დიდი ბრიტანეთის ელექტრონული გეითსის გათიშვა შეშფოთებას იწვევს ევროკავშირის მომავალი EES-ის გაშვების გამო

დიდი ბრიტანეთის ელექტრონული გეითსის გათიშვა შეშფოთებას იწვევს ევროკავშირის მომავალი EES-ის გაშვების გამო

7 მაისს, გაერთიანებული სამეფოს აეროპორტის ელექტრონულ კარიბჭეებს, რომლებიც სახის ამოცნობის ტექნოლოგიას იყენებენ საზღვარზე მოგზაურთა დასამუშავებლად, ფართოდ გავრცელდა.

ამან გამოიწვია მნიშვნელოვანი შეფერხებები და გრძელი რიგები დიდ აეროპორტებში, როგორიცაა ჰითროუ, გატვიკი და მანჩესტერი.

შეფერხებები იწვევს ათასობით შეფერხებებს

ბრიტანეთის საშინაო ოფისმა გამოიკვლია და გამორიცხა კიბერშეტევა , რაც ქვეყნის მასშტაბით ტექნიკურ საკითხს აკავებდა.

გათიშვის მიუხედავად, საზღვრის უსაფრთხოება ხელუხლებელი დარჩა და მავნე კიბერ საქმიანობის ნიშანი არ ყოფილა.

საღამოს 7:44 საათზე ინჟინრებმა შენიშნეს ქსელის საკითხი და სწრაფად გააქტიურეს ფართომასშტაბიანი გაუთვალისწინებელი პასუხი. სასაზღვრო ძალების მუშაკებს მგზავრების ხელით დამუშავება მოუწიათ, რასაც ლოდინის უფრო ხანგრძლივი დრო მოჰყვა.

საშინაო ოფისმა ბოდიში მოუხადა დაზარალებულ მოგზაურებს და მადლობა გადაუხადა ავიაკომპანიებს ინციდენტის დროს თანამშრომლობისთვის.

გაერთიანებული სამეფოს სასაზღვრო ტექნოლოგიების მიმდინარე გამოწვევები

ინციდენტი 7 მაისს არ იყო პირველი შემთხვევა, როდესაც გაერთიანებული სამეფოს ავტომატიზირებულ ელექტრონულ კარიბჭეებს პრობლემები ჰქონდათ.

2023 წლის მაისში იყო IT საკითხი , რომელიც გავლენას ახდენს აეროპორტებზე ქვეყნის მასშტაბით.

შემდეგ, იმავე წლის აგვისტოში, დაახლოებით 2,000 ფრენა გაუქმდა, რადგან საჰაერო მოძრაობის ეროვნული სისტემა, რომელიც ავტომატურად ამუშავებს ფრენის გეგმებს, მარცხი ჰქონდა.

ამ განმეორებითმა პრობლემებმა გამოიწვია შეშფოთება გაერთიანებული სამეფოს სასაზღვრო ტექნოლოგიის საიმედოობის შესახებ, განსაკუთრებით ევროკავშირის (ევროკავშირის) შესვლისა და გასვლის პროცედურებში მომავალი ცვლილებების გამო.

EES ოქტომბერში დაიწყება

ოქტომბერში ევროკავშირი გეგმავს ახალი შესვლის/გასვლის სისტემის (EES) დაწყებას.

Brexit– ის შემდეგ შემოღებულ ამ სისტემას დასჭირდება თითის ანაბეჭდები და სახის სკანირება დიდი ბრიტანეთის მოგზაურებისგან, რომლებიც მიდიან ევროკავშირის ქვეყნებში და შენგენის ზონაში.

მისი მიზანია საზღვრის უსაფრთხოების გაუმჯობესება და ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქეების, მათ შორის დიდი ბრიტანეთის მოქალაქეების, ქვეყნებში შესვლა და დატოვება.

თუმცა, ბოლოდროინდელმა მოხსენებამ აჩვენა, რომ დიდი ბრიტანეთის მოზარდების თითქმის ორმა მესამედმა არ იცის ამ ახალი სისტემის შესახებ.

ბევრმა შეშფოთება გამოხატა სახის ამოცნობის ტექნოლოგიისა და მათი ბიომეტრიული მონაცემების შენახვის შესახებ სამი წლის განმავლობაში.

დიდი ბრიტანეთის მოგზაურებს შორის ცნობიერებისა და შეშფოთების არარსებობის გამო, ზოგიერთი ექსპერტი შიშობს, რომ სისტემის დაწყებისას საზღვარზე შეიძლება ქაოსი იყოს.

დაგვიანებული EES აპლიკაცია შეშფოთებას მატებს განხორციელებას

დიდი ბრიტანეთის მთავრობა გეგმავდა აპლიკაციის დანერგვას, რათა EES პროცესი გამარტივდეს და შეამციროს რიგები აეროპორტებსა და საზღვაო პორტებში. თუმცა, ცოტა ხნის წინ გამოაცხადა, რომ აპლიკაცია გადაიდო.

ამან კიდევ უფრო გაამძახყო შეშფოთება იმის შესახებ, მზად არიან თუ არა დიდი ბრიტანეთი და ევროკავშირი ახალი სისტემისთვის.

სასაზღვრო ძალებს სურთ "ინტელექტუალური საზღვრის" გაკეთება სახის მოწინავე ტექნოლოგიის გამოყენებით ახალ ელექტრონულ კარიბჭეებში. თუმცა, მიმდინარე სისტემასთან ბოლოდროინდელი ტექნიკური საკითხების გამო, კრიტიკოსებმა ეჭვქვეშ დააყენეს ეს გეგმა.

ახალი ელექტრონული კარიბჭის სასამართლო პროცესები წელს ჩატარდება, მაგრამ მათი წარმატება მიმდინარე გამოწვევების ფონზე გაურკვეველი რჩება.

კიდევ ერთი მოგზაურობის მოთხოვნა დიდი ბრიტანეთის მოქალაქეებისთვის, რომლებიც ევროკავშირში სტუმრობენ

EES-თან ერთად, ევროკავშირი 2025 წელს გეგმავს ევროპის სამგზავრო ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) დაწყებას.

შეერთებული შტატების მოგზაურობის ავტორიზაციის ელექტრონული სისტემის (ESTA) და გაერთიანებული სამეფოს ელექტრონული მოგზაურობის ავტორიზაციის (ETA) მსგავსად, ETIAS მოითხოვს ვიზისგან გათავისუფლებულ მესამე ქვეყნის მოქალაქეებს, მათ შორის გაერთიანებული სამეფოს მოქალაქეებს, ევროკავშირში შესვლამდე მოგზაურობის ნებართვაზე განაცხადის მისაღებად.

განაცხადის მისაღებად, მოგზაურთა უმეტესობას დასჭირდება 7 ევროს საფასურის გადახდა, მაგრამ გამონაკლისი არსებობს 18 წლამდე და 70 წელზე მეტი ასაკის ადამიანებისთვის.

დამტკიცების შემთხვევაში, ETIAS ძალაში იქნება სამი წლის განმავლობაში, რაც საშუალებას მისცემს მრავალ მოგზაურობას. თუმცა, თუ მოგზაურის პასპორტი ამოიწურება ან მათი ETIAS იწურება ევროკავშირში ყოფნის დროს, მათ უნდა მიმართონ ახალს.

EES- ის თანდათანობითი განხორციელება მინიმალური შეფერხებებისთვის

გაი ოპპერმანმა, დიდი ბრიტანეთის გზებისა და ადგილობრივი ტრანსპორტის მინისტრმა, თქვა, რომ ევროკავშირმა შეიძლება EES ნელა შემოიღოს ექვსი თვის განმავლობაში.

ეს მიდგომა მიზნად ისახავს დიდი ბრიტანეთისა და ევროკავშირის საზღვრებზე გრძელი ხაზებისა და გართულებების შემცირებას. ამ გზით, ცვლილება მცირე გავლენას მოახდენს მოგზაურებსა და სასაზღვრო მუშაკებზე, რაც ახალ სისტემაზე გადასვლას გაუადვილებს.

თუმცა, იან ლერრიჩე, ევროტუნელის აღმასრულებელი დირექტორი, არ ეთანხმება მნიშვნელოვან შეფერხებებს. მისი თქმით, ახალი სასაზღვრო ტექნოლოგია მხოლოდ ხუთიდან შვიდ წუთამდე გაგრძელდება, რაც უზრუნველყოფს სწრაფ და გლუვ პროცესს.

გამოწვევები და გაურკვევლობები წინ

ვინაიდან დიდი ბრიტანეთი ე.წ. ელექტრონული კარიბჭის განმეორებით წარუმატებლობას ებრძვის და ემზადება ევროკავშირის შესვლის/გასვლის სისტემის განხორციელებისთვის, იზრდება შეშფოთება მოგზაურობის პოტენციურ შეფერხებებზე და ორივე მხარის მზადყოფნა ახალი მოთხოვნების შესასრულებლად.

მიუხედავად იმისა, რომ ძალისხმევა ხორციელდება მოგზაურებზე გავლენის შესამცირებლად, როგორიცაა EES- ის შემოთავაზებული თანდათანობითი დანერგვა და მობილური აპლიკაციის შემუშავება, ამ ზომების წარმატება კვლავ ჩანს.

ოქტომბრის დაწყების თარიღის მოახლოებასთან ერთად, მნიშვნელოვანია, რომ როგორც დიდმა ბრიტანეთმა, ასევე ევროკავშირმა ტექნიკური გამოწვევების დაძლევა და საზოგადოებასთან მკაფიო კომუნიკაცია უზრუნველყოს საზღვრის კონტროლის ახალ სისტემაზე შეუფერხებლად გადასვლის ხელშესაწყობად.