ევროკავშირის ახალი სასაზღვრო სისტემა ავიაკომპანიებსა და მოგზაურებს შეშფოთებას იწვევს

ევროკავშირის ახალი სასაზღვრო სისტემა ავიაკომპანიებსა და მოგზაურებს შეშფოთებას იწვევს

ევროკავშირი 2024 წლის ოქტომბერში გეგმავს თავისი გრძელვადიანი შესვლის/გასვლის სისტემის (EES) დაწყებას, მიუხედავად ავიაკომპანიების და ტურისტული ინდუსტრიის ექსპერტების შეშფოთებისა პროექტის მზადყოფნის შესახებ.

უსიამოვნება წინ ბოლო წუთის მოგზაურებისთვის

EES მოითხოვს ავიაკომპანიებს დაადასტურონ მგზავრების მგზავრობის უფლება გამგზავრებამდე მინიმუმ 48 საათით ადრე, EES მონაცემთა ბაზაში მათი სტატუსის შემოწმებით.

Ryanair ამტკიცებდა, რომ ეს პოლიტიკა გამორიცხავს ბოლო წუთის ბილეთების გაყიდვას, მნიშვნელოვანი შემოსავლის ნაკადს.

"რთული" 48-საათიანი ვადა ძალიან გრძელია. ეს გამორიცხავს ბილეთების გვიან გაყიდვას, რაც Ryanair-ის (და სხვა ავიაკომპანიების) შემოსავლის ძალიან მნიშვნელოვანი ელემენტია", - განუცხადა ავიაკომპანიამ გაერთიანებული სამეფოს პარლამენტის ევროპის სკრუტინის კომიტეტს.

Ryanair– მა ასევე წამოჭრა პრობლემები EES– ის წესებთან დაკავშირებით მგზავრებისთვის გრძელვადიანი ვიზებით და თქვა, რომ ავიაკომპანიებს მოუწევთ მათთვის სტანდარტული სავიზო შემოწმების ჩატარება, რამაც გამოიწვია შეფერხებები.

ავიაკომპანია შეშფოთებულია იმით, თუ როგორ უნდა გაუმკლავდეს სისტემის გათიშვას და გამგეობის მგზავრებს, როდესაც ვერ მიიღებს ჩასხდომის უღელტეხილს.

საერთო ჯამში, Ryanair- მა დაიჩივლა ინფორმაციის ნაკლებობა და ტესტირების შესაძლებლობები ჯერჯერობით.

"ჯერ არ არის შესაძლებელი ჩვენს სისტემებში ცვლილებების სწორად შემოწმება ტესტის გარემოს მიწოდების შეფერხების გამო და სისტემის მოთხოვნების მრავალი ასპექტი ან არ არის მითითებული ან უბრალოდ ჩვენთვის გაუგებარია", - განაცხადა ავიაკომპანიამ.

დიდი ცვლილებები მოგზაურებისთვის ახალი სისტემის ქვეშ

EES წარმოადგენს ყველაზე დიდ ცვლილებას ევროკავშირის საზღვრებში.

ის დაარეგისტრირებს ყველა ჩანაწერს და გამოვა ევროკავშირის შენგენის ზონიდან ცენტრალურ მონაცემთა ბაზაში.

სისტემა მიზნად ისახავს უსაფრთხოების გაუმჯობესებას, უკანონო მიგრაციის თავიდან აცილებას და გადალახვების დაძლევას.

მოგზაურებს მოუწევთ თითის ანაბეჭდების და სახის ბიომეტრიკის მიწოდება მათ პირველ EES შეხვედრაზე.

სამი წლის განმავლობაში შემდგომი ვიზიტების დროს მხოლოდ ერთ ბიომეტრიას დასჭირდება გადამოწმება, სავარაუდოდ სახე.

ბიომეტრიული მოთხოვნები ნიშნავს პორტებში, სარკინიგზო ტერმინალებსა და აეროპორტებში დამუშავების დროებს.

მაგალითად, დიდი ბრიტანეთის პორტში Dover და Eurotunnel სასაზღვრო პოსტები, მაგალითად, მანქანის დამუშავების საშუალო დრო შეიძლება გაიზარდოს 60 წამიდან ხუთამდე შვიდ წუთამდე EES რეგისტრაციისთვის.

Eurotunnel-მა განაცხადა, რომ EES-ის დაწყების თარიღი იქნება კვირა, 6 წლის 2024 ოქტომბერი, თუმცა ევროკავშირის ხელისუფლებას ჯერ არ დაუდასტურებია თარიღი.

შეშფოთება Big Bang Rollout- ის შესახებ

მიუხედავად იმისა, რომ ევროკომისია მიიჩნევს, რომ ევროკავშირის ყველა წევრი სახელმწიფო მზად იქნება 2024 წლის ივლისისთვის, ტურისტული ინდუსტრიის ექსპერტებმა გამოთქვეს ეჭვი სისტემის ერთდროულად ყველა საზღვრებზე დაკისრების შესახებ.

"ჩვენთვის სიგიჟეა ყველა სასაზღვრო პოსტის აღება, ნორვეგიიდან და რუსეთიდან არქტიკაში ბულგარეთში და სამხრეთით თურქეთი მზად იქნება ერთ დღეს. გაცილებით მეტი აზრი აქვს, რომ ერთდროულად ერთი ეტაპი გამოიცადოს", - განუცხადა ერთ-ერთმა უფროსმა სამგზავრო ფიგურამ The Independent-ს.

თუმცა, ბრიუსელი დაჟინებით მოითხოვს ერთიან დაწყებას, რომ დაარეგისტრიროს ყველა, ვინც შემოდის ან გადის ევროპაში პირველი დღიდან.

"წევრი სახელმწიფოები მზად უნდა იყვნენ 2024 წლის ივლისის ბოლოს, რის შემდეგაც გამოქვეყნდება დაწყების ზუსტი თარიღი", – განუცხადა ევროკომისიის პრესსპიკერმა "დამოუკიდებელს" და დასძინა, რომ "არ არის გათვალისწინებული "რბილი გაშვება".

კომისია თამამად აცხადებს, რომ EES "დაზოგავს დროს" და ევროკავშირის მოგზაურობას "უფრო ეფექტურს" გახდის.

თუმცა, ახალი დამუშავების ტვირთი ეჭვქვეშ აყენებს ამ დაპირებებს.

ავიაკომპანიები, მოგზაურები და სასაზღვრო პერსონალი მნიშვნელოვან ადაპტაციებს შეხვდებიან, როდესაც მასიური ახალი სასაზღვრო სისტემა პირდაპირ ეთერში მიდის.

ევროკავშირის ახალი დაბრკოლებები ევროკავშირის ვიზიტორებს

შესვლის / გასვლის სისტემა შექმნის ახალ hassles მრავალი მოგზაურისთვის ევროპაში, მათ შორის მათ, ვისაც მოკლევადიანი შენგენის ვიზები სჭირდება.

EES არის ევროკავშირის ელექტრონული სამგზავრო ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) წინამორბედი, რომელიც 2025 წლის მაისში დაიწყება.

ETIAS მოითხოვს 60-ზე მეტი ქვეყნის მოქალაქეებს, მათ შორის აშშ-სა და დიდ ბრიტანეთს, მიიღონ წინასწარი მოგზაურობის ნებართვა შენგენის ზონაში ვიზიტამდე.

EES-ის მსგავსად, ETIAS მიზნად ისახავს უსაფრთხოების გაძლიერებას და უკანონო მიგრაციის შემცირებას.

ამიტომ, მოგზაურებს მალე ექნებათ ორმაგი მოთხოვნები - ბიომეტრიული მონაცემების რეგისტრაცია EES თითოეულ მოგზაურობაში და ETIAS– ის წინასწარი დამტკიცების უზრუნველყოფა.

დამატებითმა დრომ, ღირებულებამ და დოკუმენტებმა შეიძლება შეაფერხოს ევროკავშირის უფრო შემთხვევითი ვიზიტორები.

საქმიანი მოგზაურები, სტუდენტები და გრძელვადიანი შენგენის ვიზების მქონე პირები შეიძლება განმეორდეს ბიომეტრიული სკანირების დროს EES– ის ქვეშ.

სისტემის გაზრდილი სასაზღვრო შეფერხებები ასევე შეიძლება შეაფერხოს ტრანსსასაზღვრო მგზავრობა ან ხშირი მოგზაურობები.

ახალი თავი ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკაში

შესვლის/გასვლის სისტემა წარმოადგენს ახალ თავს ევროკავშირის საიმიგრაციო და საზღვრის უსაფრთხოების პოლიტიკაში.

EES ვრცელდება შენგენის ზონის წარსული ფოკუსის მიღმა მოკლევადიან ვიზებზე.

ბიომეტრიული მონაცემთა ბაზა თვალყურს ადევნებს ყველა ჩანაწერს და გასვლას, მათ შორის ევროკავშირის მოქალაქეებს.

ეს საშუალებას იძლევა ბევრად უფრო მკაცრი მონიტორინგი ვიზების overstays და უკანონო ყოფნის.

EES მონაცემების გადამოწმება ასევე შესაძლებელია მომავალი პროგრამების წინააღმდეგ, როგორიცაა ETIAS, რაც ხელს უწყობს ევროკავშირის მასშტაბით საიმიგრაციო აღსრულების უფრო ფართო სისტემის შექმნას.

ზოგი აკრიტიკებს EES- ს, როგორც არაპროპორციულ და ინტრუზიულს.

მისმა წარმატებამ შეიძლება შთააგონოს ბრიუსელს, რომ მოითხოვოს საიმიგრაციო პოლიტიკის შემდგომი ინტეგრაცია წევრ სახელმწიფოებში.

თუმცა, თუ "ჭკვიანი საზღვრების" პროგრამა გაფუჭდება, ამან შეიძლება შეასუსტოს არგუმენტები ევროკავშირის განხეთქილების საიმიგრაციო საკითხის უფრო მეტი ზედამხედველობისთვის.

დიდი გამოცდა წინ უსწრებს ევროპის საზღვრებს

შესვლის/გასვლის სისტემის გაშვება წარმოადგენს ევროპული ინტეგრაციის მნიშვნელოვან საცდელ შემთხვევას და ევროკავშირის შესაძლებლობას განახორციელოს კონტინენტური ტექნოლოგიური პროექტები.

ავიაკომპანიების სიგნალიზაციას არ გააჩნიათ მომზადებისა და ტურისტული ინდუსტრიის ექსპერტების ნაკლებობა, რომლებიც ეჭვქვეშ აყენებენ "დიდი აფეთქების" გაშვებას, ბევრი თვალი იქნება იმაზე, თუ რამდენად შეუფერხებლად ფუნქციონირებს მასიური ახალი სასაზღვრო სისტემა, როდესაც ის პირდაპირ ეთერში მიდის.

თუ ევროკავშირის ქვეყნებს შეუძლიათ შეიმუშაონ კინკები და ეფექტურად იმოქმედონ EES, მას შეუძლია დაადასტუროს ბრიუსელის ხედვა ევროკავშირის უფრო ფართო ინტეგრაციისა და ტექნიკური მოდერნიზაციისთვის.

ამასთან, ბინძურმა გაშვებამ შეიძლება გაამწვავოს ბრიუსელის გადაფარვისა და ბიუროკრატიის კრიტიკა.

როგორც მოგზაურები, ასევე მთავრობის წარმომადგენლები იმედოვნებენ, რომ ევროკავშირის უფრო გლუვი და უსაფრთხო საზღვრების დაპირებები შესრულდება მას შემდეგ, რაც EES საბოლოოდ ამოქმედდება.

ამ დროისთვის, გაურკვევლობა გრძელდება ზუსტად იმაზე, თუ რამდენად მზად არის ევროპა, რომ ეს ძირითადი ნახტომი ერთად წაიწიოს.