ჩარჩოს ფარგლებში.

ეს ხელს შეუშლის ევროკავშირის მაცხოვრებლების თავისუფალ გადაადგილებას კონტინენტის დიდ ნაწილში.

საიმიგრაციო წესებში პოტენციური ცვლილებები

ქსენოფობიური განწყობებით იზრდება, საიმიგრაციო პოლიტიკა შეიძლება კიდევ უფრო გამკაცრდეს, მიუხედავად შრომის დეფიციტისა სხვადასხვა ინდუსტრიებში.

დიდმა ბრიტანეთმა უკვე მიიღო მყარი პოზიცია, გამოაქვეყნა საკამათო გარიგება რუანდასთან ამ წლის დასაწყისში თავშესაფრის მაძიებლების გადასაადგილებლად 6,000 მილის დაშორებით.

იმავდროულად, სხვა ქვეყნები, როგორიცაა დანია და ავსტრია, გეგმავენ საზღვარგარეთ მისაღები ცენტრების გახსნას და დეპორტაციის დაჩქარებას.

მიუხედავად ამისა, ზოგიერთი დამკვირვებელი ამტკიცებს, რომ იურიდიული მიგრაციის არხების გაუმჯობესება საუკეთესო მიდგომაა ჰუმანიტარული და უსაფრთხოების მიზნების დასაბალანსებლად.

უსაფრთხოების გაძლიერებამ შეიძლება შეაფერხოს ETIAS დამტკიცება

სასაზღვრო უსაფრთხოება უფრო მკაცრია, ვიდრე ოდესმე მიმდინარე მიგრანტთა კრიზისის ფონზე, ევროპული მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) შეფერხება კრიტიკულ დროს მოხდა.

როგორც ბლოკის პირველი სრულად ციფრული საზღვრის კონტროლის სისტემა, ETIAS-ს შეეძლო მსოფლიოს 60-ზე მეტი ქვეყნის ვიზიტორებისთვის სკრინინგის დამატებითი ფენის მიწოდება.

ამასთან, თავშესაფრის მაძიებელთა უპრეცედენტო შემოდინებას აქვს დაძაბული რესურსები და შეიძლება გამოიწვიოს უფრო ფართო ფონის შემოწმება ETIAS– ის გაშვების შემდეგ.

განმცხადებლებმა უნდა მოემზადონ დამუშავების პოტენციური შეფერხებებისთვის, განსაკუთრებით მაღალი რისკის მქონე ქვეყნებიდან.

მიუხედავად იმისა, რომ ETIAS მიზნად ისახავს უსაფრთხოების დაბალანსებას და ფასილიტაციას კეთილსინდისიერი მოგზაურებისთვის, შეიძლება რთული აღმოჩნდეს ლოდინის ზედმეტი დროის თავიდან აცილება.

სისტემის წარმატება დამოკიდებულია წევრი სახელმწიფოების თანამშრომლობაზე - თუ არ არის დაკომპლექტებული, გადატვირთული ეროვნული სააგენტოები, შედეგი შეიძლება იყოს დისკრიმინაცია გარკვეული წარმოშობის განმცხადებლების მიმართ.

სულ უფრო არასტაბილურ სამყაროში ევროკავშირმა უნდა უზრუნველყოს ETIAS-ის უსაფრთხოება, ბლოკის იმიჯის, როგორც ღია, ინკლუზიური დანიშნულების ადგილის შელახვის გარეშე. მიმდინარე კრიზისების ფონზე ვიზიტორების ეთიკური მოპყრობა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია.

უსაფრთხოების გაძლიერებამ შეიძლება შეაფერხოს ETIAS დამტკიცება

ბევრი დებატი წინ უსწრებს 27 წევრ ქვეყანას, რადგან ისინი რეკორდულ ჩამოსვლას დაუპირისპირდებიან. მაგრამ კლიმატის ცვლილების მსგავსი ფაქტორების გაძლიერებით, ევროპამ უნდა დაიძაბოს უფრო მშფოთვარე დრო მის საზღვრებზე.

სწრაფი გამოსწორებები არასაკმარისი იქნება; მხოლოდ ყოვლისმომცველ, გრძელვადიან სტრატეგიებს შეუძლიათ იმედი ჰქონდეთ გამოწვევების შემსუბუქებას.

ევროკავშირი (ევროკავშირი) განაგრძობს საგარეო საზღვრების უზრუნველყოფის მნიშვნელოვან გამოწვევებს, 2023 წელს მიგრაციის ნაკადები რეკორდულ მაჩვენებელს აღწევს.

ევროკავშირის სასაზღვრო და სანაპირო დაცვის სააგენტოს Frontex-ის მონაცემებით, მიმდინარე წლის პირველ 10 თვეში 331,600-ზე მეტი არარეგულარული საზღვრის გადაკვეთა გამოვლინდა, რაც 2022 წლის იმავე პერიოდიდან 18%-იანი ზრდაა, რაც 2015 წლის შემდეგ ყველაზე მაღალი მაჩვენებელია.

ხმელთაშუა ზღვის გადაკვეთის რესურსების ზრდა

სიტუაცია მძიმეა ხმელთაშუა ზღვაში, რომელიც რჩება მიგრანტებისა და თავშესაფრის მაძიებლების მთავარ მარშრუტად, რომლებიც ცდილობენ ევროპაში მისვლას.

ჯერჯერობით 2023 წელს ხელისუფლებამ ჩაწერა 143,600-ზე მეტი არარეგულარული ჩამოსვლა ცენტრალური ხმელთაშუა ზღვის მარშრუტის გავლით, პირველ რიგში ლიბიიდან და ტუნისიდან იტალიასა და მალტაში.

ეს წარმოადგენს თითქმის ორჯერ გადახტომას გასულ წელთან შედარებით და აღნიშნავს ყველაზე დატვირთულ გადაკვეთას 2016 წლიდან.

ექსპერტები ამბობენ, რომ აფრიკაში და ახლო აღმოსავლეთში არასტაბილურობის გაუარესება ზრდის ზრდას.

"წარმოშობისა და სატრანზიტო ქვეყნების სოციალურ-ეკონომიკური პირობების გაუარესებამ, ახლო აღმოსავლეთისა და სამხრეთ აზიის ნაწილებში ჰუმანიტარულ კრიზისებთან და პოლიტიკურ არეულობასთან ერთად შექმნა მასობრივი მიგრაციის ხელშემწყობი გარემო", - ნათქვამია ევროკავშირის სასაზღვრო სააგენტოს მიერ 2023-2024 წლის რისკების ანალიზის ანგარიშში.

უპრეცედენტო შემოდინებამ დაძაბა მიმღები ობიექტები სამხრეთ ევროპაში და გაამწვავა დაძაბულობა ევროკავშირში (ევროკავშირი) ტვირთის გაზიარების გამო.

წევრმა სახელმწიფოებმა, როგორიცაა იტალია და საბერძნეთი, დაადანაშაულეს ჩრდილოეთ მეზობლები ლტოლვილთა სავალდებულო კვოტების მიუხედავად საკმარისი დახმარების გაწევაში. ამან ხელი შეუშალა კოორდინირებულ რეაგირებას.

შედეგები ევროკავშირის მოქალაქეებისთვის და მოგზაურებისთვის

არეულობამ რამდენიმე გავლენა მოახდინა ევროკავშირის მოგზაურებსა და ვიზის განმცხადებლებზე , რომლებიც იმედოვნებენ, რომ ეწვევა ბლოკს. ზოგიერთი ექსპერტი მიიჩნევს, რომ მთავრობებმა შეიძლება მიიღონ ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქეების უფრო მკაცრი სკრინინგი, რათა თავიდან აიცილონ არარეგულარული შესვლა და მინიმუმამდე დაიყვანონ რისკები, რაც გამოიწვევს დამტკიცების ხანგრძლივ მოლოდინს.

ასევე არსებობს შეშფოთება, რომ თუ სიტუაცია კიდევ უფრო გაუარესდება, ხმელთაშუა ზღვის გასწვრივ ზოგიერთ წევრმა სახელმწიფომ შეიძლება დროებით აღადგინოს შიდა სასაზღვრო კონტროლი შენგენის ჩარჩოს ფარგლებში. ეს ხელს შეუშლის ევროკავშირის მაცხოვრებლების თავისუფალ გადაადგილებას კონტინენტის დიდ ნაწილში.

საიმიგრაციო წესებში პოტენციური ცვლილებები

ქსენოფობიური განწყობებით იზრდება, საიმიგრაციო პოლიტიკა შეიძლება კიდევ უფრო გამკაცრდეს, მიუხედავად შრომის დეფიციტისა სხვადასხვა ინდუსტრიებში. დიდმა ბრიტანეთმა უკვე მიიღო მყარი პოზიცია, გამოაქვეყნა საკამათო გარიგება რუანდასთან ამ წლის დასაწყისში თავშესაფრის მაძიებლების გადასაადგილებლად 6,000 მილის დაშორებით.

იმავდროულად, სხვა ქვეყნები, როგორიცაა დანია და ავსტრია, გეგმავენ საზღვარგარეთ მისაღები ცენტრების გახსნას და დეპორტაციის დაჩქარებას.

მიუხედავად ამისა, ზოგიერთი დამკვირვებელი ამტკიცებს, რომ გაუმჯობესებული იურიდიული მიგრაციის არხები საუკეთესო მიდგომაა ჰუმანიტარული და უსაფრთხოების მიზნების დასაბალანსებლად.