ბალტიისპირეთის რეგიონში საკრუიზო ტურიზმი პანდემიის შემდეგ იმპულსს იბრუნებს

ბალტიისპირეთის რეგიონში საკრუიზო ტურიზმი პანდემიის შემდეგ იმპულსს იბრუნებს

ბალტიის ზღვის რეგიონში საკრუიზო ტურიზმის ინდუსტრია თანდათანობით აღდგება COVID-19 პანდემიით, რუსეთ-უკრაინის ომით და ეკონომიკური არასტაბილურობით გამოწვეული ჩავარდნებისგან.

სირლე არრო, რომელიც ტალინის პორტის მარკეტინგისა და კომუნიკაციების მენეჯერად მუშაობს, პროგნოზირებს, რომ ამ ზაფხულს ესტონეთში 100-ზე მეტი საკრუიზო გემი ჩამოვა.

ამ გემების უმეტესობა დედაქალაქ ტალინში ჩავიდა, ხოლო შვიდი სხვა დაგეგმილია კუნძულ საარემაზე საპორტო ზარების გაკეთება.

მოსალოდნელია მცირე გემები, მაგრამ უფრო მაღალი დატვირთვის დონე

ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში საკრუიზო კომპანიები ყოყმანობს ბალტიის ზღვაში მოგზაურობის დაგეგმვას მისი არაპროგნოზირებადი პირობების გამო. თუმცა, არროს მიერ დაფიქსირებული დაგეგმილი ვიზიტების რაოდენობის ნელი, მაგრამ სტაბილური ზრდა დაფიქსირდა.

აღსანიშნავია, რომ ახლა ამ ტერიტორიაზე მომავალი გემები, როგორც წესი, უფრო მცირეა პანდემიამდე შედარებით.

მიუხედავად იმისა, რომ ეს გემები უფრო მცირეა, მათ უნდა ჰქონდეთ თითქმის სრული დატვირთვის დონე, როდესაც ისინი იალქნებიან.

სანკტ-პეტერბურგის დაკარგვა გავლენას ახდენს საკრუიზო მარშრუტებზე

ბალტიისპირეთში საკრუიზო მარშრუტებზე გავლენის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი საკითხია სანკტ-პეტერბურგის დაკარგვა, რუსეთი, როგორც ზარის პორტი.

ისტორიულად, რუსული ქალაქი იყო საკრუიზო ხაზების მთავარი გათამაშება, რადგან მოგზაურებს შეეძლოთ ეწვივნენ ვიზის გარეშე, სანამ ისინი ორგანიზებულ ტურში იმყოფებოდნენ.

ახლა, როდესაც სანკტ-პეტერბურგი არ არის ვარიანტი, საკრუიზო კომპანიებმა უნდა შეცვალონ, თუ როგორ უწყობენ ხელს თავიანთ მოგზაურობას და ფოკუსირებას რეგიონის ალტერნატიულ მიმართულებებზე.

ბალტიისპირეთის საკრუიზო მიმართვის დივერსიფიკაცია

არრო ხაზს უსვამს ბალტიის ზღვის რეგიონის მრავალფეროვანი შეთავაზებების შესახებ ცნობიერების ამაღლების აუცილებლობას უფრო შორეულ ბაზრებზე.

ქალაქები, როგორიცაა ტალინი, სტოკჰოლმი, ჰელსინკი, კოპენჰაგენი, გდანსკი და რიგა, გვთავაზობენ მდიდარ კულტურულ გამოცდილებას, ავსებს პატარა, მომხიბვლელ მიმართულებებს, როგორიცაა საარემა.

ეკონომიკური მდგომარეობის გაუმჯობესებათან ერთად, რეგიონის მიმართვა ევროპელი ტურისტების მიმართ სავარაუდოდ გაიზრდება.

საკრუიზო სეზონის გახანგრძლივებისა და ღამისთევა

წლევანდელი საკრუიზო სეზონი ტალინში იწყება 25 აპრილს და ვრცელდება ოქტომბერში, დაგეგმილია ორი საშობაო კრუიზიც კი.

ივლისი საყურადღებო მოვლენას იხილავს, როდესაც ოთხი გემი ესტონეთის დედაქალაქს ერთ დღეში ეწვევა – პირველი რამდენიმე წელიწადში.

გარდა ამისა, პატარა გემები დაგეგმილია ღამისთევა ტალინის დროს.

გერმანელი ტურისტები აღორძინებას უძღვნენ

არროს თქმით, გერმანული საკრუიზო კომპანიები ბალტიის ზღვის რეგიონში აღდგენას ხელმძღვანელობენ.

ამასთან, მოსალოდნელია, რომ ინგლისიდან, ამერიკიდან და საფრანგეთიდან მგზავრები ასევე ხელს შეუწყობენ საკრუიზო ტურიზმის აღორძინებულ ნომრებს.

უსაფრთხოების ახალი ფენა ბალტიის საკრუიზო ვიზიტორებისთვის

ევროპული მოგზაურობის საინფორმაციო და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) ამოქმედებით 2025 წლის შუა რიცხვებში, უვიზო მიმოსვლა-გათავისუფლებული ქვეყნების საკრუიზო ვიზიტორებს შენგენის ზონაში შესვლამდე დასჭირდებათ ამ წინასწარი სკრინინგის მიღება.

უსაფრთხოების ეს დამატებითი ღონისძიება უზრუნველყოფს შეუფერხებელ და უსაფრთხო გამოცდილებას ყველა მოგზაურისთვის, რომლებიც შეისწავლიან ბალტიის რეგიონის მრავალფეროვან მიმართულებებს.

ბალტიისპირეთში გრძელვადიანი ყოფნისთვის მოგზაურობის გამარტივება

მიუხედავად იმისა, რომ ETIAS პირველ რიგში გავლენას ახდენს მოკლევადიან ვიზიტორებზე, მის განხორციელებას ასევე შეიძლება ჰქონდეს გავლენა მათთვის, ვინც ბალტიის ქვეყნებში უფრო გაფართოებულ ყოფნას ეძებს.

ოჯახებს, ინვესტორებს, ციფრულ მომთაბარეებს და სტუდენტებს, რომლებიც გეგმავენ რეგიონში ცხოვრობენ, შეიძლება დასჭირდეთ ამ დამატებითი მოგზაურობის ავტორიზაციის გათვალისწინება მათი მოწყობისას.

ბალტიის კრუიზი ბრუნდება

როდესაც მსოფლიო პანდემიისა და გეოპოლიტიკური დაძაბულობის შედეგებს აწვება, ბალტიის ზღვის რეგიონი ცვალებად ლანდშაფტს ეგუება.

მისი შეთავაზებების დივერსიფიკაციით და მოგზაურობის პრეფერენციების განვითარების მიზნით, ესტონეთი და მისი მეზობელი ქვეყნები მიზნად ისახავენ დაიბრუნონ თავიანთი სტატუსი, როგორც პრემიერ საკრუიზო დანიშნულების ადგილი.