ევროკავშირი მიგრაციის რეფორმის ფონზე დეპორტაციის პროცედურებს აჩქარებს

ევროკავშირი მიგრაციის რეფორმის ფონზე დეპორტაციის პროცედურებს აჩქარებს

ევროკომისია ცდილობს ცვლილებების შეტანას, თუ როგორ ხდება დეპორტაციის მართვა ევროკავშირში, მიგრაციისა და თავშესაფრის პაქტის ფარგლებში.

ამან შეიძლება მნიშვნელოვანი გავლენა მოახდინოს მიგრანტებზე, ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებსა და ევროკავშირის ფარგლებს გარეთ არსებულ ქვეყნებზე.

ევროკავშირი ყურადღებას ამახვილებს დეპორტაციის ეფექტურობაზე

Statewatch იუწყება, რომ ევროკომისია ითხოვს დეპორტაციის უფრო სწრაფ პროცესებს, როგორც მისი უფრო ფართო მიგრაციისა და თავშესაფრის პაქტის ნაწილი.

ამ რეფორმის ძირითადი ნაწილია "დაბრუნების სასაზღვრო პროცედურის" დანერგვა, რომლის მიზანია დააჩქაროს იმ ადამიანების დეპორტაცია, რომელთა თავშესაფრის განაცხადები უარყოფილია.

ეს პროცედურა ყურადღებას ამახვილებს იმ ქვეყნების მოქალაქეებზე, სადაც ევროკავშირის მასშტაბით თავშესაფრის დამტკიცების მაჩვენებელი 20% ან ნაკლებია, როგორიცაა სენეგალი და ტუნისი.

კომისიამ ხაზი გაუსვა დეპორტაციის დასრულების მნიშვნელობას 24 კვირის განმავლობაში.

ამ პოლიტიკის თანახმად, პირები უარყოფენ საერთაშორისო დაცვას ევროკავშირის საგარეო საზღვრებზე პატიმრობის მსგავსი პირობებით, სანამ მათი დეპორტაცია არ დასრულდება.

კომისიის მთავარი გამოწვევაა დროის შემცირება იმ ადამიანების იდენტიფიცირებისთვის, ვინც დეპორტირებული იქნება და გასცემს საჭირო სამგზავრო დოკუმენტებს სწრაფი დაბრუნების უზრუნველსაყოფად.

სავიზო სანქციების ზეწოლა არაკოოპერატიულ ქვეყნებში

ევროკავშირის დეპორტაციის სტრატეგიის ძირითადი ნაწილი მოიცავს სავიზო სანქციებს, რომლებიც მიზნად ისახავს იმ ქვეყნებს, რომლებიც არ თანამშრომლობენ დეპორტაციასთან.

ევროკავშირის სავიზო კოდექსის 25 ა-ე მუხლის თანახმად, ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნები, რომლებიც არაკოოპერატიულად ითვლებიან, შეიძლება დაჯარიმდნენ ჯარიმები, როგორიცაა უფრო მაღალი სავიზო მოსაკრებლები ან მათი მოქალაქეების სავიზო განაცხადების ნელი დამუშავების დრო.

ეს მიდგომა განიხილება, როგორც გადამწყვეტი შესაბამისობის წახალისებისთვის.

გამბია ერთ-ერთი პირველი ქვეყანა იყო, რომელიც ამ სანქციებს 2021 წელს დაეჯახა და შეზღუდვების ქვეშ რჩება, მიუხედავად იმისა, რომ მისი დეპორტაციის მაჩვენებელი შედარებით მაღალია 50% -ით.  ეთიოპია მსგავსი ჯარიმების წინაშე აღმოჩნდა მიმდინარე წლის დასაწყისში.

ანგარიშში აღნიშნულია, რომ ეს სანქციები წარმატებული იყო თანამშრომლობის წახალისებაში, რასაც მოჰყვა ახალი დისკუსიები ისეთ ქვეყნებთან, როგორიცაა სენეგალი და კამერუნი.

ეთიოპიამ და ერაყმა ასევე აჩვენეს მეტი სურვილი, რომ დაიცვან სანქციების შემდეგ.

Visa paper passport

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ jaydeep_ პიქსაბაის საშუალებით)

ქვეყნები, რომლებიც მიზნად ისახავს სწრაფ დეპორტაციას

სენეგალი, ტუნისი, მაროკო და ბანგლადეში ხაზგასმულია კომისიის ანგარიშში, როგორც თავშესაფრის დამტკიცების დაბალი მაჩვენებლები და ევროკავშირში არარეგულარული მიგრაციის მაღალი დონე.

ეს ქვეყნები, სავარაუდოდ, მთავარი აქცენტი იქნება დაჩქარებული დეპორტაციის პროცედურებისთვის.

კომისია ასევე მხარს უჭერს ამ ქვეყნებთან დაბრუნების ხელშეკრულებებს. მაგალითად, ნიგერიასთან მოლაპარაკებები რეადმისიის შეთანხმების შესახებ, სავარაუდოდ, დასასრულს უახლოვდება.

ასეთი შეთანხმებები გაამარტივებს დეპორტაციის პროცესს, დაეხმარება ევროკავშირს უკეთ მართოს საქმეები და შეამსუბუქოს ტვირთი წევრ სახელმწიფოებზე, რომლებიც დაკავშირებულია არარეგულარული მიგრაციის მაღალ დონესთან.

ციფრული გადაწყვეტილებები დეპორტაციის დასაჩქარებად

ევროკავშირი დეპორტაციის ეფექტურობის გაზრდის მიზნით, დაბრუნების შემთხვევების მართვის სისტემებს (RCMS) ნერგავს.

ეს ციფრული პლატფორმები საშუალებას მისცემს ევროკავშირის ხელისუფლებას გაუზიაროს ინფორმაცია მესამე ქვეყნებს, რათა გადაამოწმონ დეპორტაციისთვის დადგენილი პირების ვინაობა.

ბიომეტრიული მონაცემებისა და ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნების სხვა შესაბამისი ინფორმაციის შედარებით, მიზანია დეპორტაციის პროცესის დაჩქარება და სამგზავრო დოკუმენტების დაუყოვნებლივ გაცემა.

RCMS პლატფორმები უკვე გამოიყენება ისეთ ქვეყნებში, როგორიცაა ბანგლადეში, სომხეთი და პაკისტანი, უფრო მეტი სისტემა ვითარდება ისეთი ადგილებისთვის, როგორიცაა Côte d'Ivoire და Gambia.

ამ ინიციატივას ევროკავშირი მიგრაციის საერთაშორისო ორგანიზაციასთან (IOM) პარტნიორობით აფინანსებს.

ეს ციფრული ინფრასტრუქტურა მიზნად ისახავს დეპორტაციის შეუფერხებლად ერთ-ერთი ყველაზე დიდი გამოწვევის დაძლევას: სამგზავრო დოკუმენტების დამუშავების შეფერხებები.

Identification scanning system

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ rawpixel მეშვეობით Freepik)

გავლენა ევროკავშირის ვიზიტორებზე და მიგრანტებზე

მოსალოდნელია, რომ ევროკავშირის დეპორტაციის პროცედურებში ბოლოდროინდელი ცვლილებები მნიშვნელოვან გავლენას მოახდენს როგორც მოკლევადიან ვიზიტორებზე, ასევე მიგრანტებზე.

თავშესაფრის დამტკიცების დაბალი მაჩვენებლების მქონე ქვეყნების ადამიანებისთვის, დეპორტაციის უფრო სწრაფმა პროცესმა შეიძლება ევროპა ნაკლებად მიმზიდველი გახადოს, განსაკუთრებით მათთვის, ვინც თავშესაფრის ძებნას გეგმავს.

მაგალითად, მოგზაურებს ისეთი ქვეყნებიდან, როგორიცაა სენეგალი და ტუნისი, სადაც თავშესაფრის მოთხოვნები ხშირად უარყოფილია, შეიძლება ევროკავშირში შესვლისას უფრო მეტი შემოწმება შეექმნათ.

სავიზო სანქციები კიდევ ერთი დაბრკოლებაა მოკლევადიანი ვიზიტორებისთვის იმ ქვეყნებიდან, რომლებიც არ თანამშრომლობენ დეპორტაციის მცდელობებთან.

უფრო მაღალი სავიზო მოსაკრებლებისა და დამუშავების შეფერხებების გამო, ამ ქვეყნების მოქალაქეებს შეიძლება უფრო მეტი სირთულე შეექმნათ ევროკავშირში მოგზაურობისას, იქნება ეს მოკლე ვიზიტები თუ უფრო დიდხანს დარჩენა.

გარდა ამისა, 25-ე მუხლთან დაკავშირებული სავიზო ჯარიმები ხაზს უსვამს ევროკავშირის ვალდებულებას, აღასრულოს თავისი მიგრაციის პოლიტიკა, თუნდაც ევროკავშირის არაწევრ ქვეყნებთან დიპლომატიური ურთიერთობების დაძაბვის რისკის ქვეშ.

მიგრაციის გამკაცრებული კონტროლი

დაჩქარებული დეპორტაციის პროცედურები მიუთითებს ევროკავშირის მიდგომის მნიშვნელოვან ცვლილებაზე არარეგულარული მიგრაციის მართვასთან დაკავშირებით.

სავიზო სანქციებთან ერთად, სავიზო სანქციებთან ერთად, ყურადღება გამახვილებულია არარეგულარული მიგრაციის შესაჩერებლად და დეპორტაციის პროცესის გამარტივებისთვის მათთვის, ვისი თავშესაფრის მოთხოვნაც უარყოფილია.

სავიზო სანქციები იმ ქვეყნების წინააღმდეგ, რომლებიც არ თანამშრომლობენ, როგორც შემაკავებელი, ასევე შესაბამისობის აღსრულების საშუალება.

ევროკავშირმა სავიზო წვდომის დეპორტაციასთან დაკავშირებით თანამშრომლობის შედეგად ცხადი გახდა, რომ მიგრაციის საკითხებზე არათანამშრომლობა ხელშესახები შედეგები მოჰყვება.

ამ მიდგომამ შეიძლება გამოიწვიოს ქვეყნები, რომლებიც ეყრდნობიან ევროკავშირის ძლიერ ურთიერთობებს ვაჭრობის, მოგზაურობისა და დიპლომატიის შესახებ, გადახედონ თავიანთ საიმიგრაციო პოლიტიკას.

ევროპის სამგზავრო ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) დანერგვა შენგენის სავიზო პოლიტიკის რეფორმებთან ერთად, კიდევ უფრო ხაზს უსვამს ევროკავშირის ერთგულებას მიგრაციის კონტროლის გამკაცრების მიმართ.

შესვლის რეგულაციების გაძლიერებით და უფრო სწრაფი დეპორტაციის უზრუნველყოფით, ევროკავშირი მიზნად ისახავს წევრ სახელმწიფოებზე შტამის შემსუბუქებას და მკაფიო გზავნილის გაგზავნას, რომ არარეგულარული მიგრაცია არ იქნება შემწყნარებელი.

Visa application form

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ Gwengoat მეშვეობით iStock)

დაბალანსება ეფექტურობა, ადამიანის უფლებების საკითხები

ევროკავშირის მიერ დეპორტაციის უფრო სწრაფი პროცედურებისკენ სწრაფვა მიგრაციის პოლიტიკის მნიშვნელოვან ცვლილებას წარმოადგენს.

დაჩქარებული დაბრუნების პრიორიტეტით და სავიზო სანქციების გამოყენებით, ევროკავშირი მიზნად ისახავს მის საზღვრებზე კონტროლის გამკაცრებას და დეპორტაციის პროცესის გამარტივებას მათთვის, ვისაც უარი ეთქვა თავშესაფრის მოთხოვნაზე.

თუმცა, ამ ცვლილებებს მნიშვნელოვანი გავლენა ექნება, განსაკუთრებით მიგრანტებისა და მოგზაურებისთვის თავშესაფრის დამტკიცების დაბალი მაჩვენებლების მქონე ქვეყნებიდან.

ETIAS-ის მომავალი დაწყების და სავიზო პოლიტიკის შემდგომი რეფორმების დაწყების შემდეგ, ევროპის მიგრაციის ლანდშაფტი დრამატული ცვლილებებისთვის არის განკუთვნილი.

მთავარი კითხვაა, წარმატებით დააბალანსებს თუ არა ეს ზომები სასაზღვრო კონტროლის საჭიროებას ევროკავშირის ჰუმანიტარულ ვალდებულებებთან.