ევროპული ტურიზმი 2024 წელს ძლიერი შემოსავლებით

ევროპული ტურიზმი 2024 წელს ძლიერი შემოსავლებით

ევროპული ტურიზმი ძლიერ ბრუნდება, უფრო მეტი ვიზიტორით და ხარჯებით, ვიდრე პანდემიამდე.

ეს ცვლილება ცვლის კონტინენტის მოგზაურობის ლანდშაფტს, ქმნის როგორც შესაძლებლობებს, ასევე გამოწვევებს სხვადასხვა მიმართულებით.

Grand Canal in Venice, Italy

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ მარკ გორმანი Pexels– ის საშუალებით)

ტურიზმის მოხსნა შთამბეჭდავი ზრდით

ევროკომისიის (ETC) მიერ გამოქვეყნებული უახლესი "ევროპული ტურიზმის ტენდენციები და პერსპექტივები" მიხედვით, ევროპული ტურისტული ინდუსტრია 2024 წელთან უფრო ძლიერი გახდა.

2019 წელთან შედარებით უცხოელი ვიზიტორების რაოდენობა 6%-ით გაიზარდა, ხოლო ღამისთევა 7%-ით გაიზარდა.

ეს ნიშნავს, რომ ყოველწლიურად გაიზარდა 12% ვიზიტორებში და 10% ღამით.

ევროპულ ტურიზმში აღორძინება ძირითადად განპირობებულია ევროპაში ძლიერი შიდა რეგიონალური მოგზაურობით, ისეთი ქვეყნებით, როგორიცაა გერმანია, საფრანგეთი, იტალია და ნიდერლანდები.

ტრადიციული ცხელი წერტილები და ფარული ძვირფასი ქვები ბრწყინავს

სამხრეთ ევროპასა და ხმელთაშუაზღვისპირეთში ცნობილი და განვითარებადი მიმართულებები იზიდავს ვიზიტორებს.

სერბეთმა და ბულგარეთმა 2019 წელთან შედარებით ვიზიტორების მნიშვნელოვანი ზრდა 40%-ით და 29%-ით გაიზარდა.

იმავდროულად, პოპულარული ადგილები, როგორიცაა მალტა (+37%), პორტუგალია (+26%) და ტირკიე (+22%) ასევე განიცდიან ტურიზმის ბუმს.

რამდენიმე ფაქტორი ხელს უწყობს ამ მიმართულებების წარმატებას:

  1. ღირებულება-ფულის გამოცდილება

  2. ხელსაყრელი ამინდის პირობები

  3. მრავალფეროვანი შეთავაზებები ემსახურება სხვადასხვა მოგზაურთა პრეფერენციებს

სკანდინავიური ქვეყნები წევის მოპოვებას

მიუხედავად იმისა, რომ სამხრეთ ევროპა რჩება საუკეთესო არჩევანი, ნორდიული ქვეყნები ასევე იზიდავენ უფრო მეტ საერთაშორისო ვიზიტორს.

დანიამ დაინახა 38% -იანი ზრდა უცხო ღამისთევაში, რასაც მოჰყვა ნორვეგია 18% -იანი ზრდით და შვედეთი 9% -ით.

ეს ტენდენცია გვიჩვენებს, რომ უფრო მეტი ადამიანი დაინტერესებულია ხმელთაშუა ზღვის ტრადიციული მიმართულებების მიღმა მდებარე ადგილების მონახულებით.

ბალტიის რეგიონი მიმდინარე გამოწვევების წინაშე დგას

საერთო პოზიტიური ტენდენციებისგან განსხვავებით, ბალტიის რეგიონი კვლავ ჩამორჩება ტურიზმის აღდგენას.

ლატვიას (-24%), ესტონეთს (-16%) და ლიეტუვას (-15%) უფრო ნაკლები საერთაშორისო ვიზიტორი ჰყავს, ვიდრე 2019 წელს.

ეს უთანასწორობა ხაზს უსვამს ტურიზმის აღდგენის არათანაბარ ბუნებას მთელს ევროპაში.

ტურიზმის ხარჯები ახალ სიმაღლეებს აღწევს

მიუხედავად მიმდინარე გამოწვევებისა, როგორიცაა ხარჯების ზრდა და პერსონალის დეფიციტი, ევროპაში ტურიზმის ხარჯები იზრდება.

ვიზიტორებმა 2024 წელს 800.5 მილიარდი ევრო დახარჯეს, რაც წინა წელთან შედარებით 13.7%-ით მეტია.

ხარჯების ეს ზრდა შეიძლება მიეკუთვნოს რამდენიმე ფაქტორს:

  1. გაზრდილი საოპერაციო ფასები

  2. მაღალი დონის ტურისტების დაბრუნება აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონიდან

  3. ძლიერი მოთხოვნა ღონისძიებებზე და შერეულ ბიზნეს-დასასვენებელ მოგზაურობაზე

განსახლების სექტორმა დიდი სარგებელი მოუტანა ამ ტენდენციას, თითო ოთახში შემოსავალი 5.4% -ით გაიზარდა და წლის პირველ ნახევარში დატვირთვის მაჩვენებელი 1.8% -ით გაიზარდა.

La Clerecia Building in Salamanca

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ ხოსე ფრანცისკო ფერნანდესი საურა Pexels– ის საშუალებით)

ტურიზმის შემოსავლების ზრდის საუკეთესო შემსრულებლები

ევროპის რამდენიმე ქვეყანა შემომავალი ხარჯების მნიშვნელოვან ზრდას ხედავს:

  1. ესპანეთი: 25% ზრდა

  2. საბერძნეთი: 25% ზრდა

  3. იტალია: 20% ზრდა

  4. საფრანგეთი: 16% ზრდა

გარდა ამისა, ისეთი ქვეყნები, როგორიცაა ხორვატია, ბულგარეთი და რუმინეთი, 2024 წელს ვიზიტორების უფრო დიდხანს დარჩენას ელიან, რაც, სავარაუდოდ, ტურიზმის შემოსავალს გაზრდის.

მოგზაურობის შაბლონების და განვითარებადი ტენდენციების გადატანა

ევროპული ტურისტული ლანდშაფტი უფრო მრავალფეროვანი ხდება, განვითარებადი მიმართულებებითა და ბაზრებით პოპულარობას იძენს.

ეს ცვლა განპირობებულია რამდენიმე ფაქტორით:

  1. ფულის ღირებულების გამოცდილების ძიება არატრადიციულ მიმართულებებში

  2. მოგზაურთა დაბრუნება აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონიდან, განსაკუთრებით ჩინეთიდან

  3. სარკინიგზო მოგზაურობის მზარდი ხელმისაწვდომობა და პოპულარობა

ნაცემი ბილიკის მიმართულებები აწევაზე

მოგზაურები სულ უფრო ხშირად ეძებენ უნიკალურ და ავთენტურ გამოცდილებას, ხშირად ნაკლებად ცნობილ მიმართულებებში.

ეს ტენდენცია ნაჩვენებია ალბანეთის (86%) და მონტენეგროს (31%) ვიზიტორების შესანიშნავი ზრდით 2019 წლიდან.

ბუნებრივი კუნძულის პარამეტრები, როგორიცაა მადეირა პორტუგალიაში და მაგერეია ნორვეგიაში, ასევე პოპულარული ხდება ტურისტებით, რომლებიც ეძებენ ნაცემი გზის გამოცდილებას.

მდგრადობა და გადატვირთულობის საკითხები

ტურიზმის რაოდენობის ზრდასთან ერთად, მდგრადობა გახდა მთავარი დადებითი რეპუტაციის მძღოლი მიმართულებებისთვის.

თუმცა, მზარდი შეშფოთებაა ტრადიციულ ტურისტულ ცხელ წერტილებში გადატვირთულობის სოციალური და გარემოზე ზემოქმედების შესახებ.

სარკინიგზო მიმოსვლა ახალ კარებს ხსნის

სარკინიგზო შესაძლებლობების გაფართოება მოგზაურებს უფრო მეტ შანსს აძლევს შეისწავლონ ახალი გამოცდილება და მიმართულებები მთელს ევროპაში.

საყურადღებო მოვლენები მოიცავს:

  1. Deutsche Bahn-ის საერთაშორისო მარშრუტების 21%-იანი ზრდა 2019-2023 წლებში

  2. ევროვარსკვლავის სერვისები, რომლებიც პანდემიურ მგზავრთა დონეზე ბრუნდებიან

  3. ესპანეთის სარკინიგზო ოპერატორი Renfe ყიდის 500,000 ბილეთს საფრანგეთის მარშრუტის დაწყებიდან ექვსი თვის განმავლობაში

ეს სარკინიგზო ოპერატორები გეგმავენ გაფართოებას, ხაზს უსვამენ ევროპული ტურიზმის მატარებლის მოგზაურობის მზარდ მნიშვნელობას.

Anonymous diverse tourists exploring map during trip

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ უილიამ ფორტუნატო Pexels– ის საშუალებით)

ამერიკელი ტურისტები მართავენ ევროპულ ტურისტულ ბუმს

ამერიკელი ტურისტები გამოჩნდნენ, როგორც ევროპული ტურიზმის საუკეთესო გრძელვადიანი წყაროს ბაზარი.

მათი ხარჯვა ინდუსტრიის აღდგენისა და ზრდის მთავარი ფაქტორია.

დასავლეთ ევროპის მიმართულებებმა განსაკუთრებით ისარგებლეს ამერიკელი ვიზიტორებისგან, რომლებიც წელს რეკორდული ტურისტული ხარჯების 72% -ს შეადაგნენ.

უსაფრთხოებისა და ტურიზმის ზრდის დაბალანსება

ევროპის სამგზავრო ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) დანერგვა გავლენას ახდენს არაევროკავშირის (EU) ვიზიტორებზე, მათ შორის ამერიკელ ტურისტებზე.

მიუხედავად იმისა, რომ ETIAS მიზნად ისახავს უსაფრთხოებისა და საზღვრის კონტროლის გაუმჯობესებას, ის შემოაქვს ახალი მოთხოვნები მოგზაურებისთვის:

  1. მოგზაურობის ავტორიზაციის ონლაინ განაცხადის პროცესი

  2. ძალაშია მრავალი ჩანაწერისთვის სამწლიანი პერიოდის განმავლობაში

  3. 7 ევროს ღირებულება 18-70 წლის მოგზაურებისთვის

ამ ცვლილებებმა შეიძლება თავდაპირველად გამოიწვიოს გარკვეული დაბნეულობა ვიზიტორებისთვის, მაგრამ მოსალოდნელია, რომ საბოლოოდ გაემგზავრება შენგენის ზონაში უფრო გამარტივებული.

ევროპა ეგუება ახალ სამუშაო-მოგზაურობის ტენდენციებს

დისტანციური მუშაობის ზრდამ გამოიწვია უფრო ციფრული მომთაბარეები და გრძელვადიანი მოგზაურები, რომლებიც ეძებენ გაფართოებულ ყოფნას ევროპულ მიმართულებებში.

ეს ტენდენცია იწვევს ქვეყნებს გადახედონ თავიანთ სავიზო პოლიტიკას და შექმნან უფრო მოქნილი ვარიანტები ამ ვიზიტორებისთვის.

ზოგიერთი პოტენციური ზემოქმედება მოიცავს:

  1. კონკრეტული ციფრული მომთაბარე ვიზების დანერგვა ევროკავშირის სხვადასხვა ქვეყანაში

  2. გახანგრძლივებული ყოფნის ვარიანტები ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქეებისთვის

  3. გაზრდილი მოთხოვნა საერთო სამუშაო სივრცეებზე და გრძელვადიან საცხოვრებელზე

საბალანსო ეკონომიკური სარგებელი და სოციალური მოსაზრებები

ევროპული ტურიზმის ზრდა და მოგზაურობის ჩვევების შეცვლა გავლენას ახდენს საიმიგრაციო პოლიტიკაზე მთელ კონტინენტზე.

ქვეყნები ცდილობენ დააბალანსონ ვიზიტორების მოზიდვა და გრძელვადიანი რეზიდენტურის მართვა:

  1. გაამარტივეთ პროცესები სეზონური მუშაკებისთვის ტურისტულ ინდუსტრიაში

  2. განვითარებადი ბაზრებიდან მაღალი დახარჯული ტურისტებისთვის შესვლის მოთხოვნების გადაფასება

  3. შენგენის სავიზო პოლიტიკის პოტენციური კორექტირება უფრო გრძელი ყოფნისთვის

როგორც ევროპის ქვეყნები არეგულირებენ საიმიგრაციო პოლიტიკას, მოგზაურებს შეუძლიათ ელოდონ ვიზის მოთხოვნებში მიმდინარე ცვლილებებს და შესვლის პროცედურებს.

მნიშვნელოვანია, რომ ვიზიტორებმა განაახლონ უახლესი რეგულაციები მოგზაურობის დაგეგმვისას.

დინამიური მომავალი ევროპული ტურიზმისთვის

ევროპული ტურისტული ინდუსტრია განიცდის შესანიშნავ აღდგენას, რეკორდული შემოსავლებით და ახალი მოგზაურობის ნიმუშებით, რომლებიც ქმნიან მის მომავალს.

როდესაც მიმართულებები ეგუება ვიზიტორთა პრეფერენციებისა და განვითარებადი ტენდენციების შეცვლას, კონტინენტის მოგზაურობის სცენა აგრძელებს დივერსიფიკაციას და განვითარებას.

მოგზაურებმა, ინდუსტრიის პროფესიონალებმა და პოლიტიკოსებმა უნდა შეინარჩუნონ მოქნილი, რათა უზრუნველყონ მდგრადი ზრდა და დასამახსოვრებელი გამოცდილება ყველასთვის.