ევროკავშირის შემოსვლის/გასვლის სქემის დაწყება 2024 წელს დადასტურდა

ევროკავშირის შემოსვლის/გასვლის სქემის დაწყება 2024 წელს დადასტურდა

ევროკავშირის (EU) დიდი ხნის დაგვიანებული შესვლის/გასვლის სქემა (EES) საბოლოოდ დაიწყება 6 წლის 2024 ოქტომბერს, The Independent from Eurotunnel-ის დადასტურებით, საფრანგეთისა და დიდი ბრიტანეთის არხის გვირაბის რკინიგზის ოპერატორის მიერ.

EES მიზნად ისახავს ევროკავშირის საზღვრების გაძლიერებას, რაც მოითხოვს მოგზაურებს ბლოკის გარედან, რათა უზრუნველყონ ბიომეტრიული მონაცემები, როგორიცაა თითის ანაბეჭდები ყოველ ჯერზე, როდესაც ისინი შედიან ან გამოდიან.

დაგვიანებული გაშვება

გაშვება რამდენჯერმე გადაიდო, რადგან ევროკავშირის ქვეყნები იბრძოდნენ თავიანთი სასაზღვრო სისტემების ინტეგრირებას EES ცენტრალურ მონაცემთა ბაზასთან.

საფრანგეთმა სპეციალურად მოითხოვა EES– ის გადადება 2024 წლის პარიზის ოლიმპიადის შემდეგ, რათა თავიდან იქნას აცილებული მოგზაურობის შეფერხებები მოვლენების დროს.

Eurotunnel-მა 2024 წლის დაწყების ახალი თარიღი გაიზიარა, თუმცა ევროკავშირის ოფიციალურ პირებს ამის დადასტურება ჯერ არ დაუდასტურებიათ.

წევრებს მზადყოფნის გადამოწმება 2024 წლის აგვისტოში მოუწევთ.

ბიომეტრიკის მოთხოვნები ნელი მოგზაურობისთვის

EES ჩაანაცვლებს პასპორტის ჭედურობას ავტომატური სისტემით, რათა დაარეგისტრიროს მოგზაურთა ბიომეტრიული მონაცემები.

ეს მიზნად ისახავს უსაფრთხოების გაძლიერებას და სასაზღვრო აგენტების დროის დაზოგვას, მაგრამ შეიძლება შეანელოს მოგზაურობა.

Eurotunnel ელოდება, რომ ახალი მოთხოვნები გაზრდის მანქანის დამუშავების დროს საფრანგეთ-დიდი ბრიტანეთის საზღვარზე 60 წამიდან ხუთამდე წუთამდე თითო მანქანაზე.

კომპანია 78 მილიონ ევროს ხარჯავს მოგზაურებისთვის სივრცის შესაქმნელად მანქანების გასასვლელად და ბიომეტრიკის უზრუნველსაყოფად ფრანგულ და ბრიტანულ ტერმინალებში.

საზღვრის შეზღუდვები პრობლემურია

დამატებითი დამუშავების ნაბიჯების განთავსება გამოწვევებს უქმნის, განსაკუთრებით საფრანგეთის შესასვლელთან არხის გვირაბში და დიდ ბრიტანეთში დოვერის პორტში.

ორივე საიტი აწყდება სივრცის შეზღუდვებს შეზღუდული ვარიანტებით შესაძლებლობების გასაფართოებლად.

პორტის Dover აღმასრულებელი დირექტორი Doug Bannister მოუწოდა ფართობი "აგურის კედელი" და განაცხადა, რომ ავტომობილის რიგები შეიძლება სწრაფად გაიზარდოს უმაკლავო დონეზე.

მიზნად ისახავს გლუვი ოლიმპიური მოგზაურობა

საფრანგეთმა 2024 წლის დაწყების თარიღი ნაწილობრივ აიძულა, რათა თავიდან აეცილებინა პარიზის ოლიმპიადის დროს შეფერხებები ივლისსა და აგვისტოში.

ათასობით ვიზიტორი შევა საფრანგეთში პორტებისა და აეროპორტების საშუალებით, რაც გლუვ ოპერაციებს პრიორიტეტად აქცევს.

საფრანგეთის აეროპორტების კავშირის ნიკოლას პაულსენმა თქვა, რომ საფრანგეთი მზად იქნება EES– ის გადადების მიუხედავად.

"ჩვენ მზად ვიქნებით, განსაკუთრებით ისე, როგორც დარწმუნებული ვართ, რომ ახლა EES დაიწყება ოლიმპიადის შემდეგ, თუნდაც 2025 წლის დასაწყისში."

საფრანგეთმა ბრძანა 544 კიოსკი და 250 ტაბლეტი Thales– დან, რათა შეაგროვოს მოგზაური ბიომეტრია საზღვრებზე.

ტესტები მიმდინარეობს პარიზში, სანამ სრული გაშვება არ იქნება.

შემდეგი ნაბიჯები გაშვების შემდეგ

EES-ის დაწყებიდან დაახლოებით ექვსი თვის შემდეგ, ევროკავშირი გეგმავს დამატებითი წინასწარი მოგზაურობის ნებართვას, სახელწოდებით ETIAS (ევროპული მოგზაურობის ინფორმაცია და ავტორიზაციის სისტემა) ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქეებისგან.

ETIAS პროგრამები ასევე შეაგროვებს პერსონალურ მონაცემებს უსაფრთხოების პოტენციური საფრთხეების იდენტიფიცირების მიზნით.

ETIAS ადრე დებიუტი იყო 2023 წლის მაისში, მაგრამ შეფერხებებიც შეექმნა.

არ არის მითითებული მყარი დაწყების თარიღი, მაგრამ შეფასებები მიუთითებს 2025 წლის პირველ ნახევარზე.

დიდი ბრიტანეთის როლი

მიუხედავად იმისა, რომ ევროკავშირის წევრი აღარ არის, დიდმა ბრიტანეთმა მონაწილეობა მიიღო EES– ის განვითარებაში Brexit– ის წინაშე.

სისტემა ვრცელდება გაერთიანებული სამეფოს მოქალაქეებზე, რომლებიც მიემგზავრებიან ევროკავშირის ქვეყნებში, ირლანდიისა და კვიპროსის გარდა.

ევროკავშირის ოფიციალური პირები ხელს უწყობენ EES- ს, როგორც მოგზაურობის ეფექტურობის გაუმჯობესებას ავტომატიზაციის გზით.

ამასთან, დამატებითი დოკუმენტის შემოწმებისა და ბიომეტრიკის საჭიროებამ შეიძლება გადააჭარბოს ნებისმიერ დროს დაზოგვას მხოლოდ პასპორტის კონტროლის გამარტივებისგან.

მოგზაურები შეხვდებიან ახალ მოთხოვნებს ევროკავშირის ყველა გარე საზღვრებზე, პლუს შვეიცარიაში, ნორვეგიაში, ისლანდიასა და ლიხტენშტეინში.

სისტემის ამოქმედების შემდეგ საზღვრების თავისუფლად გადაკვეთას მხოლოდ ევროკავშირის პასპორტის მფლობელები გააგრძელებენ.

ციფრული მომთაბარეები, სტუდენტები და ოჯახები ახალი ბარიერების წინაშე დგანან

ახალი EES სისტემა ყურადღებას ამახვილებს მოკლევადიან ვიზიტორებზე, მაგრამ ასევე შეიძლება გავლენა იქონიოს გრძელვადიან ემიგრანტებზე და მოგზაურებზე, რომლებიც გეგმავენ ევროკავშირში გაფართოებულ ყოფნას.

ოჯახები, რომლებიც ერთად იმიგრაციას ახდენენ, ევროკავშირში შესვლისას ან გასვლისას ყველა წევრისთვის ბიომეტრიული მონაცემების მიწოდება მოუწევთ.

ეს ქმნის დამატებით დოკუმენტაციის ტვირთს მიმდინარე ჭედურ სისტემასთან შედარებით.

სტუდენტები, რომლებიც ევროპაში სწავლობენ საზღვარგარეთ, შეხვდებიან იგივე ბიომეტრიულ პროცესს სკოლაში ჩასვლისას და შესვენებებზე სახლში დაბრუნებისას.

დამატებითმა ნაბიჯებმა შეიძლება იმედგაცრუება მოახდინოს სტუდენტებზე, რომლებიც უკვე ნავიგაციას უკეთებენ ვიზის რთულ მოთხოვნებს.

ციფრული მომთაბარეები და დისტანციური მუშაკები, რომლებიც თვეების განმავლობაში რჩებიან ევროკავშირის სხვადასხვა ქვეყანაში, თითოეულ საზღვარზე თითის ანაბეჭდებისა და ფოტოების მიცემა მოუწევთ.

ამ ქაოსმა შეიძლება ხელი შეუშალოს მომთაბარეებს ევროკავშირის ქვეყნებს შორის ხშირად გადაადგილებისგან.

საერთო ჯამში, EES ამატებს განმეორებით ბიომეტრიულ მოთხოვნას ევროკავშირის ყველა მოქალაქისთვის, რომლებიც მოგზაურობენ საერთაშორისო დონეზე, ან ევროპის შიგნით.

მიუხედავად იმისა, რომ არ არის ბარიერი ტურიზმისა და მოკლე მოგზაურობისთვის, მას შეუძლია ხელი შეუშალოს გრძელვადიან საცხოვრებელს მესამე ქვეყნის მოქალაქეებისთვის.

ახალი სასაზღვრო კონტროლი შეესაბამება უფრო მკაცრ საიმიგრაციო პოზიციებს

EES-ის მომავალი გაშვება ასახავს ევროკავშირის უფრო ფართო ძალისხმევას გარე საზღვრების გამკაცრებისა და იმიგრაციის შეზღუდვის მიზნით, პირადობის უფრო მკაცრი შემოწმების გზით.

ახალი სასაზღვრო სისტემა ქმნის ბიომეტრიული მონაცემების უზარმაზარ მონაცემთა ბაზას რეგიონში შემოსული არაწევრი მოქალაქეებისთვის.

მონაცემთა ეს გაფართოებული შეგროვება და სკრინინგი შეესაბამება ანტისაიმიგრაციო პოლიტიკას ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებს შორის.

მაგალითად, საფრანგეთმა, ავსტრიამ და დანიამ მოითხოვეს თავშესაფრის პრეტენზიების შეფასება ევროკავშირის ფარგლებს გარეთ და უფრო უარყოფილი განმცხადებლების დეპორტაცია.

მათი მთავრობები უკან იბრუნებენ EES- ს, როგორც იმიგრაციის უკეთ მონიტორინგისა და შეზღუდვის საშუალებას.

თუმცა, ევროკავშირის ძლიერი წევრები, როგორიცაა გერმანია, მხარს უჭერენ უფრო ღია საიმიგრაციო პოლიტიკას ეკონომიკური საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად.

ისინი იღებენ EES- ს, ძირითადად, როგორც უსაფრთხოების ინსტრუმენტს, ვიდრე აშკარა საიმიგრაციო ასალაგმად.

ამრიგად, მიუხედავად იმისა, რომ EES შემოაქვს ერთიანი სასაზღვრო კონტროლი ევროკავშირის მასშტაბით, წევრები ინარჩუნებენ მრავალფეროვან მიდგომებს მიგრაციისა და თავშესაფრის მართვისთვის.

საიმიგრაციო მაჩვენებლებზე ხანგრძლივი გავლენა გაურკვეველია.

სიფხიზლე თუ გადაჭარბებული ბიუროკრატია?

მხარდამჭერები მიიჩნევენ, რომ EES და ETIAS გადამწყვეტია პოტენციური ტერორისტებისა და უსაფრთხოების სხვა საფრთხეების იდენტიფიცირებისთვის.

თუმცა, კრიტიკოსები ამტკიცებენ, რომ სისტემები ქმნიან არასაჭირო უფსკრულს კანონიერი მოგზაურებისთვის.

ევროკავშირის ყველა არაწევრი ვიზიტორის შესახებ დეტალური პერსონალური ინფორმაციის რეგისტრირებით, EES და ETIAS აწვდიან ხელისუფლებას უფრო მეტ მონაცემს რისკების სკრინინგისთვის.

მიუხედავად ამისა, ეს მოდის დამატებითი დოკუმენტის შემოწმების ფასად, რამაც შეიძლება ხელი შეუშალოს ტურიზმს და ბიზნეს მოგზაურობას.

ევროკავშირი შენგენის ზონაში თავისუფალი გადაადგილების ხელშეწყობას განაგრძობს, თუმცა ზოგიერთი მიიჩნევს, რომ ახალი სასაზღვრო კონტროლი ამ თავისუფლებას ძირს უთხრის.

EES- ის რეალურ სამყაროში ფუნქციონირება და მისი გავლენა მოგზაურობაზე 2024 წლის გაშვების შემდეგ რჩება.