ვენეციის ტურისტული საგადასახადო სასამართლო პროცესი დასრულდა ზედმეტი ტურიზმის შეუსრულებლობით

ვენეციის ტურისტული საგადასახადო სასამართლო პროცესი დასრულდა ზედმეტი ტურიზმის შეუსრულებლობით

ვენეციამ, იტალიის ხატოვანმა ქალაქმა, დაასრულა თავისი საპილოტე პროგრამა დღის ტრიპერების დამუხტვისთვის 5 ევროს შესასვლელი საფასური დატვირთულ დღეებში.

ამ ახალმა ღონისძიებამ, რომელიც მიზნად ისახავდა ზედმეტობის წინააღმდეგ ბრძოლას, გამოიწვია დებატები ქალაქის ლიდერებს, მაცხოვრებლებსა და ვიზიტორებს შორის, რაც აჩენს კითხვებს მისი ეფექტურობისა და სამომავლო განხორციელების შესახებ.

ვენეციამ შემოიღო დღის ტრიპის საფასური

2024 წლის აპრილში ვენეციამ დაიწყო დღის ვიზიტორების დატენვა 5 ევრო 29 შერჩეულ დღეს, ძირითადად შაბათ-კვირას და არდადეგებზე.

ეს ინიციატივა, წლების განმავლობაში, გაკეთდა ტურისტების რაოდენობის გასაკონტროლებლად და ქალაქის მყიფე ეკოსისტემის დასაცავად.

ქალაქის ოფიციალურმა წარმომადგენლებმა ხაზი გაუსვეს, რომ საფასური იყო არა ფულის გამომუშავება, არამედ აუცილებელი მომსახურების გადახდა და ქალაქის სპეციალური არხით სავსე გარემოში შენარჩუნება.

შერეული შედეგები და სამონტაჟო კრიტიკა

მიუხედავად იმისა, რომ დაახლოებით 2.2 მილიონი ევროს შემოსავალი გამოიმუშავა, ტურისტული გადასახადი მნიშვნელოვანი კრიტიკის წინაშე აღმოჩნდა.

ჯოვანი ანდრეა მარტინი, ოპოზიციური საკრებულოს წევრი, ბილეთს "წარუმატებლობას" უწოდებდა, რის მიზეზადაც მოყვანილია მონაცემები, რომლებშიც სასამართლო პერიოდში საშუალოდ 75,000 ვიზიტორი აჩვენა - 10,000-ზე მეტი, ვიდრე 2023 წლის ანალოგიურ დღეებში.

მომიტინგეები სანტა ლუსიას მატარებლის სადგურზე შეიკრიბნენ და ამტკიცებდნენ, რომ საფასური ცოტას აკეთებდა სტუმრების რაოდენობის შესამცირებლად დატვირთულ დღეებში.

კრიტიკოსებმა ასევე წამოიწყეს შეშფოთება სათვალთვალო სისტემის შესახებ, რომელიც გამოიყენება ჩამოსვლის მონიტორინგისთვის, ზოგიერთი პლაკატი აფრთხილებს მონაცემთა კონფიდენციალურობის საკითხებს.

Bridge of Sighs, Venice, Italy

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ Mitja Juraja მეშვეობით Pexels)

ვენეციის ვიზიტორთა მენეჯმენტის მომავალი

კრიტიკის მიუხედავად, ქალაქის ოფიციალურმა პირებმა განაცხადეს, რომ პროგრამის გაგრძელებას და შესაძლოა გაფართოებას 2025 წელს.

ქალაქის ტურიზმის საბჭოს წევრმა სიმონ ვენტურინმა განაცხადა, რომ თავდაპირველი შეფასება დადებითი იყო, მიუხედავად იმისა, რომ ხალხი დიდი დარჩა.

გათვალისწინებულია წინადადება საფასურის 10 ევრომდე გაორმაგების შესახებ, ოფიციალური პირები იმედოვნებენ, რომ უფრო მაღალი გადასახადი უფრო ეფექტური იქნება ვიზიტორთა ნომრების მართვაში.

ტურიზმისა და ადგილობრივი ცხოვრების დაბალანსება

ტურისტული გადასახადი არის უფრო ფართო გეგმის ნაწილი, რომელიც ვენეციის ტურიზმთან კომპლექსურ ურთიერთობას ეხება.

ქალაქს უფრო მეტი ტურისტული საწოლი აქვს, ვიდრე ისტორიულ ცენტრში ოფიციალური მაცხოვრებლები, რაც უფრო ართულებს ქალაქის ხასიათისა და ცხოვრების ხარისხის შენარჩუნებას.

მიმდინარე გეგმის მოწინააღმდეგეებმა შემოგვთავაზეს პოლიტიკა, რომ მეტი მაცხოვრებელი დაუბრუნდეს ისტორიულ ცენტრს, მაგალითად, მოკლევადიანი გაქირავების შეზღუდვას.

St. Marc's Basilica, Venice, Italy

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ ვოლფგანგი Pexels– ის საშუალებით)

ახალი მოსაზრებები ვენეციის მოგზაურობისთვის

ევროკავშირის (EU) და პოტენციური გრძელვადიანი მაცხოვრებლების ვიზიტორებისთვის, ტურისტული გადასახადი არის რაღაც ახალი, რაც გასათვალისწინებელია მოგზაურობის დაგეგმვისას.

მიუხედავად იმისა, რომ საფასური არ ვრცელდება ღამის ვიზიტორებზე ან გამონაკლისებზე, ეს ერთდღიანი მოგზაურობები ცოტა უფრო რთულს ხდის.

ციფრული მომთაბარეები, სტუდენტები და ოჯახები, რომლებიც ფიქრობენ ვენეციაში გაფართოებულ ყოფნაზე, შეიძლება აღმოჩნდნენ ახალ ადგილობრივ წესებთან, რომლებიც ცდილობენ ტურიზმის დაბალანსებას მოსახლეობის საჭიროებებთან.

მდგრადი ტურიზმის მოდელი?

რადგან ვენეცია 2025 წელს უფრო მეტი ვიზიტორისთვის ემზადება, ხალხი უყურებს, თუ როგორ ამუშავებს ქალაქი ტურიზმს.

ტურისტული საგადასახადო ექსპერიმენტი მნიშვნელოვან კითხვებს აჩენს კულტურული შენარჩუნების დაბალანსების, მაცხოვრებლებისთვის ცხოვრების ხარისხისა და პოპულარული დანიშნულების ადგილის სტუმრების მისასალმებლად.

დებატები ვენეციის ტურისტული გადასახადის შესახებ არის მდგრადი ტურიზმის უფრო დიდი გლობალური საკითხის ნაწილი.

როგორც მსოფლიოს ქალაქები მასობრივ ტურიზმს უმკლავდებიან, ვენეციის ექსპერიმენტს შეუძლია სასარგებლო გაკვეთილების ჩატარება იმის შესახებ, თუ რა მუშაობს და რა არ იცავს მნიშვნელოვან ადგილებს მომავლისთვის.