ევროკავშირმა 2021 წლის 15 წლის 15 წლის 15 წლის 15 წლის 15 ახალი შემთხვევისთვის 100 000-ზე მეტი

ევროკავშირმა 2021 წლის 15 წლის 15 წლის 15 წლის 15 წლის 15 ახალი შემთხვევისთვის 100 000-ზე მეტი

ევროკავშირმა (EU) ადგენს წესებს, რომლებიც საერთაშორისო ავიაკომპანიებმა, საზღვაო და მწვრთნელმა ოპერატორებმა უნდა დაიცვან, რადგან ევროპის მოგზაურობის საინფორმაციო და ავტორიზაციის სისტემა (ETIAS) მზად არის დასაწყებად.

ETIAS მნიშვნელოვან გავლენას მოახდენს ევროპის გარკვეულ ქვეყნებში მოგზაურებზე და იმ გადამზიდავებზე, რომლებიც მათ იქ გადაჰყავთ, როგორც ამის შესახებ მიგრაციისა და შინაგან საქმეთა გენერალური დირექტორატი ამბობს.

ემზადება ETIAS- ისთვის

ახალი მოთხოვნების შესასრულებლად, მატარებლებმა უნდა დაიწყონ კარგად მომზადება ETIAS– ის 2025 წლის შუა რიცხვებში დაწყების თარიღის წინ.

პირველი ნაბიჯი არის რეგისტრაცია eu-LISA- სთან, ევროკავშირის სააგენტოსთან, რომელიც მართავს სისტემას. 1000-ზე მეტმა გადამზიდავმა, ძირითადად საავიაციო ინდუსტრიიდან, უკვე დაასრულა ეს პროცესი.

რეგისტრაციის შემდეგ, გადამზიდავებმა უნდა დაუკავშირონ თავიანთი სისტემები ETIAS გადამზიდავ ინტერფეისს გადამოწმების მოთხოვნების გასაგზავნად.

სისტემური კავშირებისთვის საჭიროა წინასწარი შესაბამისობის ტესტირება, რასაც მოჰყვება შესაბამისობის სერტიფიცირება.

გადამზიდავებმა, რომლებიც იყენებენ ვებ პორტალს ან მობილურ აპლიკაციას, უნდა უზრუნველყონ ტრენინგი ავტორიზებულ პერსონალს eu-LISA სახელმძღვანელო მითითებების საფუძველზე.

მოგზაურთა გადამოწმება

2025 წლის შუა რიცხვებიდან ავიაკომპანიებმა უნდა შეამოწმონ, რომ უვიზო მიმოსვლისგან გათავისუფლებულმა მოგზაურებმა მიიღეს მოქმედი ETIAS მოგზაურობის ავტორიზაცია ფრენის გამგზავრებამდე 48 საათის განმავლობაში.

საერთაშორისო მწვრთნელის ოპერატორებს ამ მოთხოვნის დასაკმაყოფილებლად სამწლიანი გარდამავალი პერიოდი ექნებათ. გადამოწმება მოხდება ელექტრონულად გადამზიდავი ინტერფეისის საშუალებით.

მოგზაურებს, რომლებიც "OK" - ს უწოდებენ, შეუძლიათ ჩასხდნენ, ხოლო ისინი, ვინც იღებენ "NOK ETIAS" პასუხს, არ არიან უფლებამოსილი.

"NOK" პასუხებისთვის, მატარებლებს მოუწევთ ხელით გადაამოწმონ მოგზაურის დოკუმენტები და მასშტაბები. ჩასხდომა საბოლოოდ უარყოფილი იქნება მოგზაურებზე მოქმედი ETIAS– ის გარეშე.

ETIAS-ის უფლებამოსილება მოგზაურთათვის

ETIAS მოეთხოვება ვიზისგან გათავისუფლებული მოქალაქეებისთვის, რომლებიც მიემგზავრებიან ევროპის 30 ქვეყანაში ETIAS პროგრამაში 90 დღის ან ნაკლები ვადით.

ევროკავშირის შენგენის მოქალაქეების, ისევე როგორც ევროკავშირში ბინადრობის ნებართვის მქონე პირებს არ სჭირდებათ განაცხადი ETIAS-ზე. ასევე თავისუფლდება გარკვეული ჯგუფები, როგორიცაა სატრანსპორტო ეკიპაჟის წევრები.

მატარებლები პასუხისმგებელნი არიან განსაზღვრონ, უნდა დაისახოს თუ არა მოგზაურის სტატუსი გადამზიდავი ინტერფეისის საშუალებით.

ETIAS ძალაში იქნება სამი წლის განმავლობაში ან პასპორტის ვადის გასვლამდე, რაც პირველ რიგში მოდის. ეს არ იძლევა შესვლის გარანტიას, რომელიც რჩება სასაზღვრო ორგანოების შეხედულებისამებრ.

ექვსთვიანი კორექტირება მოგზაურებისა და მატარებლებისთვის

გარდამავალი პერიოდის შესამსუბუქებლად, ETIAS დაიწყება ექვსთვიანი საშეღავათო პერიოდით, რომელიც გაგრძელდება ერთ წლამდე.

ამ დროის განმავლობაში, მოგზაურებს შეუძლიათ შევიდნენ ETIAS– ის გარეშე პირველ მოგზაურობაში. შემდგომი ჩანაწერები მოითხოვს მოქმედ ავტორიზაციას.

გადამზიდავები მიიღებენ "OK" პასუხს პირველად მოგზაურებისთვის ETIAS– ის გარეშე საშეღავათო პერიოდში.

გადამზიდავის დახმარება და პასუხისმგებლობა

ETIAS Central Unit უზრუნველყოფს 24/7 ოპერაციულ და ტექნიკურ მხარდაჭერას მატარებლებს ინგლისურ ენაზე ვებ პორტალისა და გადაუდებელი სატელეფონო ხაზის საშუალებით.

მატარებლები პასუხისმგებელნი არიან ჩასხდომის მგზავრებზე მოქმედი ETIAS ან ვიზების გარეშე და შეიძლება შეექმნათ წევრი ქვეყნების მიერ დადგენილი ჯარიმები.

ამასთან, ისინი არ დაჯარიმდებიან, თუ მათი გადამოწმების მოთხოვნა, გამგზავრებამდე 48 საათით ადრე გაგზავნილი, დააბრუნებს "OK" პასუხს.

სპეციალური სამოგზაურო სიტუაციები

ETIAS მოთხოვნები და გადამზიდავი ვალდებულებები შეიძლება განსხვავდებოდეს გარკვეული ტერიტორიებისა და მოგზაურთა სიტუაციებისთვის.

მაგალითად, ETIAS ვრცელდება საზღვარგარეთის საფრანგეთის ტერიტორიებიდან ETIAS ქვეყნებში გამგზავრებაზე, მაგრამ არა ამ ტერიტორიებზე მოგზაურობისთვის.

ეკიპაჟის წევრები ETIAS- სგან თავისუფლდებიან მოვალეობის შესრულებისას, მაგრამ შეიძლება მოითხოვონ ავტორიზაცია მგზავრებად მოგზაურობისას, ინდივიდუალური ქვეყნის პოლიტიკის მიხედვით.

ETIAS-ის გაშვება ჰორიზონტზე

გაშვებამდე ორ წელზე ნაკლები ხნის განმავლობაში, მატარებლები უნდა იყვნენ ინფორმირებული ETIAS– ის განვითარების შესახებ და მოამზადონ თავიანთი პროცესები, სისტემები და პერსონალი ახალი მოთხოვნების დასაკმაყოფილებლად.

ფრთხილად კოორდინაცია გადამზიდავებს, IT პროვაიდერებსა და ევროკავშირის ხელისუფლებას შორის აუცილებელი იქნება მოგზაურობის უსაფრთხოების ამ მნიშვნელოვანი ახალი პროგრამის შეუფერხებლად ამოქმედებისთვის.