ევროკავშირის შემოსვლის სქემამ შეიძლება გამოიწვიოს 14-საათიანი სასაზღვრო რიგები

ევროკავშირის შემოსვლის სქემამ შეიძლება გამოიწვიოს 14-საათიანი სასაზღვრო რიგები

ხანგრძლივი რიგები და ფართოდ გავრცელებული შეფერხება შეიძლება დაელოდოს მოგზაურებს ევროკავშირში (EU), როდესაც ბლოკი ახორციელებს თავის შესვლის-გასასვლელ სქემას (EES) ოქტომბერში, დიდი ბრიტანეთის პარლამენტის ევროპული სკრუტინის კომიტეტისთვის მიწოდებული მკაცრი გაფრთხილებების თანახმად.

ევროპის ეკონომიკური გაერთიანება მიზნად ისახავს სასაზღვრო შემოწმების გაძლიერებას ბიომეტრიული მონაცემების შეგროვებით ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქეებისგან, რომლებიც შედიან და გამოდიან რეგიონში.

თუმცა, კომიტეტში წარდგენილი მტკიცებულებები ვარაუდობს, რომ ინიციატივამ შეიძლება ცუდად შეარყიოს ოპერაციები პორტებსა და სარკინიგზო ტერმინალებში, რომლებსაც არ გააჩნიათ დამატებითი დამუშავების დრო.

ყველაზე ცუდი შემთხვევა: 14-საათიანი საზღვარი ელოდება

აშფორდ ბოროს საბჭომ კომიტეტს განუცხადა, რომ EES– ის გაშვებისთვის "გამოყენებადი სისტემების" სრულად შეუსრულებლობამ შეიძლება გამოიწვიოს "გონივრული ყველაზე უარესი შემთხვევა", რამაც გამოიწვია 14-საათიანი რიგები დოვერის პორტში.

საბჭომ განაცხადა, რომ არხის სასიცოცხლო გამშვები პუნქტის შეფერხების შემდეგ შეიძლება დაიღვარა, მისასვლელი გზები და საგზაო მოძრაობის შეფერხება სხვა ძირითად რეგიონულ სატრანსპორტო კავშირებზე, როგორიცაა Eurotunnel სარკინიგზო კავშირი.

საბჭოს მტკიცებულებები აძლიერებს ტურიზმის ორგანოს ვიზიტ კენტის შეშფოთებას ადგილობრივი ეკონომიკური ვარდნის გამო.

ეწვიეთ კენტის მონაცემებს აჩვენებს, რომ წარსულში მოკლევადიანი პორტის შეფერხებებიც კი, რომელიც გამოწვეულია "ოპერაცია ბროკის" ტრაფიკის მენეჯმენტით, ტურისტული ბიზნესის მომხმარებლებს და შემოსავალს დაუჯდა.

სტრესი სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურაზე

Eurostar და ოპერატორები არხის გვირაბი და სხვა სატრანზიტო პუნქტები ემსახურება დიდი ბრიტანეთისა და კონტინენტური ევროპის ასევე გააფრთხილა, რომ EES არ იყო შემუშავებული მათი უნიკალური შესაძლებლობების და განლაგების გამოწვევები გათვალისწინებით.

მათი თქმით, პასპორტის კონტროლის რიგები შეიძლება სწრაფად გამოვიდეს კონტროლიდან პიკური მოგზაურობის დროს, მას შემდეგ, რაც დამატებითი პირადობის შემოწმება დაწესდება.

მაღალსიჩქარიანი სარკინიგზო ფირმა High Speed 1-მა განუცხადა შემოწმების პანელს, რომ მოგზაურობის დაწყებამდე მოგზაურთა წინასწარ დარეგისტრირების გეგმების არარსებობა იყო კიდევ ერთი თავის ტკივილი.

იგი ამტკიცებდა, რომ ძირითადი ტერმინალები, როგორიცაა ლონდონის St Pancras სადგური, შეიძლება შეექმნას "საშინელი ზეწოლა", რადგან სასაზღვრო პერსონალი ამუშავებს მონაცემთა შეგროვების სრულ პროცესს ადგილზე.

დაუმუშავებელი ბოლო ვადა გლუვი გაშვებისთვის

ევროკომისიის მჭიდრო EES განხორციელების ვადების მიზანშეწონილობის კითხვის ნიშნის ქვეშ დააყენეს, "ევროკავშირის ყველა წევრ ქვეყანაში, სავარაუდოდ, შეუძლებელი იქნება მომსახურების მისაღები დონის მიღწევა ევროკავშირის ყველა წევრ ქვეყანაში".

მან ურჩია ეტაპობრივი, თანდათანობითი შესავალი აუცილებელი იქნება "მძიმე დარღვევის" თავიდან ასაცილებლად.

სწრაფად მოქმედება "საგანგაშო" რისკების თავიდან ასაცილებლად

EES– ის გარშემო არსებული რისკების შესახებ მტკიცებულებების საპასუხოდ, შემოწმების კომიტეტის თავმჯდომარემ სერ უილიამ ქეშმა თქვა, რომ იგი ასახავს პოტენციური "14 საათზე მეტი ხნის განმავლობაში" და სატრანსპორტო საშუალებების "დამაჯერებელ სურათს" კენტში.

სერ ქეშმა დაასკვნა: "ცხადია, ამ პოლიტიკას შეიძლება ჰქონდეს ძალიან სერიოზული გავლენა, არა მხოლოდ ტურისტებისა და მოგზაურობის ოპერატორებისთვის, არამედ ადგილობრივი ბიზნესისთვისაც. მე ვითხოვ გადაწყვეტილების მიმღებ პირებს არხის ორივე მხარეს, რომ გაითვალისწინონ ეს მტკიცებულებები.

2024 წლის ოქტომბრის ვადის გასვლის შემდეგ, მან გააფრთხილა: "საათი ტრიალებს და ეს საკითხები სასწრაფოდ უნდა მოგვარდეს".

EES-მა მზარდი კრიტიკა გამოიწვია, მაგრამ ევროკომისია ამტკიცებს, რომ უსაფრთხოებისა და საზღვრის კონტროლის გაძლიერება აჭარბებს სატრანსპორტო ორგანოებისთვის წარმოქმნილ ადაპტაციის გამოწვევებს.

მონაცემთა შეგროვების უზარმაზარი სქემა დაგეგმილია 20 თვეში.

ETIAS-ის შეთავაზება არ არის მიუხედავად იმისა, რომ არ არსებობს

მოახლოებული შესვლის/ გასვლის სქემა (EES) თავის ტკივილი ყურადღებას ამახვილებს ევროპის პარალელურ ETIAS სავიზო უარის თქმის პროგრამაზე.

2025 წლის მაისში გაშვებისთვის, ETIAS გვპირდება, რომ ნაწილობრივ ავტომატიზირებს 60-ზე მეტი ქვეყნის ვიზიტორთა სკრინინგს, რომლებიც ახლა დაზოგეს მძიმე, ძვირადღირებული სავიზო განაცხადები.

ამასთან, განვითარების ვერსიები არ იძლევა პასუხს EES სასაზღვრო რიგებზე, რადგან ჩარიცხულებმა კვლავ უნდა გაიარონ სრული ბიომეტრიული რეგისტრაცია სატრანსპორტო ტერმინალებში ჩამოსვლისთანავე ახალი შესვლის/გასვლის რეგულაციების შესაბამისად.

ამიტომ, ციფრული მომთაბარეები, უცხოელი ინვესტორები, სტუდენტები და სხვა უფრო გრძელი სტუმრები ისარგებლებენ აპლიკაციის მოხერხებულობით, მაგრამ აღმოჩნდებიან შეჩერებული პასპორტის კონტროლის უფრო გაძლიერებულ ხაზებში, როგორც ყველა მოგზაური.

ახალი ბარიერები რეზიდენტურის მაძიებლებისთვის?

EES მონაცემთა შეგროვების ინვაზიური სიღრმე ასევე ბადებს კითხვებს ევროპის მიმდინარე მოზიდვასთან დაკავშირებით ევროკავშირის არაწევრი მაცხოვრებლებისთვის, რომლებიც მიზნად ისახავს ბლოკის შიგნით უფრო მუდმივი საყრდენების დამყარებას.

იმის გამო, რომ სისტემა იკვლევს ყველა ვიზიტორს მარცვლოვან დეტალებში თითოეული საზღვრის გადაკვეთისას, უფრო ფართო ოპტიკა რისკავს შემდგომი ეჭვისა და დაბრკოლებების სიგნალს ემიგრანტებისთვის, ვიდრე ღია შეიარაღებული მისასალმებელი.

ამიტომ, მიუხედავად იმისა, რომ ETIAS– ის სწრაფი ტრეკის გარშემო საჯაროობა მიუთითებს გაფართოებული გლობალური კავშირების წახალისებაზე, ამომწურავი ბიომეტრიული თვალთვალისა და მონიტორინგის რეალობა, როგორც ჩანს, საპირისპირო გზავნილის გადმოცემას აპირებს.

წნევის დამონტაჟება EES Rethink- ისთვის

ფართო რიგებისა და ეკონომიკური ზიანის მძიმე პროგნოზებით, თუ EES ამოქმედდება 20 თვის განმავლობაში, ზეწოლა შენდება ევროკომისიის წარმომადგენლებისთვის, რათა დაადგინონ ძირითადი რედიზაინი.

სატრანსპორტო ოპერატორებსა და ადგილობრივ დაინტერესებულ მხარეებს სურთ ნახონ უფრო გრძელი დრო გაშვებისთვის, უკეთესად მორგებული ტექნიკური სისტემებისთვის და დაპირებული ვარიანტი წინასწარი მოგზაურის რეგისტრაციისთვის, რათა შეამსუბუქონ შეფერხებები.

ასეთი ცვლილებების არარსებობის შემთხვევაში, სერ ქეშმა და სხვებმა თქვეს, რომ 2024 წლის ოქტომბრის ვადის მიზანშეწონილობა სერიოზული ეჭვია.

თუმცა, კომისიას ჯერ არ აქვს საჯაროდ მითითებული რაიმე პოტენციალი პროგრამის გადადების ან გარდამავალი პერიოდის შემსუბუქებისგან გათავისუფლების შესახებ.