ევროპული ბიზნეს მოგზაურობა აღდგენის გზაზე, მაგრამ არათანაბარი პროგრესი მთელ რეგიონში

ევროპული ბიზნეს მოგზაურობა აღდგენის გზაზე, მაგრამ არათანაბარი პროგრესი მთელ რეგიონში

ბოლო მონაცემებით და ანალიზის თანახმად, ევროპაში საქმიანი მოგზაურობის ხარჯები სტაბილურად აღდგება COVID-19 პანდემიის გავლენისგან.

თუმცა, აღდგენის ტემპი კვლავ არათანაბარია სხვადასხვა ქვეყნებსა და რეგიონებში.

დასავლეთ ევროპა აღმოსავლეთზე სწრაფად იბრუნებს

ევროკომისიის (ETC) ანგარიშის თანახმად, დასავლეთ ევროპის ქვეყნები, როგორიცაა საფრანგეთი, ესპანეთი და ნორდიკები, უფრო სწრაფად გამოჯანმრთელდებიან, უკვე გადააჭარბეს ან პროგნოზირებენ, რომ წელს 2019 წლის ბიზნეს მოგზაურობის ხარჯვის დონეს გადააჭარბებენ.

აღმოსავლეთ ევროპის განვითარებადი ბაზრები კვლავ ჩამორჩებიან ისეთ ქვეყნებს, როგორიცაა ესტონეთი, ლატვია და ლიეტუვა, ყველაზე დიდ კლებას ხედავენ რუსეთთან სიახლოვისა და რუსი მოგზაურების დამოკიდებულების გამო. ამ ქვეყნებმა 2019 წელთან შედარებით 27-33% -ით შემცირდა უცხოური ჩამოსვლა.

უკრაინაში ომმა ასევე დიდი გავლენა მოახდინა განვითარებად ევროპაზე, რომელმაც 2019 წლის ბიზნეს მოგზაურობის ხარჯების მხოლოდ 57% აღადგინა დასავლეთ ევროპაში 71% -ის წინააღმდეგ. საერთო ჯამში, ევროპა პროგნოზირებს, რომ 2019 წლის 90% გამოჯანმრთელდება წელს.

ყველაზე დახარჯული ბაზრები უფრო ნელა გამოჯანმრთელდება

მეორე მხრივ, გლობალური ბიზნეს მოგზაურობის ასოციაცია იტყობინება, რომ ევროპის ზოგიერთი უდიდესი ბიზნეს მოგზაურობის ბაზარი - გერმანია, დიდი ბრიტანეთი და იტალია - სხვებზე ნელა იბრუნებს.

გერმანია და დიდი ბრიტანეთი მხოლოდ 2019 წლის დონის 65% და 57% იყო, შესაბამისად, 2022 წელს. საფრანგეთმა, ესპანეთმა და ნიდერლანდებმა უკვე აღადგინეს 75% -ზე მეტი გასულ წელს.

გერმანია პროგნოზირებს, რომ წელს 89% -იან აღდგენას მიაღწევს, დიდი ბრიტანეთი კი 82% -ით. იმავდროულად, საფრანგეთმა უნდა მოხვდეს 96% და ესპანეთმა მთლიანად გადააჭარბა 2019 წლის დონეს.

მომხმარებელთა ქცევის შეცვლა

ევროპელი მოგზაურები კვლავ პრიორიტეტს ანიჭებენ მივლინებებს, 82% კი მათ მიზნებს ღირსეულად პოულობს. თუმცა, ქცევები ვითარდება.

უფრო დიდი ყურადღება გამახვილებულია "მიზანდასახულ" მოგზაურობაზე, რომელიც დაკავშირებულია კონკრეტულ შეხვედრებთან ან ღონისძიებებთან, ზოგადი ურთიერთობების მშენებლობისთვის მოგზაურობის წინააღმდეგ. ასევე იზრდება მულტიმოდალური მოგზაურობები, 32% სარკინიგზო და 29% მანქანების გამოყენებით, მხოლოდ 36% -ით დაფრინავს მათი ბოლო მოგზაურობისთვის.

მოგზაურები ასევე იღებენ უფრო ღირებულების შეგნებულს, ირჩევენ ხელმისაწვდომ მიმართულებებს, როგორიცაა თურქეთი და ბულგარეთი. დაბალი ღირებულების მოგზაურობები პიკის სეზონების დროს ასევე იძენს მიმზიდველობას.

ტურისტული მოგზაურობები აღდგება, მაგრამ საქმიანი მოგზაურობა ჩამორჩება

მიუხედავად იმისა, რომ ევროკავშირში ტურიზმით მოგზაურობა პანდემიის წინა დონესთან ახლოს გაიზარდა, მივლინებები კვლავ ჩამორჩება.

ევროკავშირის (EU) მაცხოვრებლებმა 23% -ით მეტი ღამისთევა მიიღეს 2022 წელს 2021 წლის წინააღმდეგ, ახლა მხოლოდ 4% -ით დაბალია 2019 წლის დონეზე. მაგრამ საქმიანი ვიზიტები 2019 წლის ტომზე დაბალია.

პირადი მოგზაურობები ასევე 6% -ით აღემატება 2013 წელს, ხოლო მივლინებები შემცირდა 15% -ით იმავე პერიოდში. ეს ხაზს უსვამს კორპორატიული მოგზაურობის აღდგენისთვის ბრძოლას.

საჰაერო მოძრაობის აღდგენის დაჩქარება

იმავდროულად, აეროპორტების საბჭოს საერთაშორისო (ACI) იტყობინება, რომ ევროპის აეროპორტები საბოლოოდ მიაღწევენ სრულ პანდემიამდელ მგზავრთა მოცულობებს 2024 წელს, წინა პროგნოზებამდე ერთი წლით ადრე.

აგვისტოს სამგზავრო მიმოსვლა 2019 წლის აგვისტოდან მხოლოდ 3.4% იყო, საერთაშორისო მოგზაურობით კი ნორმალურ რეჟიმში. სულ 2023 ტომი უნდა მოხვდეს 2019 წლის დონის 95.5% -ს.

თუმცა, ცალკეულ აეროპორტებს შორის შესრულება მნიშვნელოვნად განსხვავდება ისეთი ფაქტორების მიხედვით, როგორიცაა ტურიზმის მოთხოვნა, იაფი გადამზიდავების ზრდა და უკრაინის კონფლიქტის გავლენა აღმოსავლეთ ბაზრებზე.

ზოგიერთმა აეროპორტმა, განსაკუთრებით ტურისტულმა ჰაბებმა და მცირე რეგიონულმა აეროპორტებმა, უკვე გადააჭარბა 2019 მგზავრს. მაგრამ ძირითადი ჰაბები, როგორიცაა ლონდონი-ჰითროუ, პარიზის CDG და ფრანკფურტი, რჩება 10-15% -ით პანდემიამდელ დონეზე.

გავლენა ევროკავშირის ვიზიტორებზე და ემიგრანტებზე

ევროკავშირის მოქალაქეებისთვის, რომლებიც იმედოვნებენ, რომ საერთაშორისო მასშტაბით იმოგზაურებს ბიზნესისთვის, არათანაბარი აღდგენა ქმნის გასათვალისწინებელი მიმართულებების პატჩს.

დასავლეთ ევროპის ქვეყნები, როგორიცაა საფრანგეთი, ესპანეთი და სკანდინავიური ქვეყნები, დიდწილად დაუბრუნდნენ პანდემიამდელ ოპერაციებს. მაგრამ აღმოსავლეთ ევროპის მიმართულებები კვლავ აღადგენს ტურიზმს.

რუსეთის მიერ უკრაინაში შეჭრამ და ევროკავშირის სანქციებმა რუსეთში საქმიანი მოგზაურობა გაართულა. უკრაინა თავისთავად აშკარად სახიფათოა. ეს საკითხები არაპროპორციულად მოქმედებს აღმოსავლეთ ევროპელ ემიგრანტებზე, რომლებსაც აქვთ კავშირი ამ ქვეყნებთან.

დიდი ბრიტანეთის ნელი მოხსნა ასევე შეიძლება იყოს ევროკავშირის ვიზიტორებისთვის ფაქტორი, იმის გათვალისწინებით, რომ მისი პოპულარობა, როგორც ბიზნეს დანიშნულების ადგილი. საფრანგეთი შეიძლება იყოს უფრო უსაფრთხო ფსონი 2023 წელს მათთვის, ვისაც შეუძლია მოგზაურობის გაკეთება.

გავლენა ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკაზე

უცხოური ინვესტიციებისა და ნიჭის შეძენის შიდა მოგზაურობით, არათანაბარმა აღდგენამ შეიძლება გავლენა მოახდინოს პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების (FDI) და გამოცდილი იმიგრაციის შესახებ მთელს ევროპაში.

ისეთი ქვეყნები, როგორიცაა საფრანგეთი და ესპანეთი, რომლებიც აღემატება 2019 წლის მოგზაურობის ხარჯებს, უკეთესად იქნებიან განლაგებული უცხოური ბიზნესის ინტერესისა და ნიჭის მოსაზიდად, როგორიცაა გერმანია და დიდი ბრიტანეთი.

თუმცა, ევროპაში უკვე ჩამოყალიბებული მრავალეროვნული და ინვესტორებისთვის, მოგზაურობის ცვლილებები ნაკლებად სავარაუდოა, რომ ხელი შეუწყოს გადაადგილებას. საქმიანი მოგზაურობა მხოლოდ ერთი ფაქტორია საერთო სტაბილურობისა და შესაძლებლობისთვის.

უკრაინაში კრიზისმა შეიძლება გავლენა მოახდინოს აღმოსავლეთ ევროპის ქვეყნებთან დაკავშირებულ საიმიგრაციო პოლიტიკაზე უახლოეს პერსპექტივაში. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ევროკავშირის საიმიგრაციო ცვლილებები არ არის მოსალოდნელი, რომლებიც დაკავშირებულია ბიზნეს მოგზაურობის ტენდენციებთან.

არათანაბარი აღდგენა ქმნის ETIAS გაურკვევლობას

ევროპაში არათანაბარი ბიზნეს მოგზაურობის აღდგენის შემდეგ, ის ქმნის გაურკვევლობას მომავალი ევროპული მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) გარშემო. რეალურად, ETIAS-ის გაშვება კიდევ ერთხელ გადაიდო 2025 წლის გაზაფხულზე.

ETIAS მოითხოვს მათ, ვინც უვიზო მიმოსვლის ევროპაში წინასწარი მოგზაურობის ნებართვის მისაღებად. თუ ზოგიერთი ქვეყანა უფრო ნელა დაბრუნდება, ამან შეიძლება გავლენა მოახდინოს ETIAS აპლიკაციებზე და დამტკიცების მაჩვენებლებზე.

მაგალითად, თუ გერმანია და დიდი ბრიტანეთი განაგრძობენ ჩამორჩენას 2019 წლის მოცულობის მხოლოდ 80-90% -ზე, მას შეუძლია შეამციროს ETIAS პროგრამები იმ ძირითადი ბაზრებიდან, როგორიცაა საფრანგეთი და ესპანეთი, რომლებიც სრულად გამოჯანმრთელდნენ.

ასევე არსებობს კითხვა, შეიძლება თუ არა ETIAS- ის საფასურმა შეაჩეროს ზოგიერთი ბიზნეს მოგზაურობა ბრძოლის ქვეყნებში, უკეთესი გამოჯანმრთელებული ბაზრების წინააღმდეგ.

ამასთან, არათანაბარმა ბიზნეს მოგზაურობის ნაკადებმა შეიძლება ჩამოაყალიბოს ზოგიერთი განაცხადის ნიმუში, მაგრამ ნაკლებად სავარაუდოა, რომ მკვეთრად შეანელოს პროგრესი ან საჭირო შეფერხებები.

ასე რომ, მიუხედავად იმისა, რომ ევროპის მოგზაურობის უკუსვლის უთანასწორობა გაურკვევლობას ქმნის, ETIAS-ის განხორციელება კვლავ მზად არის, რომ მომავალ წელს სამიზნეზე წინ წაიწიოს.

მიუხედავად იმისა, რომ ოპტიმიზმი არსებობს სტაბილური მოხსნისთვის, დრო დასჭირდება მთელ ევროპას, რომ დაუბრუნდეს პანდემიამდელ ბიზნეს მოგზაურობის დონეს.

ზოგიერთი ქვეყანა უფრო სწრაფად აღდგება, ხოლო უფრო დიდი ბაზრები, როგორიცაა გერმანია და დიდი ბრიტანეთი, კვლავ ჩამორჩებიან. კონფლიქტი აღმოსავლეთ ევროპაში ასევე წარმოადგენს ხანგრძლივ გამოწვევებს.

მაგრამ მიუხედავად რეგიონის მასშტაბით არათანაბარი პროგრესისა, ევროპა რჩება ბიზნეს ინვესტიციებისა და მოგზაურობის საუკეთესო გლობალურ დანიშნულების ადგილად. ადაპტაცია გადამწყვეტი იქნება მოგზაურებისა და მიმართულებებისთვის, რომლებიც მიმდინარე გამოჯანმრთელებას შეძლებენ.