ევროკავშირი მგზავრთა უფლებების გაძლიერებას უფრო გლუვი, უკეთ ინფორმირებული მოგზაურობისთვის აძლიერებს

ევროკავშირი მგზავრთა უფლებების გაძლიერებას უფრო გლუვი, უკეთ ინფორმირებული მოგზაურობისთვის აძლიერებს

ევროკავშირმა (EU) გამოაქვეყნა ახალი წინადადებები, რომლებიც მიზნად ისახავს მგზავრთა უფლებების გაძლიერებას ტრანსპორტირების ყველა რეჟიმში.

წესები მიზნად ისახავს ანაზღაურების გაუმჯობესებას, შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოგზაურთა დახმარებას და რეალურ დროში მოგზაურობის განახლებებზე წვდომას.

რას ნიშნავს ეს ევროკავშირის მოგზაურებისთვის

რეფორმები პირდაპირ გავლენას ახდენს ევროკავშირის მოქალაქეებზე, რომლებიც მოგზაურობენ ქვეყნის შიგნით ან საზღვარგარეთ თვითმფრინავების, მატარებლების, ავტობუსებისა და ბორნების გამოყენებით.

ისინი, ვინც მრავალ რეჟიმში მოგზაურობენ, განსაკუთრებით ისარგებლებენ გაზრდილი დაცვით და უკეთესი ინფორმაციით.

წინადადებებს ასევე შეიძლება ჰქონდეს გავლენა ევროკავშირის არაწევრი ვიზიტორებისთვის, რომლებიც ევროკავშირში და მის ფარგლებში მოგზაურობენ.

ბლოკის მგზავრთა უფლებების ჩარჩო - მოიცავს ისეთ სფეროებს, როგორიცაა ფრენის გაუქმება, შეფერხებები და დაკარგული ბარგი - მსოფლიოში ყველაზე ძლიერია.

ამ რეგულაციების გაძლიერება კიდევ უფრო ზრდის ბარს მოგზაურთა დაცვისთვის მთელ მსოფლიოში.

ემიგრანტებისა და გრძელვადიანი ვიზიტორებისთვის, ახალმა აქცენტი ხელმისაწვდომი ინფორმაციის შესახებ შეიძლება გაამარტივოს მოგზაურობის დაგეგმვა.

განახლებები უნდა შეესაბამებოდეს შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა საჭიროებებს ან შეზღუდულ მობილობას.

ETIAS მზად არის გაზარდოს მოგზაურობის უსაფრთხოება და ეფექტურობა

ევროპული მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) მომავალი 2025 წლის გაშვება პირდაპირ ეხება მგზავრთა ამ შემოთავაზებულ გამოცდილებას.

ETIAS მოითხოვს 60-ზე მეტი ვიზისგან გათავისუფლებული ქვეყნის მოგზაურებს, მიიღონ წინასწარი მოგზაურობის ავტორიზაცია, როგორც უსაფრთხოების დამატებითი ღონისძიება.

განმცხადებლების სკრინინგით და საჭიროების შემთხვევაში მოგზაურობის ავტორიზაციის უარყოფით, ETIAS- ს შეუძლია დაეხმაროს პოტენციური საიმიგრაციო ან უსაფრთხოების საკითხების ადრეულ ეტაპზე იდენტიფიცირებაში.

შემდეგ სისტემა მონაცემებს მიაქვს ევროპის მობილობის ახალ მონაცემთა ბაზაში, რათა შეინარჩუნოს საზღვრის, იმიგრაციისა და სატრანსპორტო ორგანოების ინფორმირება.

საჰაერო მოგზაურთა ძირითადი გაუმჯობესება

ევროკომისია მიზნად ისახავს არსებული მგზავრთა უფლებების ხარვეზების დახურვას, რაც მოგზაურების თქმით, არასაკმარისად აღსრულებულია.

წესები ახლა ფართოდ განსხვავდება ევროკავშირის ქვეყნისა და ტრანსპორტირების რეჟიმის მიხედვით.

საჰაერო მგზავრებისთვის ძირითადი გაუმჯობესება მოიცავს:

ანაზღაურების უფრო მკაფიო წესები

წინადადებები აძლიერებს ფლაერების უფლებას ფულადი სახსრების დაბრუნების შესახებ 14 დღის განმავლობაში, თუ ფრენა გაუქმდება ან მნიშვნელოვნად გადაიდო.

ახალი გარანტიები ასევე გავრცელდება ვაუჩერებზე, რომლებიც ავიაკომპანიებმა ფართოდ გაიცა COVID-19 პანდემიის დროს ანაზღაურების სანაცვლოდ.

მოგზაურები მიიღებენ ვაუჩერის მკაფიო პირობებს, მათ შორის მოქმედების პერიოდებს. დარჩენილი გამოუყენებელი კრედიტი ავტომატურად დაუბრუნდება თანხის დაბრუნებას.

ფლაერები ასევე დაცული იქნება, თუ ავიაკომპანია გაკოტრდება ვაუჩერის გამოყენებამდე.

2. დახმარება შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოგზაურებისთვის, თანმხლები პირებისთვის

ავიაკომპანიებს მოეთხოვებათ მგზავრების ტრანსპორტირება შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე და ნებისმიერი თანმხლები მგზავრის უფასოდ გადასატანად.

თანამოაზრეები დამატებით უნდა იჯდეს იმ პირის გვერდით, რომელსაც ისინი ეხმარებიან.

თუ ავიაკომპანია ავალდებულებს, რომ შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოგზაურს თანმხლები მგზავრი ჰყავდეს, ამ თანამგზავრს ბრალი არ დაეკისრება.

3. მეტი სიცხადე მესამე მხარის ჯავშნებზე

ონლაინ ტურისტული სააგენტოების ან სხვა მესამე პირების მეშვეობით შეძენილი ბილეთებისთვის, წინადადებები განმარტავს ანაზღაურების პროცედურებს.

ფლაერები გაიგებენ, თუ არა ავიაკომპანიისგან კომპენსაციის მოძიება ან შუამავლის დაჯავშნა შეფერხების შემთხვევაში.

4. მულტიმოდალური მოგზაურობის დაცვა, რეალურ დროში განახლებები

როგორც მულტიმოდალური მოგზაურობა მატარებლების, ავტობუსებისა და ბორნების საშუალებით უფრო ხშირი ხდება, რეფორმები უზრუნველყოფს ამ მოგზაურობის ძირითად დაცვას.

მგზავრები ისარგებლებენ უწყვეტი დახმარებით, მათ შორის შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე მოგზაურებისთვის სატრანსპორტო რეჟიმების შეცვლისას.

კომპანიებმა ასევე უნდა მიაწოდონ ინფორმაცია რეალურ დროში გაუქმების, შეფერხებების, პლატფორმის ცვლილებების, ხელმისაწვდომობისა და მოგზაურობის სხვა განახლებების შესახებ. ეს საშუალებას მისცემს გამარტივებელ კავშირებს მულტიმოდალური მოგზაურობის დროს.

უფრო ძლიერი აღსრულება, ზედამხედველობა

კაპიტალური რემონტის მთავარი მიზანია ევროკავშირის წევრი ქვეყნების, სატრანსპორტო კომპანიებისა და აეროპორტების შესაბამისობის გაუმჯობესება.

განახლებები ევროკომისიას საშუალებას აძლევს მოითხოვოს გამოძიება, სადაც წესები ცუდად გამოიყენება.

წინადადებები ასევე მოუწოდებს ქვეყნებს, მიიღონ უფრო პროაქტიული მიდგომა მგზავრთა უფლებების აღსრულებისადმი და არა მხოლოდ საჩივრებზე რეაგირებისთვის.

ავიაკომპანიებს, რკინიგზას და სხვა ოპერატორებს შეეძლებათ გაძლიერებული შემოწმება, რათა უზრუნველყონ დაცვა და კომპენსაციის მოგზაურებს უფლება აქვთ.

უკეთ ინფორმირებული, დაცული მოგზაურები

მგზავრთა უფლებების რეფორმები მიზნად ისახავს ევროკავშირის მოგზაურობას უფრო შეუფერხებელი გახადოს მოქალაქეებისა და ვიზიტორებისთვის.

საჰაერო, სარკინიგზო და საგზაო მგზავრები ისარგებლებენ გაძლიერებული ანაზღაურება, დახმარების მომსახურება და მოგზაურობის ინფორმაცია წინადადებების შესაბამისად.

უფრო ძლიერმა ზედამხედველობამ ასევე უნდა აიძულოს ავიაკომპანიები და სატრანსპორტო ოპერატორები შეასრულონ ვალდებულებები გაუქმების, შეფერხებებისა და შეზღუდული მობილობის მქონე მგზავრების მხარდაჭერის შესახებ.

პანდემიისგან მოგზაურობის მოხსნისას, განახლებები უზრუნველყოფს საგზაო რუკას უფრო ჭკვიანი, მომხმარებელზე მორგებული მოგზაურობისთვის ყველა სატრანსპორტო რეჟიმში.