ევროკავშირის 107K-ზე მეტი 2023 წლის 3 კვ.მ-ზე მეტი ევროკავშირის შეკვეთების სახით 12%-ით გაიზარდა

ევროკავშირის 107K-ზე მეტი 2023 წლის 3 კვ.მ-ზე მეტი ევროკავშირის შეკვეთების სახით 12%-ით გაიზარდა

2023 წლის მესამე კვარტალში ევროკავშირის დატოვების მიზნით ევროკავშირის დატოვების მიზნით ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქეების რაოდენობა გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 4%-ით შემცირდა.

ამასთან, ევროსტატის ახალი მონაცემების თანახმად, დაბრუნების რაოდენობამ მნიშვნელოვანი 12% შეადგინა.

შეკვეთები, რომ დატოვოთ მცირედი ვარდნა

2023 წლის ივლისიდან სექტემბრამდე ევროკავშირის ქვეყნების დატოვების შესახებ ევროკავშირის 107,135-მა მოქალაქემ მიიღო ბრძანება ევროკავშირის ქვეყნების დატოვების შესახებ, რაც 2022 წლის მე-3 კვიდან 4%-ით შემცირდა.

მაროკოს მოქალაქეებმა მთლიანი შეკვეთების 8% დატოვეს, რასაც მოჰყვა 7% როგორც სირიის, ასევე ალჟირის მოქალაქეებისთვის.

ავღანეთში, ტურკიესა და საქართველოს მოქალაქეები შესაბამისად 6% და 5% შეადგენდნენ.

საფრანგეთს ხელმძღვანელობდა 29,885 ბრძანება, რომ დაეტოვებინა გერმანია (11,470) და საბერძნეთი (9,545).

დაბრუნების ტალღა 12%-ით

ამის საპირისპიროდ, 2023 წლის მე-3 კვ.მ.-ში ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქე სხვა ქვეყანაში დაბრუნდა, რაც გასული წლის ანალოგიური პერიოდიდან 12%-ით მეტია.

დაბრუნებულთა 81 პროცენტი (81%) ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნებში გაგზავნეს.

საქართველოს მოქალაქეებმა მთლიანი შემოსავლის 11% შეადგინა, ხოლო ალბანეთისა და თურქეთის მოქალაქეები 7%-ს შეადგენდნენ.

გერმანიამ ყველაზე მეტი დაბრუნება დაინახა 4,100-ზე, რასაც მოჰყვა შვედეთი (2,865) და საფრანგეთი (2,850).

მამოძრავებელი ფაქტორები ცვლის უკან

ცვლილება, სავარაუდოდ, ასახავს მიგრაციის პოლიტიკისა და აღსრულების სტრატეგიების განვითარებას ევროკავშირში.

სასაზღვრო კონტროლის გაძლიერება და სოციალური დაძაბულობის ზრდამ შეიძლება უფრო მეტი დაბრუნება გამოიწვიოს.

ამავე დროს, კომპლექსური ბიუროკრატიული პროცესები და ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნებთან თანამშრომლობა რეადმისიის შესახებ შეიძლება შეანელოს შეკვეთები.

ასევე რთული იყო უკრაინის კონფლიქტის გავლენა მიგრაციის ნაკადებზე .

გზა წინ

ვინაიდან ევროკავშირი მიგრაციის მიმდინარე გამოწვევებს აწყდება, მონაცემები ძირითად ინფორმაციას გვაწვდის.

გადამწყვეტი რჩება სამართლებრივი ნორმების დაცვისას შეკვეთების სწრაფად დამუშავების შესაძლებლობა.

მესამე ქვეყნებთან თანამშრომლობა ასევე სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია ჰუმანური და ღირსეული დაბრუნების საერთაშორისო სტანდარტებთან შესაბამისობაში მოსაგგილებლად.

ეფექტური ინტეგრაციის პოლიტიკა იურიდიული მიგრანტებისთვის კიდევ უფრო ძირს უთხრის სოციალურ ერთიანობას.

კონტროლირებადი საზღვრების დაბალანსება ადამიანის უფლებების ვალდებულებებთან რჩება ევროკავშირის კომპლექსური დაბალანსების აქტად მიგრაციის საკითხზე.

Q3 2023 წლის მონაცემები ხაზს უსვამს თამაშის ნიუანსებს.

როგორ შეიძლება გავლენა იქონიონ ევროკავშირის ვიზიტორებზე და ემიგრანტებზე

მონაცემები გავლენას ახდენს როგორც ევროკავშირის ვიზიტორებზე, ასევე ემიგრანტებზე.

ვიზიტორებისთვის, ETIAS-ის მომავალ სქემაში დაუყოვნებლივი ცვლილებები არ არის მოსალოდნელი.

ETIAS ამოქმედდება 2025 წლის მაისში. ეს მოითხოვს წინასწარ მოგზაურობის ავტორიზაციას ვიზისგან გათავისუფლებული ვიზიტორებისთვის, სკრინინგის ხელშეწყობას.

Q3 ტენდენციები ნაკლებად სავარაუდოა, რომ დააჩქაროს ან დააყოვნოს ეს ვადები.

თუმცა, ემიგრანტებისთვის, განსაკუთრებით ისეთი მაღალი დაბრუნებული ქვეყნებიდან, როგორიცაა საქართველო და ალბანეთი, უფრო მეტმა დაბრუნებამ შეიძლება გავლენა მოახდინოს მომავალ სავიზო პროცესებზე.

შეიძლება არსებობდეს უფრო მეტი შემოწმება ან მოთხოვნები წარმოშობის ქვეყნებთან ძლიერი კავშირების დასამტკიცებლად.

ტენდენციებმა ასევე შეიძლება გავლენა მოახდინოს გრძელვადიანი ემიგრანტების ნაკადებზე, როგორიცაა ციფრული მომთაბარეები, სტუდენტები და ოჯახები.

თუ დაბრუნება თანმიმდევრულად მოიმატებს, ევროკავშირმა შეიძლება კიდევ უფრო გაამკაცროს ზოგიერთი სავიზო არხი.

თუმცა, ძირითადი დრამატული ცვლილებები ნაკლებად სავარაუდოა უახლოეს პერიოდში.

ცვლის ევროკავშირის საემიგრაციო პოლიტიკას ჰორიზონტზე?

მონაცემები ასევე მიუთითებს ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკის შემუშავებაში არსებულ ცვლაზე.

დაბრუნების ზრდა მიუთითებს არსებული პოლიტიკის უფრო ძლიერ აღსრულებაზე იმ ადამიანების მოხსნის შესახებ, რომლებიც არ არიან მოქმედი პრეტენზიების გარეშე.

ამან შეიძლება საფუძველი ჩაუყაროს უფრო ფართო საიმიგრაციო პოლიტიკის თანდათანობით გამკაცრებას.

დაბრუნების შესაძლებლობით, ევროკავშირმა შეიძლება მოძებნოს საზღვრის გარე კონტროლის გაძლიერება, თავშესაფრის პროცედურების დაჩქარება ან სავიზო არხებზე შემოწმების დამატება.

თუმცა, დაბალანსებული მიდგომა აუცილებელია.

მოცილების დაჩქარება არ უნდა დაირღვეს სათანადო პროცესზე ან ჰუმანიტარულ უფლებებზე.

ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკის რომელი მიმართულება ვითარდება, კანონის უზენაესობისა და ჰუმანური პრაქტიკის დაცვა სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია.

Q3 დაბრუნების ტენდენციები, რა თქმა უნდა, წარმოშობს დისკუსიას, მაგრამ ETIAS, შენგენის ზონაში ან ზოგადი საიმიგრაციო პოლიტიკის მნიშვნელოვანი დრამატული ცვლილებები მოკლევადიან პერიოდში ნაკლებად სავარაუდოა.

გაზომილი, მტკიცებულებებზე დაფუძნებული რეფორმები ევროკავშირის წინსვლის გზა იქნება.

გადამწყვეტი მომენტის ნიშნები

2023 წლის მე-3 Q3 სტატისტიკა მიუთითებს ევროკავშირის მიგრაციის აღსრულებაზე შესაძლო ცვალებად ტალღაზე.

თუმცა, მასშტაბის გლუვი, კანონიერი და ეთიკური დაბრუნების გაცნობიერება კვლავ დიდ გამოწვევად რჩება.

ეს მონაცემები აღნიშნავს მხოლოდ ერთი მეოთხედის სურათს, მაგრამ დაბრუნების მნიშვნელოვანმა ზრდამ შეიძლება გამოიწვიოს მნიშვნელოვანი მომენტი, თუ აღმავალი ტენდენცია გაგრძელდება.

მომდევნო თვეები დაამტკიცებს, ასახავს თუ არა ეს ცვლა გამძლე ახალ შესაძლებლობებს, ან გარდამავალ ფაქტორებს, რომლებსაც შეუძლიათ კურსის შეცვლა.

როგორც ევროკავშირი პასუხობს, ადამიანის უფლებების ნორმების დაცვა საზოგადოების ლეგიტიმური პრობლემების მოგვარებისას უმთავრესი იქნება.