გლობალური საჰაერო მოგზაურობა 2024 წლის იანვარში, როგორც მგზავრთა მოთხოვნა 16.6%

გლობალური საჰაერო მოგზაურობა 2024 წლის იანვარში, როგორც მგზავრთა მოთხოვნა 16.6%

გლობალური საავიაციო ინდუსტრია 2024 წელს ფრენის დაწყებას იწყებს, ხოლო წინა წელთან შედარებით, მგზავრთა მოთხოვნა 16.6%-ით გაიზარდა, ნათქვამია საერთაშორისო საჰაერო ტრანსპორტის ასოციაციის (IATA) მიერ გავრცელებულ მონაცემებში.

ეს ძლიერი ზრდა მოდის მიუხედავად მიმდინარე ეკონომიკური და გეოპოლიტიკური გაურკვევლობისა, რაც საჰაერო მოგზაურობის პერსპექტიული წლის წინ მიუთითებს.

საერთაშორისო მოგზაურობა გზას უძღვობა

მიზეზი, რის გამოც იანვარმა დიდი ზრდა დაინახა, იყო ის, რომ სხვა ქვეყნებიდან უფრო მეტ ადამიანს სურდა მოგზაურობა. საერთაშორისო ფრენებზე მოთხოვნა გასული წლის ანალოგიურ შემთხვევასთან შედარებით 20.8%-ით გაიზარდა.

სიმძლავრე ასევე გაიზარდა 20.9% -ით, ხოლო დატვირთვის ფაქტორი სტაბილური დარჩა 79.7% -ით.

ევროპელმა მატარებლებმა 2023 წლის იანვართან შედარებით ტრაფიკის 10.8%-იანი ზრდა დაინახეს, სიმძლავრე 10.7%-ით გაიზარდა, ხოლო დატვირთვის ფაქტორი 77.3%-მდე გაიზარდა.

აღსანიშნავია, რომ ევროპასა და ჩრდილოეთ ამერიკას შორის მარშრუტები არა მხოლოდ პანდემიისგან გამოჯანმრთელდა, არამედ ახლა 6.5%-ით მეტია, ვიდრე 2020 წლის იანვარში.

აეროპორტები პანდემიამდელ დონეს უახლოვდებიან

2024 წლის იანვარში ძლიერმა შესრულებამ აეროპორტის ტრაფიკი პანდემიამდელ დონეებთან დააახლოვა. 2019 წლის იანვართან შედარებით მგზავრთა რაოდენობა მხოლოდ 3%-ით ნაკლებია.

მიუხედავად იმისა, რომ საერთაშორისო მოგზაურობა პანდემიის წინა დონემდე გაიზარდა, შიდა მოგზაურობა ქვეყანაში კვლავ იბრძვის, ამჟამად 13% -ით დაბალია, ვიდრე ეს იყო 2019 წელს.

ევროპის აეროპორტებმა 2023 წლის იანვართან შედარებით მათ მეშვეობით მოგზაურთა რაოდენობის 7%-იანი ზრდა განიცადეს. ამ ზრდის უმრავლესობა საერთაშორისო მასშტაბით მოგზაური ადამიანებისგან მოდის.

ევროკავშირის აეროპორტებმა დიდი ზრდა დაინახეს სამგზავრო მიმოსვლაში, რაც 8%-ით გაიზარდა. ეს ზრდა განსაკუთრებით შესამჩნევი იყო ისეთ ქვეყნებში, როგორიცაა სლოვენია, ჩეხეთი, მალტა, პოლონეთი და უნგრეთი.

ზოგიერთმა აეროპორტმა, მაგალითად მალტაში, კვიპროსსა და პოლონეთში, 2024 წლის იანვარში გადააჭარბა პანდემიამდელ დონეს.

თუმცა, სხვები, ისევე როგორც სლოვაკეთში, შვედეთსა და სლოვენიაში, სრული გამოჯანმრთელებისგან შორს რჩებიან.

ძირითადი აეროპორტები სარგებლობენ ძლიერი მოთხოვნით

დიდმა აეროპორტებმა დაინახეს სამგზავრო ტრაფიკის 8.3% -იანი ზრდა, რაც განპირობებულია ძლიერი მოთხოვნით და ჩინელი მოგზაურების დაბრუნებით.

ლონდონის ჰითროუ დარჩა ყველაზე დატვირთული ევროპული აეროპორტი.

მადრიდი მეოთხე ადგილზე გადახტა, ამსტერდამს გადააჭარბა. ასევე, რომის ფიუმიჩინომ დაინახა შთამბეჭდავი ზრდა, რამაც ხელი შეუწყო ძირითადი აეროპორტების საერთო შესრულებას.

მთავრობის პოლიტიკის როლი

ვინაიდან საჰაერო მიმოსვლა კვლავ აღდგება და იზრდება, IATA- ს გენერალურმა დირექტორმა ვილი ვალშმა ხაზი გაუსვა მთავრობის პოლიტიკის მნიშვნელობას კეთილდღეობის ხელშეწყობაში.

იმის გამო, რომ მთავრობები ყურადღებას ამახვილებენ თავიანთი ეკონომიკის გაძლიერებაზე და მათი აყვავებაზე, მათთვის მნიშვნელოვანია იმის აღიარება, თუ როგორ შეუძლია ავიაციას ამ ზრდის დაწყება. გაზრდილი გადასახადები და მძიმე რეგულაციები კეთილდღეობის საწინააღმდეგო წონაა.

IATA ეძებს მთავრობებს პოლიტიკისთვის, რომელიც ხელს უწყობს ავიაციას ხარჯების შემცირებაში, ეფექტურობის გაუმჯობესებაში და 2050 წლისთვის CO2- ის ნულოვანი ემისიების მიმართულებით პროგრესის მიღწევაში.

ეს წესები გადამწყვეტია იმისათვის, რომ გლობალური ავიაკომპანიის ინდუსტრია იყოს მდგრადი და წარმატებული.

ETIAS და ევროპული მოგზაურობის მომავალი

ევროპის მოგზაურობის საინფორმაციო და ავტორიზაციის სისტემა (ETIAS) 2025 წლის შუა რიცხვებში იწყება და ის მნიშვნელოვან როლს შეასრულებს ევროკავშირში საჰაერო მიმოსვლის მომავალში.

რაც უფრო და უფრო მეტ ადამიანს სურს ფრენა ევროპაში მოსანახულებლად, ETIAS უფრო გამარტივდება მათთვის, ვინც ცოტა ხნით დარჩება. ეს ყველაფერი უფრო ადვილი და უსაფრთხო იქნება.

ამასთან, საჰაერო მოგზაურობის მოთხოვნის ზრდამ შეიძლება გამოიწვიოს გარკვეული პრობლემები გრძელვადიანი მოგზაურებისა და ემიგრანტებისთვის, როგორიცაა ოჯახები, ინვესტორები, ციფრული მომთაბარეები ან სტუდენტები.

უფრო მეტ ადამიანს, ვისაც სურს ევროკავშირში უფრო დიდხანს დარჩენა, საიმიგრაციო პოლიტიკისა და სავიზო მოთხოვნების შეცვლა შეიძლება საჭირო გახდეს. იდეა არის დაბალანსება, რომ ხალხს საზღვრების უსაფრთხოების შენარჩუნებაში.

ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკის ადაპტირება ცვალებად ლანდშაფტში

საავიაციო ინდუსტრიის ძლიერი აღდგენა 2024 წელს, სავარაუდოდ, გავლენას მოახდენს ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკაზე უახლოეს წლებში.

ETIAS სისტემა ემზადება 2025 წლის შუა რიცხვებში, პოლიტიკოსებმა უნდა გაითვალისწინონ, თუ როგორ იმოქმედებს საჰაერო მიმოსვლის გაზრდილი მოთხოვნა სასაზღვრო კონტროლსა და საიმიგრაციო პროცესებზე.

მიუხედავად იმისა, რომ ETIAS მიზნად ისახავს შენგენის ზონაში მოკლევადიანი მოგზაურობის გამარტივებას, ევროკავშირის ქვეყნებს შეიძლება დასჭირდეთ გრძელვადიანი საიმიგრაციო პოლიტიკის გადაფასება, რათა დააბალანსონ გაზრდილი ტურიზმისა და ეკონომიკური ზრდის სარგებელი საზღვრის ეფექტური მართვის საჭიროებით.

ეს შეიძლება მოიცავდეს სავიზო მოთხოვნების რეგულირებას, უსაფრთხოების მოწინავე ტექნოლოგიებში ინვესტირებას და წევრ სახელმწიფოებს შორის უფრო მეტი თანამშრომლობის ხელშეწყობას, რათა უზრუნველყოს თანმიმდევრული და ეფექტური საიმიგრაციო სისტემა.

გლობალური საჰაერო მოგზაურობის პერსპექტიული პერსპექტივა

2024 წლის ძლიერი დასაწყისი გლობალური საჰაერო მოგზაურობისთვის არის საავიაციო ინდუსტრიის მდგრადობისა და ადაპტაციის დასტური.

ვინაიდან მგზავრთა მოთხოვნა იზრდება და საერთაშორისო მარშრუტები აღდგება, ინდუსტრია ერთი წლის განმავლობაში მნიშვნელოვანი ზრდისა და აღდგენისთვის არის განკუთვნილი.

თუმცა, მთელ მსოფლიოში მთავრობების მხარდაჭერა და თანამშრომლობა აუცილებელი იქნება იმ გამოწვევების გადასაჭრელად, რომლებიც წინ არის და უზრუნველყოფს საჰაერო მიმოსვლის მდგრად მომავალს.