ევროკავშირმა და ბრიტანეთმა ახალგაზრდული მობილობის წინადადება პირველადი უარის თქმის შემდეგ

ევროკავშირმა და ბრიტანეთმა ახალგაზრდული მობილობის წინადადება პირველადი უარის თქმის შემდეგ

ახლად არჩეული გაერთიანებული სამეფოს მთავრობა აწონებს ახალგაზრდებთან (EU) მოლაპარაკებების გახსნის შესაძლებლობას ახალგაზრდული მობილობის პროგრამისთვის.

ეს სქემა საშუალებას მისცემს 30 წლამდე ასაკის ადამიანებს, როგორც დიდი ბრიტანეთიდან, ასევე ევროკავშირიდან იმოგზაურონ, იმუშაონ და იცხოვრონ ერთმანეთის ქვეყნებში ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში.

დიდ ბრიტანეთს შეუძლია განიხილოს ახალგაზრდული მობილობის სქემა

დიდი ბრიტანეთის მთავრობის წყარომ The Times-ს განუცხადა, რომ პრემიერ-მინისტრის ოფისი მზად არის მოუსმინოს ევროკავშირის წინადადებას ამ საკითხთან დაკავშირებით.

წყარომ აღნიშნა, რომ მიუხედავად იმისა, რომ ჯერ არავინ ღიად აღიარებს მას, იზრდება იმის გაგება, რომ ცვლილებები საჭირო იქნება.

პოლიტიკის ეს პოტენციური ცვლილება მოდის წლების განმავლობაში შეზღუდული გადაადგილების შემდეგ დიდ ბრიტანეთსა და ევროკავშირს შორის Brexit– ის შემდეგ.

ახალგაზრდული მობილობის სქემას შეუძლია ახალი შესაძლებლობები შესთავაზოს ახალგაზრდებს არხის ორივე მხარეს.

რას გთავაზობთ ახალგაზრდული მობილობის სქემები

ახალგაზრდული მობილობის სქემები, ასევე ცნობილი როგორც სამუშაო სადღესასწაულო ვიზები, არის შეთანხმებები ქვეყნებს შორის, რომლებიც ახალგაზრდებს საშუალებას აძლევს იცხოვრონ და იმუშაონ საზღვარგარეთ ერთი ან ორი წლის განმავლობაში.

ამ პროგრამებს, როგორც წესი, აქვთ შემდეგი უპირატესობები:

  1. კულტურული გაცვლა: მონაწილეებს შეუძლიათ განიცადონ ახალი კულტურები.

  2. ენის შესწავლა: სხვა ქვეყანაში ცხოვრება უზრუნველყოფს ენის შეძენის ჩამთრევ გარემოს.

  3. სამუშაო გამოცდილება: ახალგაზრდებს შეუძლიათ მიიღონ ღირებული საერთაშორისო სამუშაო გამოცდილება.

  4. გაფართოებული მოგზაურობა: ეს სქემები საშუალებას იძლევა უფრო დიდხანს დარჩეს, ვიდრე ტიპიური ტურისტული ვიზები.

დიდ ბრიტანეთს ამჟამად აქვს ახალგაზრდული მობილობის სქემები ევროკავშირის 13 არაწევრი ქვეყნიდან, მათ შორის ავსტრალია, ახალი ზელანდია და იაპონია.

თუმცა, მსგავსი გარიგებები ევროკავშირის ქვეყნებთან შესამჩნევად არ არსებობს Brexit-ის შემდეგ.

Brexit

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ ktsimage მეშვეობით iStock)

ევროკავშირის მოთხოვნა ახალგაზრდული გაცვლისკენ

ევროკავშირს დიდი სურვილი აქვს, დააფუძნოს ახალგაზრდული მობილობის პროგრამები დიდ ბრიტანეთთან.

აპრილში ევროკომისიამ ოფიციალური წინადადება გააკეთა ასეთი სქემით მოლაპარაკებების დასაწყებად. თუმცა, როგორც დიდ ბრიტანეთში კონსერვატიულმა, ისე ლეიბორისტულმა პარტიებმა თავდაპირველად უარყვეს ეს იდეა.

მიუხედავად ამ ჩავარდნისა, ევროკავშირის წევრი სახელმწიფოები მუშაობენ განახლებულ წინადადებაზე. ისინი იმედოვნებენ, რომ უახლოეს კვირებში ბრიუსელისთვის სიცოცხლისუნარიანი მოლაპარაკების წერტილების შემუშავებას აპირებენ, რაც მიზნად ისახავს დიდი ბრიტანეთისა და ევროკავშირის ურთიერთობების გადატვირთვის შესახებ მოსალოდნელ მოლაპარაკებებს.

გერმანიის კანცლერმა ოლაფ შოლცმა ხაზი გაუსვა დიდ ბრიტანეთსა და ევროკავშირში ახალგაზრდებს შორის მეტი ურთიერთქმედების მნიშვნელობას.

მან აღნიშნა, რომ გერმანელებსა და დიდ ბრიტანეთში მყოფ ადამიანებს შორის კავშირები მნიშვნელოვნად შემცირდა Brexit-ისა და COVID-19 პანდემიის შემდეგ. მას სჯეროდა, რომ ამ კავშირების გაუმჯობესებით, ადამიანები უკეთ გაიგებდნენ ერთმანეთს.

გერმანიის ელჩმა დიდ ბრიტანეთში, მიგელ ბერგერმა ხაზი გაუსვა, რომ ახალგაზრდული მობილურობა განსხვავდება მიგრაციისგან ან თავისუფალი გადაადგილებისგან.

მან განმარტა: "ჩვენ გვესმის არგუმენტი, რომ [ახალგაზრდული მობილურობა] არის გადაადგილების თავისუფლება, როდესაც ეს არ არის, რადგან ის ემყარება სავიზო მოთხოვნებს და შეზღუდულ პერიოდებს. ხალხი გარკვეული დროის შემდეგ ტოვებს."

ბერგერმა დაამატა, რომ ახალგაზრდებისთვის ბარისტებად ან au წყვილებად მუშაობის შესაძლებლობები, ენების სწავლა ან მოკლევადიანი ტრენინგი ერთმანეთის ქვეყნებში მნიშვნელოვან კავშირებს ქმნის.

მისი თქმით, ეს კავშირები ევროპის ქვეყნებს შორის "წებოს" როლს ასრულებენ.

დიდი ბრიტანეთის მთავრობის შერეული სიგნალები

დისკუსიების აშკარა გახსნილობის მიუხედავად, გაერთიანებული სამეფოს მთავრობამ ევროკავშირთან ახალგაზრდული მობილობის სქემებზე მისი პოზიციის შესახებ არაერთგვაროვანი სიგნალები გაგზავნა.

მთავრობის პრესსპიკერმა The Guardian- ს განუცხადა: "ჩვენ ამას არ განვიხილავთ, ამის გეგმები არ არსებობს, ან მასზე რაიმე სამუშაო. ჩვენს მოლაპარაკების გუნდს აქვს ძალიან მკაფიო წითელი ხაზები და არცერთი მოსამზადებელი სამუშაო არ მოიცავს ამას."

ოპოზიციურმა ლეიბორისტულმა პარტიამ, კეირ სტარმერის ხელმძღვანელობით, ფრთხილი მიდგომა მიიღო ევროკავშირთან ახალგაზრდული მობილობის სქემების იდეისადმი.

როდესაც ევროკომისიამ აპრილში თავისი წინადადება გააკეთა, შრომამ სწრაფად უარყო იგი, სავარაუდოდ, თავიდან აიცილებდა Brexit-თან დაკავშირებულ საკითხებზე პოზიციის შერბილების აღქმას.

თუმცა, სტარმერის ბოლოდროინდელი შეხვედრები ევროკავშირის ლიდერებთან, მათ შორის გერმანიის კანცლერ ოლაფ შოლცთან, მიუთითებს მიდგომის პოტენციურ ცვლილებაზე.

მიუხედავად იმისა, რომ მტკიცე "წითელი ხაზების" შენარჩუნება - მათ შორის თავისუფალი გადაადგილების დაბრუნება - სტარმერმა აშკარად არ გამორიცხა ახალგაზრდული გაცვლითი პროგრამის გარკვეული ფორმა.

შოლცთან შეხვედრის შემდეგ, სტარმერმა თქვა, რომ მათ სურთ ძლიერი ურთიერთობა, რომელიც მოიცავს ერთად მუშაობას თავდაცვაზე, უსაფრთხოებაზე, განათლებაზე, კულტურულ გაცვლასა და ვაჭრობაზე.

ახალგაზრდობის მობილობის პროგრამის შანსის შესახებ კითხვაზე, მან აღნიშნა, რომ საერთო ურთიერთობა დიდ ბრიტანეთსა და ევროკავშირს შორის.

მან თქვა: "დარწმუნებული ვარ, რომ ჩვენ შეგვიძლია ახლო ურთიერთობა გვქონდეს და ვფიქრობ, რომ თქვენ თვითონ გსმენიათ კანცლერისგან, მიუხედავად იმ მკაფიო წითელი ხაზებისა, რომლებიც ჩვენ მივიღეთ და ჩვენ ყოველთვის გვქონდა".

Three Persons Sitting on the Stairs Talking With Each Other

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ Buro Millenial მეშვეობით Pexels)

გამოწვევები და შესაძლებლობები ახალგაზრდებისთვის

დიდ ბრიტანეთსა და ევროკავშირის ქვეყნებს შორის ახალგაზრდული მობილობის სქემების ნაკლებობა ახალგაზრდებისთვის რამდენიმე გამოწვევას წარმოადგენს:

  1. შეზღუდული კულტურული გაცვლის შესაძლებლობები

  2. საერთაშორისო სამუშაო გამოცდილების შემცირებული ვარიანტები

  3. ენის შესწავლის ბარიერები ჩაძირვის გზით

  4. ნაკლები შანსი გაფართოებული მოგზაურობისა და საზღვარგარეთ ცხოვრებისთვის

ეს შეზღუდვები განსაკუთრებით მოქმედებს ისეთ სექტორებზე, როგორიცაა სტუმართმოყვარეობა და ტურიზმი, რომლებიც ხშირად ეყრდნობიან ახალგაზრდა, მობილურ მუშაკებს.

თუმცა, ევროკავშირის ახალგაზრდა მუშაკების ნაკადი დიდ ბრიტანეთში მართლაც შენელდა Brexit– ის შემდეგ.

მეორე მხრივ, ახალგაზრდული მობილობის სქემის პოტენციურმა დანერგვამ შეიძლება ახალი შესაძლებლობები შექმნას. ეს საშუალებას მისცემს ახალგაზრდა ბრიტანელებსა და ევროპელებს:

  1. მოიპოვეთ ღირებული საერთაშორისო გამოცდილება

  2. ენის ცოდნის გაუმჯობესება

  3. ააშენეთ კულტურათაშორისი გაგება

  4. პირადი და პროფესიული ქსელების განვითარება საზღვრებს შორის

Brexit გავლენა გაერთიანებული სამეფოს სტუდენტურ ბირჟებზე

ახალგაზრდების მობილობის სქემების შესახებ დისკუსია გავლენას ახდენს განათლების სექტორზე, განსაკუთრებით უნივერსიტეტებზე.

დიდი ბრიტანეთის მიერ ერაზმუსის პროგრამიდან გასვლამ, რომელმაც ხელი შეუწყო სტუდენტების გაცვლას მთელს ევროპაში, დატოვა უფსკრული ბრიტანელი სტუდენტებისთვის.

უნივერსიტეტის წყაროებმა აღნიშნეს, რომ სტუდენტურ ბირჟებს, მათ შორის ერაზმუსის სქემას, ჰქონდათ "ინვესტიციის დაბრუნება" "რბილი ძალის" სახით, რომელიც არასოდეს ყოფილა გათვალისწინებული Brexit გამოთვლებში.

თუმცა, მათ ასევე აღნიშნეს, რომ ევროკავშირის აპრილის წინადადებაში ოთხწლიანი სასწავლო სქემის ჩართვა, სავარაუდოდ, არ იყო დამწყები დიდი ბრიტანეთის ინსტიტუტების ფინანსური შედეგების გამო.

უნივერსიტეტის დონეზე განხილული ერთ-ერთი ალტერნატივა არის დაფინანსების ზრდა ევროკავშირის სტუდენტებისთვის, რომელთაც სურთ მესამე ქვეყნის უნივერსიტეტთან გაცვლა.

ეს ხელს შეუწყობს დიდ ბრიტანეთსა და ევროკავშირს შორის საგანმანათლებლო კავშირების შენარჩუნებას ერაზმუსში სრული დაბრუნების სირთულეების გარეშე.

Young woman tourist in sun hat and white dress standing in front of Eiffel Tower in Paris at sunset

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ დარია კულკოვა iStock– ის საშუალებით)

დიდი ბრიტანეთი გაყოფილი ახალგაზრდული მობილობის სქემებზე

დებატები ახალგაზრდული მობილობის სქემებზე ასახავს უფრო ფართო დაძაბულობას გაერთიანებული სამეფოს საზოგადოებრივ აზრში ევროკავშირთან ურთიერთობების შესახებ.

მიუხედავად იმისა, რომ ბევრი ახალგაზრდა და ბიზნესი ხედავს ასეთი პროგრამების სარგებელს, სხვები შეშფოთებულნი არიან იმიგრაციისა და სუვერენიტეტის ზემოქმედებით.

პოლიტიკურმა პარტიებმა ეს ურთიერთსაწინააღმდეგო შეხედულებები ყურადღებით უნდა იმოძრაონ. კონსერვატიული მთავრობა, რომელმაც დიდი ბრიტანეთი ევროკავშირიდან გამოიყვანა, ფრთხილია ნებისმიერი პოლიტიკის მიმართ, რომელიც შეიძლება ჩაითვალოს Brexit– ის დაპირებების უკან დახევად.

ლეიბორისტული პარტია, ზოგადად, უფრო პრო-ევროპული, ასევე ფრთხილია Brexit-ის მხარდამჭერი ამომრჩევლების გაუცხოების გამო.

ეს პოლიტიკური ლანდშაფტი განმარტავს ზოგჯერ წინააღმდეგობრივ გზავნილებს, რომლებიც მოდის დიდი ბრიტანეთის პოლიტიკოსებისგან.

მიუხედავად იმისა, რომ არსებობს ახალგაზრდების გაცვლის უპირატესობების აღიარება, ასევე არსებობს ძლიერი სურვილი, რომ შეინარჩუნოს მტკიცე პოზიცია იმიგრაციისა და ევროკავშირის ურთიერთობებზე.

ევროკავშირის ახალგაზრდული მობილობის დებატები გავლენას ახდენს მოგზაურობაზე

ახალგაზრდების მობილობის სქემებზე მიმდინარე დებატები გავლენას ახდენს როგორც მოკლევადიან ვიზიტორებზე, ასევე გრძელვადიანი მიგრანტებისთვის ევროკავშირში.

მოკლევადიანი ვიზიტორებისთვის, დაუყოვნებელი გავლენა შეზღუდულია. დიდი ბრიტანეთის მოქალაქეებს კვლავ შეუძლიათ ევროკავშირის ქვეყნებში გამგზავრება 90 დღემდე ნებისმიერ 180-დღიან პერიოდში ვიზის გარეშე.

თუმცა, ახალგაზრდობის მობილობის სქემების ნაკლებობა ზღუდავს გაფართოებულ ყოფნისა და სამუშაო გამოცდილების შესაძლებლობებს.

ევროპის მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) მომავალი გაშვება დამატებით ნაბიჯს გადააქვს დიდი ბრიტანეთის მოგზაურებისთვის შენგენის ზონაში.

მიუხედავად იმისა, რომ ETIAS არ არის ვიზა, ის მოითხოვს გაერთიანებული სამეფოს მოქალაქეებს განაცხადონ მოგზაურობის ნებართვაზე ETIAS ქვეყნებში ვიზიტამდე. ეს სისტემა, რომელიც 2025 წელს განხორციელდება, მიზნად ისახავს უსაფრთხოების გაძლიერებას და მოკლევადიანი ვიზიტორებისთვის სასაზღვრო პროცესების გამარტივებას.

გრძელვადიანი მიგრანტებისთვის, ევროკავშირის ქვეყნებში ახალგაზრდული მობილობის სქემების არარსებობა ნიშნავს ევროკავშირში ცხოვრებისა და მუშაობის ნაკლებ გზებს.

ახალგაზრდებს, რომლებიც ცდილობენ გაატარონ ხანგრძლივი პერიოდები ევროკავშირის ქვეყნებში, შეიძლება დასჭირდეთ ვიზის სხვა ვარიანტების შესწავლა, რომლებსაც ხშირად აქვთ უფრო მკაცრი მოთხოვნები და შეიძლება შემოიფარგლოს კონკრეტული სექტორებით ან უნარების დონით.

ახალგაზრდული მობილობის სქემის პოტენციურმა დანერგვამ შეიძლება შექმნას შუა საფუძველი მოკლევადიან ვიზიტებსა და გრძელვადიან მიგრაციას შორის.

ეს საშუალებას მისცემს ახალგაზრდებს განიცადონ ცხოვრება და მუშაობა ევროკავშირის ქვეყნებში შეზღუდული ვადით გრძელვადიანი მიგრაციის გარეშე.

გავლენა ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკაზე

დიდი ბრიტანეთის პოზიცია ახალგაზრდული მობილობის სქემებზე შეიძლება გავლენა იქონიოს იმაზე, თუ როგორ უახლოვდებიან ევროკავშირის ქვეყნები საიმიგრაციო გარიგებებს ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნების მიმართ. ზოგიერთი პოტენციური ეფექტი მოიცავს:

  1. ორმხრივი შეთანხმებები: ევროკავშირის ცალკეულ ქვეყნებს შეუძლიათ შეეცადონ დაამყარონ საკუთარი ხელშეკრულებები დიდ ბრიტანეთთან, ისევე როგორც ახალგაზრდული მობილობის სქემები, რომლებიც დიდ ბრიტანეთს აქვს ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნებთან.

  2. საპასუხო ღონისძიებები: ევროკავშირის ქვეყნებმა შეიძლება გადახედონ ახალგაზრდობის მობილობის სქემებს ევროკავშირის სხვა არაწევრ ქვეყნებთან, პოტენციურად ეძებონ უფრო დაბალანსებული, საპასუხო ღონისძიებები.

  3. ალტერნატიული ნიჭის მოზიდვა: ევროკავშირის ზოგიერთმა ქვეყანამ შეიძლება ყურადღება გაამახვილოს სხვადასხვა სავიზო პროგრამების შემუშავებაზე ახალგაზრდა ნიჭის მოსაზიდად, შესაძლოა კონკრეტული უნარების ან სექტორების სამიზნედ.

  4. გაერთიანებული ფრონტი: მიუხედავად ცალკეული ქვეყნის ინტერესებისა, ევროკავშირის წევრი სახელმწიფოები, სავარაუდოდ, შეინარჩუნებენ გაერთიანებულ მიდგომას დიდ ბრიტანეთთან ურთიერთობისას, განსაკუთრებით საიმიგრაციო და მობილობის საკითხებზე. ამან შეიძლება გამოიწვიოს ევროკავშირის მასშტაბით უფრო კოორდინირებული პოლიტიკა ახალგაზრდების მობილობის შესახებ ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნებთან.

  5. არსებული სქემების მიმოხილვა: დებატებმა შეიძლება უბიძგოს ევროკავშირის ქვეყნებს გადახედონ და შესაძლოა განაახლონ თავიანთი ახალგაზრდული მობილობის არსებული სქემები სხვა ქვეყნებთან.

  6. ყურადღება გამახვილებულია ევროკავშირის შიდა მობილობაზე: შეიძლება განახლებული აქცენტი გაკეთდეს ევროკავშირში მობილობის ხელშეწყობაზე ახალგაზრდებისთვის, დიდი ბრიტანეთისა და ევროკავშირის ბირჟების დაკარგვის კომპენსაციისთვის.

დებატები გრძელდება

დებატები დიდ ბრიტანეთსა და ევროკავშირს შორის ახალგაზრდული მობილობის სქემებზე შორს არის. ვინაიდან ორივე მხარე აგრძელებს პოსტ-ბრექსიტის ურთიერთობის ნავიგაციას, ახალგაზრდული ბირჟების საკითხი, სავარაუდოდ, დღის წესრიგში დარჩება.

დისკუსიების გაგრძელების შემდეგ, აშკარაა, რომ კულტურული გაცვლისა და ეკონომიკური შესაძლებლობების სურვილების დაბალანსება იმიგრაციისა და სუვერენიტეტის შესახებ შეშფოთებით გადამწყვეტი იქნება.

ამ დებატების შედეგი დიდ გავლენას მოახდენს იმ გამოცდილებასა და შესაძლებლობებზე, რომლებიც ხელმისაწვდომია ახალგაზრდებისთვის როგორც დიდ ბრიტანეთში, ასევე ევროკავშირში.

მიუხედავად იმისა, რომ მიმდინარე პოლიტიკა ზღუდავს ამ გაცვლას, მომავალმა შეიძლება მოიტანოს ახალი შეთანხმებები ან შემოქმედებითი გადაწყვეტილებები.

ამ დროისთვის, ახალგაზრდა ბრიტანელებსა და ევროპელებს მოუწევთ შეისწავლონ ალტერნატიული გზები, რათა განიცადონ ცხოვრება მთელ არხზე, ხოლო თვალი ადევნონ გაერთიანებული სამეფოსა და ევროკავშირის ურთიერთობების განვითარებად ლანდშაფტს.