დანიამ შემოიღო ეკო მეგობრული საავიაციო გადასახადი

დანიამ შემოიღო ეკო მეგობრული საავიაციო გადასახადი

დანიის მთავრობამ დაამტკიცა ახალი გადასახადი საჰაერო მგზავრებზე, რათა დაეხმაროს მდგრადი საავიაციო საწვავზე გადასვლას.

გადასახადი, რომელიც 2025 წლიდან დაინერგება, მიზნად ისახავს დანიაში ყველა შიდა ფრენის გაკეთებას 2030 წლისთვის.

ახალი მწვანე მოსაკრებლები ფლაერებისთვის

გეგმის მიხედვით, გადასახადები 2030 წლისთვის ევროპის ფრენებისთვის 50 დანიის კრონერს (6.71 ევრო) მიაღწევს.

საშუალო ჰაულიანი ფრენებისთვის მგზავრები გადაიხდიან 310 კრონერს (41.58 ევრო), ხოლო გრძელვადიანი მოგზაურები დამატებით 410 კრონერს (55 ევრო) დაეკისრებათ.

ამასთან, მგზავრები მოკლე "სატრანზიტო რეისებზე" გათავისუფლდებიან ახალი საფასურისგან.

მდგრადი საავიაციო მიზნების დაფინანსება

გადასახადები 2030 წლისთვის 550 მილიონ კრონერზე მეტი (73.77 მილიონი ევრო) გაიზრდება დანიაში მწვანე რეაქტიული საწვავის განვითარების სუბსიდირების მიზნით.

ეს დაფინანსება ხელს შეუწყობს განახლებადი ენერგიის გადაწყვეტილებებს, როგორიცაა "power-to-X", biofuels და წყალბადის ტექნოლოგია.

საფასური ასევე შეავსებს დანიის ყველაზე დაბალ სახელმწიფო პენსიებს.

კვლევის თანახმად, ამჟამად ავიაცია გლობალური კლიმატის ცვლილების ემისიების დაახლოებით 3.5% - ს შეადგენს.

მიუხედავად იმისა, რომ ზოგიერთმა ავიაკომპანიამ ექსპერიმენტი ჩაატარა მდგრად საწვავზე, ძირითადი დაბრკოლებები რჩება მანამ, სანამ მათ სრულად ჩაანაცვლებენ წიაღისეულ საწვავს.

დანიის ავიაციას ჯერ კიდევ არ დაუბრუნებია COVID-19– ის ზეგავლენა.

შიდა სიმძლავრე ამჟამად 2019 წლის 76%-ს შეადგენს, ხოლო საერთაშორისო მოგზაურობა 87%-ს შეადგენს, საავიაციო მონაცემებზე.

ამბიციური მწვანე მიზნები

ახალი გადასახადი შეესაბამება დანიის ამბიციურ მიზანს, რომ ყველა შიდა ფრენა მწვანე გახდეს 2030 წლისთვის.

გასულ წელს პრემიერ-მინისტრმა მეტე ფრედერიკსენმა პირველად შესთავაზა იდეა, მაგრამ რამდენიმე დეტალი მოგვაწოდა.

"რთული იქნება? დიახ. მჲზვ ლთ ეა დჲ ნაოპაგთმ? ეა, მთჟლწ, ფვ ვ რაკა. ჩვენ უკვე მასზე ვართ", – განაცხადა მან.

მცირე დანიის აეროპორტები, სავარაუდოდ, არაპროპორციულად იმოქმედებს ახალი გადასახადით, რომელიც ვრცელდება როგორც გამავალი, ასევე შემომავალი შიდა ფრენებით.

ევროკავშირის (EU) წესების თანახმად, მცირე აეროპორტებს შეუძლიათ მიიღონ სახელმწიფო დახმარება ზემოქმედების კომპენსაციისთვის.

ამ ახალი გადასახადით, დანია უერთდება ქვეყნების რიგებს, რომლებიც განიხილავენ ავიაციის საგადასახადო შეღავათებს და სუბსიდიებს მისი კლიმატის ზემოქმედების ფონზე.

გადასახადები შეიძლება დაეხმაროს პრეცედენტის დადგენას, რადგან მთავრობები შეისწავლიან ახალ პოლიტიკას და დაფინანსების მოდელებს ინდუსტრიის დეკარბონიზაციისთვის.

ახალმა მოსაკრებლებმა შეიძლება შეაფერხოს ევროკავშირის მოგზაურები

დანიაში ახალი საჰაერო მგზავრების გადასახადებმა შეიძლება ევროკავშირის მოგზაურებს ორჯერ იფიქროს ქვეყანაში ვიზიტის შესახებ.

თითო ფრენის საფასური 6-55 ევროდ სწრაფად იზრდება, განსაკუთრებით ოჯახებისთვის ან ევროკავშირის მიმართულებებს შორის.

მიუხედავად იმისა, რომ დანია ETIAS-ის სქემას 2025 წლის მაისში დაიწყებს, რაც უფრო ფართო ევროკავშირთან შესაბამისობაშია, ახალი გადასახადები ევროკავშირის ვიზიტორებს დამატებით ტვირთს აკისრებს ETIAS-ის შექმნის შემდეგ.

ზოგიერთმა შეიძლება აირჩიოს იაფი მიმართულებები, რათა თავიდან იქნას აცილებული საკომისიოების გამრავლება.

თუმცა, ევროკავშირის უფრო მდიდარი ტურისტები და გრძელვადიანი მაცხოვრებლები, სავარაუდოდ, გადასახადებს აღიქვამენ.

საფასურმა ასევე შეიძლება წაახალისოს მწვანე ტრანსპორტირების ვარიანტები, როგორიცაა მატარებლები ან ავტობუსები.

საავიაციო გადასახადები დანიის კლიმატის მიზნებს უჭერს მხარს

დანიის ახალი საავიაციო გადასახადები შეესაბამება მის ამბიციურ დაპირებას, რომ 2030 წლისთვის 70% -ით შემცირდება ემისიები პარიზის შეთანხმების შესაბამისად.

მიუხედავად იმისა, რომ გადასახადები ამძიმებს საჰაერო მგზავრებს, ისინი უზრუნველყოფენ დაფინანსებას შიდა ფრენების დეკარბონიზაციისთვის.

როგორც ევროკავშირის წევრი სახელმწიფო, დანიის ნახშირბადის ჭრის ძალისხმევა მხარს უჭერს ბლოკის კლიმატის საერთო მიზნებს.

გადასახადებს ასევე შეუძლიათ შთააგონონ კლიმატზე ორიენტირებული საიმიგრაციო პოლიტიკა, როგორიცაა წახალისება ან ვიზები მწვანე ინვესტორებისთვის და ინოვატორებისთვის.

ისეთი ინიციატივებით, როგორიცაა ნახშირბადის ნეიტრალური ფრენის მარშრუტები, დანია ევროკავშირის ავიაციას უფრო მდგრადი მიმართულებით უბიძგებს.

მგზავრებზე ახალი გადასახადები ხელს უწყობს კლიმატის ხელმძღვანელობის გაძევებას.

დანია ხელმძღვანელობს ბრალდებას ეკო მეგობრულ ცაზე

საჰაერო მგზავრებზე ახალი გადასახადით, დანია დგამს ნაბიჯებს საავიაციო ინდუსტრიის მის ამბიციურ კლიმატურ მიზნებთან და მდგრადი შიდა ფრენების ხედვასთან.

საგადასახადო შემოსავალი უზრუნველყოფს გადამწყვეტ დაფინანსებას მწვანე რეაქტიული საწვავისა და ამ გადასვლისთვის საჭირო ტექნოლოგიების შესაქმნელად.

მიუხედავად იმისა, რომ გამოწვევაა, დანია ფსონს დებს, რომ მას შეუძლია ინოვაციების კატალიზების და ეკო მეგობრული ცისკენ ბილიკის დაბრმავები.

წარმატების შემთხვევაში, დანიის მოდელს შეუძლია შთააგონოს სხვა ქვეყნებს, დაიცვან ახალი გადასახადები და პოლიტიკა ავიაციის დეკარბონიზაციისთვის.

დაბეგვრისგან დიდი ხნის განმავლობაში გატარებული ინდუსტრიისთვის, წიაღისეული საწვავით აღჭურვილი ფრენები შეიძლება მალე წარსულის საგანი გახდეს.