ევროპელი მოსახლეობის 90% კმაყოფილია მათ ქალაქში ცხოვრებით

ევროპელი მოსახლეობის 90% კმაყოფილია მათ ქალაქში ცხოვრებით

ევროპის 83 ქალაქში ჩატარებული ბოლოდროინდელი ცხოვრების ხარისხის კვლევამ აჩვენა, რომ ათიდან თითქმის ცხრა ადამიანი კმაყოფილია მათ ქალაქში ცხოვრებით.

ეს 2019 წელთან შედარებით უმნიშვნელო კლებაა, შესაძლოა COVID-19-ის პანდემიისა და უკრაინაში ომის გავლენის გამო.

ევროკომისიის 2023 წლის ანგარიშის თანახმად, ევროპის ქალაქებში ცხოვრების ხარისხის შესახებ, კმაყოფილების დონე ყველაზე მაღალი იყო ჩრდილოეთ და დასავლეთ ევროკავშირის (EU) ქალაქებში, ხოლო აღმოსავლეთ წევრ ქვეყნებში ქალაქებმა მნიშვნელოვანი გაუმჯობესება გამოავლინეს.

მიუხედავად საერთო კმაყოფილების მაჩვენებლებისა, კვლევამ გამოავლინა ევროპის ქალაქების შეშფოთების რამდენიმე სფერო.

თუმცა, ევროკომისარმა ელისა ფერეირამ გამოთქვა, რომ "გამამხნევებელია", რომ ევროპაში ცხოვრების ხარისხი კვლავ მაღალია.

უსაფრთხოება და სოციალური ერთ-ერთი

გამოკითხვის თანახმად, მოსახლეობის ორ მესამედზე მეტი თავს უსაფრთხოდ გრძნობს ღამით ღამით საკუთარ ქალაქში.

უსაფრთხოების აღქმა უფრო მაღალი იყო პატარა ქალაქებში, ვიდრე უფრო დიდი მეტროპოლიები.

ათიდან ექვსი ადამიანი ასევე დათანხმდა, რომ მათ ქალაქში ადამიანების უმეტესობას შეიძლება ენდოს. თუმცა, 2019 წლიდან ქალაქების ნახევარზე მეტი ნდობა შემცირდა.

კვლევამ ასევე პირველად შეისწავლა მარტოობა.

ყველა ქალაქში, მოსახლეობის თითქმის 13% -მა თქვა, რომ ისინი თავს მარტოდ გრძნობდნენ წინა ოთხი კვირის განმავლობაში. ახალგაზრდები უფრო ხშირად აცნობებდნენ მარტოობას.

ურბანული მწვანე სივრცეებისა და კულტურული კეთილმოწყობის საკითხები მარტოობის უფრო მაღალ მაჩვენებლებს უკავშირდება.

დასაქმება და საცხოვრებელი

ხელმისაწვდომი საცხოვრებლის პოვნა პრობლემად რჩება, განსაკუთრებით უფრო დიდი დედაქალაქის ქალაქებისთვის.

მოსახლეობის თითქმის მესამედმა იგრძნო, რომ ადვილი იყო კარგი საცხოვრებლის პოვნა გონივრულ ფასად. ეს აღქმა 2019 წელთან შედარებით გაუარესდა ქალაქებში.

მიუხედავად იმისა, რომ სამუშაო კმაყოფილება ზოგადად გონივრულად მაღალი იყო, მოსახლეობის მხოლოდ ნახევარს სჯეროდა, რომ ადვილი იყო კარგი სამუშაოს პოვნა მათ ქალაქში.

სამხრეთ - აღმოსავლეთ ნაწილში მდებარე ქალაქებმა, მაგალითად , საბერძნეთმა, იტალიამ და ესპანეთმა, ყველაზე უარესი შეასრულეს ამ ღონისძიებაზე.

მობილობა და გარემო

კვლევამ 2019 წლიდან აჩვენა ყოველდღიური ავტომობილების მოხმარების მცირე ზრდა.

საზოგადოებრივმა ტრანსპორტმა და სიარულმა პოპულარობა მოიპოვა, ათიდან დაახლოებით შვიდი მაცხოვრებელი თავს კმაყოფილია საზოგადოებრივი ტრანსპორტის ვარიანტებით.

თუმცა, სატრანსპორტო მომსახურებით კმაყოფილება მნიშვნელოვნად დაბალი იყო სამხრეთ წევრ სახელმწიფოებსა და დედაქალაქ ქალაქებში.

მოსახლეობის უმეტესობა ასევე გონივრულად იყო კმაყოფილი ადგილობრივი კულტურული კეთილმოწყობით, მწვანე სივრცეებით და ჯანდაცვის დაწესებულებებით. თუმცა, კმაყოფილება კვლავ შესამჩნევად დაბალი იყო სამხრეთ წევრ სახელმწიფოებში.

უფრო დიდი ქალაქები უფრო დიდი გამოწვევების წინაშე აღმოჩნდნენ ხმაურისა და ჰაერის დაბინძურების გამო.

ათიდან ექვსზე ნაკლები კმაყოფილი იყო ჰაერის ხარისხით და ხმაურის დონით ქალაქებში, სადაც მილიონზე მეტი ადამიანი ცხოვრობს.

ადგილობრივი მმართველობა და მომსახურება

არასახლო-დედაქალაქის მაცხოვრებლები უფრო კმაყოფილი იყვნენ ადგილობრივი მმართველობის ხარისხით.

მოსახლეობის დაახლოებით ნახევარი კმაყოფილი იყო მათი ქალაქის ადმინისტრაციის მიერ პრობლემების გადასაჭრელად. კმაყოფილება უფრო მაღალი იყო დასავლეთ წევრ სახელმწიფოებში.

2019 წლიდან უფრო მეტმა ადამიანმა აღნიშნა, რომ უჭირს მათი ადმინისტრაციის სერვისებზე ონლაინ წვდომა. ეს შეიძლება ასახავდეს მზარდ ციფრულ უთანასწორობას.

საბოლოოდ, კორუფციის აღქმა კვლავ პრობლემად რჩება.

მოსახლეობის დაახლოებით ნახევარს სჯეროდა, რომ კორუფცია მათ ადგილობრივ საჯარო ადმინისტრაციაში იმყოფებოდა. ეს აღქმა უფრო მაღალი იყო დედაქალაქის ქალაქებსა და აღმოსავლეთ წევრ სახელმწიფოებში.

გავლენა ვიზიტორებსა და ემიგრანტებზე

ევროპის სამგზავრო ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) გაშვება 2025 წლის მაისში მოითხოვს 60-ზე მეტი ქვეყნის მოგზაურებს მიიღონ ავტორიზაცია ევროპის შენგენის ზონაში ვიზიტამდე.

კვლევის ფართო დადებითი შედეგები მიუთითებს იმაზე, რომ ევროპის ქალაქების უმეტესობა მიმზიდველ მიმართულებებად რჩება და რომ ETIAS– ის განაცხადები ამ ქალაქების მოსანახულებლად დაასხით.

ვიზიტორებისა და ემიგრანტებისთვის, ისეთი ფაქტორები, როგორიცაა ურბანული უსაფრთხოება, საცხოვრებლის ხელმისაწვდომობა და სამუშაოებზე წვდომა, აყალიბებს დანიშნულების არჩევანს სულ უფრო კონკურენტულ ევროპაში.

სამხრეთ ქალაქების მსგავს სფეროებში გამოწვევებმა შეიძლება შეაფერხოს ციფრული მომთაბარეები, სტუდენტები, ინვესტორები და ოჯახები, რომლებიც იწონის გრძელვადიანი გადაადგილების ვარიანტებს, როდესაც ETIAS განაცხადები იხსნება.

ურბანული გაუმჯობესების შესახებ მიმდინარე პოლიტიკური ძალისხმევა შეიძლება გახდეს მნიშვნელოვანი მარკეტინგული შეტყობინებები ქალაქებისა და ქვეყნებისთვის, იმ იმედით, რომ გაზრდის ტურიზმისა და საიმიგრაციო ინტერესს, როდესაც ETIAS მოთხოვნები ამოქმედდება.

ევროპის განვითარებადი საიმიგრაციო პოლიტიკის ჩამოყალიბება

როგორც განაცხადის პროცედურები და მოთხოვნები გამყარებულია ETIAS– ის დაწყებამდე, ევროპულ ქვეყნებს აქვთ შესაძლებლობა, გაასწორონ ურბანული განვითარების ინიციატივები განვითარებად საიმიგრაციო პრიორიტეტებთან.

ცხოვრების მონაცემების ამჟამინდელი ხარისხით, მიზნობრივმა ინვესტიციებმა ურბანულ საცხოვრებელში, გარემოსა და სერვისებში შეიძლება უფრო მიმზიდველი გახადოს ახალგაზრდა ტექნიკური ემიგრანტებისა და ოჯახებისთვის, როდესაც ETIAS განაცხადები იხსნება.

პირიქით, ქალაქები ჩამორჩებიან ისეთ ადგილებში, როგორიცაა უსაფრთხოების რისკი, რომელიც აფერხებს ახალბედებს, რაც აუცილებელი იქნება ევროპული მოსახლეობის დაბერების მხარდასაჭერად.

ETIAS-ის გაშვებასთან ერთად, ურბანული გაუმჯობესების თანმიმდევრულმა ძალისხმევამ შეიძლება აჩვენოს, რომ ევროპა რჩება არა მხოლოდ საუკეთესო ტურისტულ დანიშნულების ადგილად, არამედ მიმზიდველ გრძელვადიან ვარიანტად, როგორც დემოგრაფიული ცვლა.

გაუმჯობესებული ურბანული ცხოვრების სახელმძღვანელო პოლიტიკა

კვლევა ითვალისწინებს მნიშვნელოვან ინფორმაციას ევროპის ქალაქების ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ.

როგორც ურბანიზაცია იზრდება მთელ ევროპაში, ანგარიში დაეხმარება პოლიტიკის შემქმნელებს ქალაქის მაცხოვრებლებისთვის ცხოვრების პირობების გაუმჯობესებასა და მდგრად, ინკლუზიურ განვითარებაში.