ბულგარეთი შენგენის სახმელეთო საზღვრებიდან გამორიცხვისთვის ციცაბო ფასს იხდის

ბულგარეთი შენგენის სახმელეთო საზღვრებიდან გამორიცხვისთვის ციცაბო ფასს იხდის

ბულგარეთის გამორიცხვა შენგენის ზონის სახმელეთო საზღვრებიდან მძიმე ფინანსურ დარტყმას აყენებს ქვეყნის ეკონომიკას.

ევროკომისიის სატრანსპორტო ექსპერტის თქმით, ხარჯები ყოველწლიურად შემაძრწუნებელ თანხებს შეადგენს.

ბიუჯეტის მასიური დანაკარგები გამოტოვებული საგადასახადო შემოსავლის გამო

ევროკომისიის ექსპერტთა ჯგუფის წევრმა ნიკოლაი რაშკოვმა საგანგაშო მაჩვენებლები გამოავლინა.

მან განაცხადა, რომ ბულგარეთი ყოველწლიურად გამოტოვებს 303 მილიონ BGN- ს საგადასახადო შემოსავლებში შენგენის სახმელეთო საზღვრების მიღმა დარჩენის გზით.

რაშკოვმა ხაზი გაუსვა ამ დანაკარგების სიმძიმეს, ბულგარეთის ბიუჯეტის დეფიციტის საკითხების გათვალისწინებით. ყოველწლიურად 300 მილიონზე მეტი BGN- ის გადასახადების გამოტოვება ძალიან შემაშფოთებელია, როდესაც მთავრობა ეძებს დამატებით შემოსავლის წყაროებს.

ყოველწლიურად 1 მილიარდზე მეტი BGN ჩავარდნაში

ბიუჯეტის ზემოქმედების მიღმა, რაშკოვმა გააფრთხილა, რომ ბულგარეთის ეკონომიკა ყოველწლიურად 1 მილიარდზე მეტ BGN- ს განიცდის გაცდენილ სარგებელს.

ეს დანაკარგები გამომდინარეობს ქვეყნის სახმელეთო საზღვრებზე მიმდინარე სასაზღვრო კონტროლით გამოწვეული შეფერხებებისა და არაეფექტურობის გამო.

ეკონომიკური ზარალი აქ არ მთავრდება. რაშკოვმა თქვა, რომ ბულგარეთის მაღაზიებში სამომხმარებლო საქონლის ფასები გაბერილია ციცაბო 15-დან 18% -მდე მიწის საზღვრის გამორიცხვის გამო.

შენგენის სრული ინტეგრაციის კონკურსი დანაკარგების შესაჩერებლად

რაშკოვი ამტკიცებდა, რომ ბულგარეთმა შენგენის სრული წევრობა მოიპოვა, მათ შორის სახმელეთო საზღვრები, ეს მასიური ფინანსური დანაკარგები თავდაპირველად მნიშვნელოვნად შემცირდა და საბოლოოდ საერთოდ აღმოიფხვრა.

მისი თქმით, ბულგარეთი აკმაყოფილებს შენგენის სრული ინტეგრაციის ყველა მოთხოვნას, მათ შორის საზღვრის უსაფრთხო დაცვას.

უნაკერო ტრანსპორტირება გადამწყვეტია, რაშკოვმა გააფრთხილა, რადგან შემაფერხებელი შეიძლება "დამღუპველი" აღმოჩნდეს ქვეყნის ეკონომიკისთვის.

ევროპარლამენტის როლი და ზეწოლა

ხაზი გაუსვა ევროპარლამენტის მნიშვნელობას, რაშკოვმა განაცხადა, რომ ბულგარელები ევროპარლამენტარად ირჩევენ" "ძალიან მნიშვნელოვანია".

მან ხაზი გაუსვა, რომ ბულგარეთის შენგენის საქმის ეფექტურად ჩემპიონის სატრანსპორტო და ლოგისტიკის წარმომადგენლების საჭიროებაა.

ევროპარლამენტმა უკვე მოუწოდა ბულგარეთისა და რუმინეთის სახმელეთო სასაზღვრო შემოწმების მოხსნას წლის ბოლომდე. ეს მიზნად ისახავს გრძელი სატვირთო მანქანების რიგების განმუხტვას მათ საზღვრებზე და ხელი შეუწყოს უფრო გამარტივებას სავაჭრო ნაკადები.

სრული ჩართვის გზა

მიუხედავად იმისა, რომ იმედოვნებს, რომ ავსტრიის პოზიციის შემდეგ ბულგარეთში ევროკავშირის არცერთი სხვა ქვეყანა არ დაბლოკავს, რაშკოვი თვლის, რომ შენგენის სრული შეერთება საბოლოოდ "დროის საკითხია" მისი ქვეყნისთვის.

თუმცა, გზა კლდოვანი იყო. მიუხედავად იმისა, რომ შენგენის საჰაერო და საზღვაო საზღვრებთან 31 მარტს გაწევრიანდა, ევროკავშირს ჯერ არ დაუწესებია ბულგარეთსა და რუმინეთზე სახმელეთო საზღვრის შეზღუდვების მოხსნის თარიღი.

ბულგარეთის რბოლა ეკონომიკური გადინების წინააღმდეგ

მას შემდეგ, რაც ბულგარეთი შენგენის ზონის სახმელეთო საზღვრებიდან იხურება, მისი ეკონომიკა ყოველწლიურად 1 მილიარდ BGN-ზე მეტს იკარგება დაკარგული შესაძლებლობებით და გაბერილი ხარჯებით.

ევროკავშირის ექსპერტების აზრით, საზღვრისგან თავისუფალი ტრანსპორტის შეუფერხებელი ტრანსპორტი გადამწყვეტია, რათა თავიდან აიცილოს ქვეყნის შემდგომი დამღუპველი ფინანსური შედეგები.