ევროკავშირი მესამე ქვეყნებისთვის უვიზო მიმოსვლის შეჩერების უფრო მკაცრ წესებს გვთავაზობს

ევროკავშირი მესამე ქვეყნებისთვის უვიზო მიმოსვლის შეჩერების უფრო მკაცრ წესებს გვთავაზობს

ევროკავშირი მესამე ქვეყნებისთვის უვიზო მიმოსვლის შეჩერების მექანიზმში ცვლილებებს ახდენს. ეს ცვლილებები მიზნად ისახავს იმ ქვეყნების მოქალაქეების შეჩერებას, რომლებიც ბოროტად იყენებენ ამ პრივილეგიას ან მოქმედებენ ევროკავშირის ინტერესების წინააღმდეგ.

უვიზო მიმოსვლის შეჩერების ახალი საფუძვლები დაინერგა

ევროკავშირის წევრი ქვეყნების ელჩები შეთანხმდნენ ამ ახალი წესების პროექტზე. ეს გაუადვილებს ევროკავშირს შეაჩეროს უვიზო მიმოსვლა იმ ქვეყნებისთვის, რომელთა მოქალაქეები არ იცავენ წესებს ან არ წარმოადგენენ უსაფრთხოების რისკებს.

განახლებული მექანიზმი წარმოგიდგენთ უვიზო მიმოსვლის შეჩერების რამდენიმე ახალ საფუძველს:

  1. უვიზო მესამე ქვეყნის ევროკავშირის სავიზო პოლიტიკასთან გასწორების არარსებობა, განსაკუთრებით იმ შემთხვევაში, თუ ეს გეოგრაფიული სიახლოვის გამო მოსვლის გაზრდას იწვევს.

  2. ინვესტორთა მოქალაქეობის სქემების მოქმედება, სადაც მოქალაქეობა გაიცემა ქვეყნის ნამდვილი კავშირების გარეშე გადახდების ან ინვესტიციების სანაცვლოდ.

  3. ჰიბრიდული საფრთხეები და ხარვეზები დოკუმენტის უსაფრთხოების კანონმდებლობაში ან პროცედურებში.

წევრი სახელმწიფოები ასევე შეთანხმდნენ, რომ მათ შეუძლიათ შეაჩერონ უვიზო რეჟიმები, თუ ევროკავშირსა და მესამე ქვეყანას შორის ურთიერთობა გაუარესდება, განსაკუთრებით იმ შემთხვევაში, თუ ეს ადამიანის უფლებების საკითხებისა და ძირითადი თავისუფლებების დარღვევის გამო ხდება.

შეჩერების არსებული საფუძვლები რჩება

უვიზო მიმოსვლის შეჩერების შემდეგი საფუძვლები ძალაში რჩება:

  • მესამე ქვეყნის მოქალაქეების შესვლაზე ან გადამეტებაზე უარის თქმის მნიშვნელოვანი ზრდა

  • თავშესაფრის დაუსაბუთებელი განაცხადების მნიშვნელოვანი ზრდა დაბალი აღიარების მაჩვენებლის ქვეყნებიდან

  • ევროკავშირის დატოვების შესახებ ხალხის რეადმისიის შესახებ თანამშრომლობის შემცირება

  • საჯარო პოლიტიკის ან შიდა უსაფრთხოების რისკი ან გარდაუვალი საფრთხე

ახალი რეგულაცია ახლა ნათელს ხდის რა მოხდება, თუ ქვეყნები, რომლებმაც გაიარეს ვიზალიბერალიზაციის დიალოგი, არ აკმაყოფილებენ საჭირო ნიშნულებს.

დროებითი შეჩერების ბარიერები და ხანგრძლივობა მორგებულია

საბჭო მოლაპარაკებებს აწესებს შეჩერების მექანიზმის დაწყების ბარიერებს.

ეს ბარიერები ზომავს, თუ რამდენ ადამიანს უარი ეთქვა შესვლაზე, გადაჭარბებაზე, თავშესაფრის პრეტენზიების გაკეთებაზე საფუძვლიანი მიზეზების გარეშე და სერიოზული დანაშაულების ჩადენაზე.

წევრმა სახელმწიფოებმა ზრდის ბარიერი 30%-ით დანიშნეს, რაც კომისიის მიერ შემოთავაზებულ 50%-ზე ნაკლებია.

თავშესაფრის აღიარების მაჩვენებლის დაბალი მაჩვენებლის განხილვის ბარიერი 20% -ით მეტია, ვიდრე შემოთავაზებული 4%.

ვიზის გათავისუფლების დროებითი შეჩერების ხანგრძლივობა ცხრა თვიდან სრულ წლამდე გაგრძელდა. ეს შეიძლება კიდევ უფრო გაჭიმულიყო კიდევ ორი წლის განმავლობაში, ამჟამინდელი სისტემის 18 თვის ნაცვლად.

შეჩერების პერიოდში ევროკომისია განიხილავს იმ ქვეყანას, რომელიც ჩართული იქნება იმ საკითხების დასალაგებლად, რამაც გამოიწვია შეჩერება.

თუ დროებითი შეჩერების პერიოდში სიტუაციის გამოსასწორებლად გამოსავალი არ არის, ევროკავშირს შეუძლია გადაწყვიტოს, რომ მუდმივად გააუქმოს უვიზო მიმოსვლის რეჟიმი მესამე ქვეყნისთვის.

ქვეყნები, რომლებიც მუშაობენ ოქროს პასპორტის სქემებზე რისკის ქვეშ

რამდენიმე ქვეყანა, რომელთა მოქალაქეებიც სარგებლობენ ევროკავშირში უვიზო მიმოსვლით, ოპერირებენ "ოქროს პასპორტის" სქემებს.

ეს სქემები უცხოელებს მოქალაქეობას ანიჭებს, თუ ისინი ქვეყანაში გარკვეულ თანხას ჩადებენ.

ეს ქვეყნები მოიცავს:

  • ახალი ზელანდია

  • დომინიკა

  • გრენადა

  • მონტენეგრო

  • ჩრდილოეთ მაკედონია

  • სენტ-კიტსი და ნევისი

  • წმინდა ლუსია

ზოგიერთ შემთხვევაში, მოქალაქეობის მიღება შესაძლებელია 100,000 აშშ დოლარად, ინვესტორებზე ფონის შემოწმების გარეშე.

ევროკავშირმა გააკრიტიკა ასეთი სქემები და მათ "ევროპის უკან დაბრუნება კრიმინალებისა და კორუმპირებული" უწოდა.

ახალი წესების თანახმად, ქვეყნები, რომლებიც მართავენ ამ პროგრამებს, შეიძლება შეექმნათ უვიზო მიმოსვლის პრივილეგიების შეჩერება.

სერბეთი ზეწოლას ახდენს სავიზო პოლიტიკის ევროკავშირთან შესაბამისობაში მოყვანაზე

სერბეთს, რუსეთის ძლიერ მოკავშირეს, ევროკავშირის მხრიდან კრიტიკა და გაფრთხილება მოჰყვა იმის გამო, რომ ევროკავშირის ქვეყნებში არალეგალური მიგრანტების წყაროებით ცნობილი ქვეყნების მოქალაქეებს უვიზოდ შესვლის საშუალება მისცეს.

სერბეთმა ხშირად მიანიჭა ამ ქვეყნებში უვიზო მიმოსვლა, როგორც "მადლობა" კოსოვოს დამოუკიდებლობის არ აღიარებისთვის.

ევროკავშირის ზეწოლის შემდეგ, სერბეთმა აღადგინა ვიზები ინდოეთის, კუბის, ბოლივიას, გვინეა-ბისაუს, ტუნისის, ბურუნდისა და სხვა ქვეყნების მოქალაქეებისთვის.

თუმცა, ქვეყანა კვლავ გთავაზობთ უვიზო მიმოსვლას რამდენიმე ქვეყანაში, რომელთა მოქალაქეებსაც არ შეუძლიათ ევროკავშირის უვიზოდ შესვლა, მათ შორის:

  • სომხეთი

  • აზერბაიჯანი

  • ბაჰრეინი

  • ბელარუსი

  • ჩინეთი

  • ინდონეზია

  • იამაიკა

  • ყირგიზეთი

  • ქუვეითი

  • ყაზახეთი

  • მონღოლეთი

  • ჯანდაბა

  • ყატარი

  • რუსეთი

  • სურინამი

  • Türkiye.

ახალი წესების თანახმად, სერბეთს შეიძლება შეექმნას უვიზო მიმოსვლის პრივილეგიების შეჩერება, თუ ის ვერ შეძლებს სავიზო პოლიტიკის შესაბამისობას ევროკავშირის პოლიტიკასთან.

ETIAS და მის ფარგლებს გარეთ

უვიზო მიმოსვლის შეჩერების ახალმა წესებმა შეიძლება გავლენა მოახდინოს ევროკავშირში სხვადასხვა ტიპის მოგზაურებზე.

2025 წლის შუა რიცხვებიდან მოკლევადიანი ვიზიტორები უვიზო ქვეყნებიდან უნდა მიმართონ ევროპის მოგზაურობის საინფორმაციო და ავტორიზაციის სისტემას (ETIAS), სანამ ისინი შენგენის ზონის ნებისმიერ ქვეყანაში ჩამოვიდნენ.

ETIAS არის მოგზაურობის ავტორიზაციის ელექტრონული სისტემა, რომელიც შექმნილია უსაფრთხოების გასაუმჯობესებლად და არარეგულარული მიგრაციის თავიდან ასაცილებლად. თუ ქვეყნის უვიზო მიმოსვლის სტატუსი შეჩერდება, მის მოქალაქეებს ETIAS-ის ნაცვლად შენგენის ვიზაზე განაცხადის გაკეთება მოუწევთ.

გრძელვადიანი მოგზაურებისა და ემიგრანტებისთვის, როგორიცაა ოჯახები, ინვესტორები, ციფრული მომთაბარეები და სტუდენტები, შედეგები შეიძლება უფრო მნიშვნელოვანი იყოს.

თუ მათი წარმოშობის ქვეყანა კარგავს უვიზო პრივილეგიებს, მათ შეიძლება შეექმნათ უფრო საფუძვლიანი შემოწმება და მოთხოვნები ვიზების ან ბინადრობის ნებართვის მიღებისას. ამან შეიძლება გამოიწვიოს დამუშავების უფრო ხანგრძლივი დრო და გაზრდილი დოკუმენტაციის მოთხოვნები.

დელიკატური დაბალანსების აქტი საიმიგრაციო პოლიტიკაში

უვიზო მიმოსვლის შეჩერების განახლებული მექანიზმი ევროკავშირის მიგრაციისა და უსაფრთხოების გამოწვევების მართვის უფრო დიდი გეგმის ნაწილია.

ის ავსებს სხვა ზომებს, როგორიცაა მომავალი ETIAS, რაც ხელს შეუწყობს მოგზაურების სკრინინგს ევროკავშირში ჩამოსვლამდე.

ევროკავშირის მიზანია შეჩერებისა და ბარიერების კორექტირების საფუძვლების გაფართოებით, ევროკავშირის მიზანია შექმნას უფრო საპასუხო და ადაპტირებადი სისტემა.

ახალი წესები აჩვენებს, თუ როგორ უნდა მოძებნონ ევროკავშირის ქვეყნებმა ფრთხილად ბალანსი. მათ უნდა გაუადვილონ ხალხს მოგზაურობა და ემიგრაცია სწორი მიზეზების გამო, ასევე თავიდან აიცილონ სისტემის ბოროტად გამოყენება ან ექსპლუატაცია.

ვინაიდან ევროკავშირი განაგრძობს საიმიგრაციო პოლიტიკის დახვეწას, მან უნდა გაითვალისწინოს სხვადასხვა დაინტერესებული მხარეების ინტერესები. ეს მოიცავს წევრ სახელმწიფოებს, მესამე ქვეყნებს და ამ პოლიტიკით დაზარალებულ პირებს.

მიზანი არის შექმნას სამართლიანი, ეფექტური და უსაფრთხო სისტემა, რომელიც სარგებელს მოუტანს ყველა მონაწილე მხარეს.

უფრო ძლიერი ინსტრუმენტთა ყუთი უვიზო მიმოსვლის ბოროტად გამოყენების დასაძლევად

ევროკავშირის განახლებული მექანიზმი უვიზო მიმოსვლის შეჩერების მიზნით მიზნად ისახავს ბლოკზე ბოლოდროინდელი მოვლენებისა და გამოწვევების დაძლევას.

ბარიერებისა და ხანგრძლივობის შეჩერებისა და კორექტირების საფუძვლების გაფართოებით, ევროკავშირი ცდილობს დაიცვას თავისი ინტერესები და შეინარჩუნოს უვიზო მიმოსვლის სისტემის მთლიანობა.

როგორც რეგულაციის პროექტი წინ მიიწევს, მესამე ქვეყნებმა ყურადღებით უნდა გაითვალისწინონ თავიანთი პოლიტიკა და პრაქტიკა, რათა თავიდან აიცილონ უვიზო პრივილეგიების შესაძლო შეჩერება.