ევროკავშირის მოსახლეობის ზრდა მიგრაციისა და COVID-19-ის აღდგენის წყალობით

ევროკავშირის მოსახლეობის ზრდა მიგრაციისა და COVID-19-ის აღდგენის წყალობით

ევროკავშირის (EU) მოსახლეობა ზედიზედ მეორე წელია გაიზარდა და 2024 წლის იანვარში 449.2 მილიონს მიაღწია.

ეს ზრდა განპირობებულია COVID-19-ის შემდეგ ევროკავშირში უფრო მეტი ადამიანის გადასვლით და უკრაინიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა შემოდინებით.

ევროკავშირის მოსახლეობის ზრდა ბოლოდროინდელ ტენდენციებს ეწინააღმდეგება

2023 წლის იანვრიდან 2024 წლის იანვრამდე ევროკავშირის მოსახლეობა 1.6 მილიონით გაიზარდა.

ეს ზრდა მოდის COVID-19 პანდემიის დროს ხანმოკლე შემცირების შემდეგ, როდესაც მოსახლეობა შემცირდა დაახლოებით 800,000 ადამიანით 2020-დან 2021 წლამდე.

"ევროსტატი", ევროკავშირის სტატისტიკური სამსახური, ამ აღორძინებას ორ ძირითად ფაქტორს უკავშირებს:

  1. COVID-19-ის შემდგომ პერიოდში ევროკავშირში მეტი ადამიანი გადადის

  2. 2022 წლის თებერვალში რუსეთის შეჭრის შემდეგ უკრაინიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა შემოდინება

ამ დემოგრაფიულ ცვლებს მნიშვნელოვანი გავლენა აქვს ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებზე, რაც გავლენას ახდენს ეკონომიკურ დაგეგმვასა და სოციალურ მომსახურებებზე.

მოსახლეობის ზრდის ძირითადი მძღოლის მიგრაცია

მიუხედავად იმისა, რომ ევროკავშირს უფრო მეტი სიკვდილი აქვს, ვიდრე დაბადებას, დადებითი წმინდა მიგრაცია უფრო მეტია, ვიდრე ამ დეფიციტის კომპენსირება.

მიგრაცია ევროკავშირის მოსახლეობის ზრდის მთავარი მიზეზი გახდა, რაც მას რეგიონის მოსახლეობის რაოდენობის ჩამოყალიბების მთავარ ფაქტორად აქცევს.

People gathering in front of monument

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ Yovan Verma მეშვეობით Pexels)

არათანაბარი ზრდა ევროკავშირის წევრ ქვეყნებში

მიუხედავად იმისა, რომ ევროკავშირის საერთო მოსახლეობა გაიზარდა, ყველა ქვეყანას არ განუცდია ზრდა.

მონაცემები ავლენს მკვეთრ კონტრასტს წევრ სახელმწიფოებს შორის:

  • ესპანეთმა ჩაატარა პაკეტი შთამბეჭდავი ზრდით 525,100 ადამიანი.

  • გერმანიასა და საფრანგეთს მოჰყვა 330,000 და 229,000 მოგება.

  • პოლონეთმა ყველაზე დიდი კლება დაინახა, 132 800 ადამიანი დაკარგა.

  • საბერძნეთმა და უნგრეთმა ასევე განიცადეს მოსახლეობის კლება.

ეს განსხვავებები აჩვენებს კომპლექსურ დემოგრაფიულ გამოწვევებს, რომლებსაც ევროკავშირი აწყდება, ზოგიერთ ქვეყანას კი მოსახლეობის დონის შენარჩუნებაში ცდილობს, ზოგი კი სწრაფ ზრდას განიცდის.

გრძელვადიანი დემოგრაფიული ტენდენციები

ევროკავშირის მოსახლეობის ზრდის ისტორიული პერსპექტივიდან დათვალიერება მნიშვნელოვან კონტექსტს იძლევა.

1960 წლიდან ევროკავშირის მოსახლეობა 94.7 მილიონი ადამიანით გაიზარდა, რაც 26.7%-იანი ზრდაა.

თუმცა, ბოლო ათწლეულების განმავლობაში ზრდის ტემპი მნიშვნელოვნად შენელდა:

  • 1960-იანი წწ. საშუალო წლიური ზრდა 2.9 მილიონი ადამიანი

  • 2015-2024: საშუალო წლიური ზრდა 0.6 მილიონი ადამიანი

მოსახლეობის ზრდის ეს შენელება მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს ევროკავშირის მომავალზე, განსაკუთრებით სამუშაო ძალისა და სოციალური კეთილდღეობის სისტემებზე.

People Walking Beside Baggage Hall and Arrivals Hall Signage

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ Skitterphoto მეშვეობით Pexels)

საზღვრის მართვის კორექტირება

ევროკავშირში მოსახლეობის ბოლოდროინდელმა ზრდამ შეიძლება გავლენა მოახდინოს ვიზიტორებსა და ემიგრანტებზე, მათ შორის მათ, ვინც გამოიყენებს ევროპის მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემას (ETIAS) ან მიმართავს შენგენის ვიზებს.

ETIAS სისტემა, რომელიც 2025 წელს განხორციელდება, მიზნად ისახავს მოკლევადიანი ვიზიტორების უსაფრთხოების გაუმჯობესებას. თუმცა, მოსახლეობის საერთო ზრდამ შეიძლება შეცვალოს, თუ როგორ მართავს ევროკავშირი საზღვრებს და ამუშავებს ვიზიტორებს.

გრძელვადიანი მოგზაურებისა და ემიგრანტებისთვის, როგორიცაა ოჯახები, ინვესტორები, ციფრული მომთაბარეები და სტუდენტები, მოსახლეობის ზრდას შეიძლება ჰქონდეს განსხვავებული ეფექტი. ამან შეიძლება გამოიწვიოს რესურსებისა და შესაძლებლობების გაზრდილი კონკურენცია პოპულარულ დანიშნულების ქვეყნებში.

თუმცა, ეს ასევე შეიძლება ნიშნავდეს ძლიერ ეკონომიკას და მრავალფეროვან კულტურულ გამოცდილებას ურბანული ცენტრების ზრდაში.

საიმიგრაციო მენეჯმენტის უფრო ნიუანსური მიდგომები

მოსახლეობის ბოლოდროინდელი სტატისტიკა, სავარაუდოდ, გავლენას მოახდენს ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკაზე როგორც კავშირის დონეზე, ასევე ცალკეულ ქვეყნებში.

იმის გამო, რომ მიგრაციამ ხელი შეუწყო ბუნებრივი მოსახლეობის შემცირების დაბალანსებას, შეიძლება უფრო დეტალური მიდგომები იყოს იმიგრაციის მართვისთვის.

ETIAS და შენგენის სისტემებისთვის შეიძლება იყოს ზეწოლა პროცესების დასაჩქარებლად, რათა უფრო მეტი ვიზიტორი და მოკლევადიანი მოსახლეობა განთავსდეს. თუმცა, უსაფრთხოება კვლავ პრიორიტეტული იქნება, ამიტომ შეიძლება უფრო მკაცრი სკრინინგის პროცედურები იყოს.

ეროვნულ დონეზე, მოსახლეობის ზრდის მქონე ქვეყნებმა შეიძლება შეცვალონ საიმიგრაციო პოლიტიკა ახალი მაცხოვრებლების უკეთ მართვისთვის.

მეორეს მხრივ, მოსახლეობის შემცირების მქონე ქვეყნებმა შეიძლება შექმნან უფრო ხელსაყრელი საიმიგრაციო პოლიტიკა ახალბედების მოსაზიდად და ზრდის წახალისებისთვის.

გამოწვევები და შესაძლებლობები

ევროკავშირის მოსახლეობის ზრდასთან ერთად, ძირითადად, მიგრაციის გზით, პოლიტიკოსები აწყდებიან როგორც გამოწვევებს, ასევე შესაძლებლობებს.

მათ უნდა დაეხმარონ ახალ მაცხოვრებლებს, შეინარჩუნონ თემები გაერთიანებული და გააუმჯობესონ ინფრასტრუქტურა მეტი ადამიანის მხარდასაჭერად.

ახალი მაცხოვრებლების ჩამოსვლას ევროკავშირში ახალი იდეები, უნარები და კულტურული მრავალფეროვნებაც მოაქვს. ამ აქტივების გამოყენებამ შეიძლება გამოიწვიოს ინოვაცია, ეკონომიკური ზრდა და კულტურული გამდიდრება მთელ რეგიონში.

მოსახლეობის ბოლოდროინდელი ზრდა, რომელიც გამოწვეულია პოსტ-COVID-19 მიგრაციითა და გეოპოლიტიკური მოვლენებით, ევროკავშირის მოსახლეობის მნიშვნელოვან ცვლილებას აღნიშნავს.

როგორც პოლიტიკის შემქმნელები ამ ცვლილებებს განიხილავენ, მომავალი წლები სავარაუდოდ იხილავს იმიგრაციის, ინტეგრაციისა და სოციალური პოლიტიკის ახალ მიდგომებს.