კომერციული ფრენები ევროპაში 2023 წელს პანდემიამდელ დონეების 93%-ს აღწევს

კომერციული ფრენები ევროპაში 2023 წელს პანდემიამდელ დონეების 93%-ს აღწევს

2023 წელს ევროკავშირში კომერციული ფრენების რაოდენობამ 6.3 მილიონ ფრენას მიაღწია.

თუმცა, ეს მაჩვენებელი კვლავ 7%-ით ნაკლებია 2019 წელს დაფიქსირებული 7 მილიონი ფრენის ქვემოთ, COVID-19-ის აფეთქებამდე.

საზაფხულო მოგზაურობა ზრდის ფრენის ნომრებს

"ევროსტატის" ინფორმაციით, 2023 წლის განმავლობაში ფრენის მოძრაობამ სეზონური რყევები დაინახა.

დატვირთული ზაფხულის მოგზაურობის პერიოდი ივნისიდან აგვისტომდე დარეგისტრირდა ყველაზე მაღალი ყოველთვიური ფრენის მოცულობა, მთლიანი წლიური ფრენების 10.9% -დან 11.4% -მდე.

ამასობაში, იანვრისა და თებერვლის ზამთრის თვეებმა დაინახეს ფრენის ნომრები 400,000-ზე დაბლა.

არაგეგმიური ჩარტერული რეისები და სხვა სპეციალური რეისები 2023 წელს ფრენების 9.2%-ს შეადგენდა.

მათი პრევალენტობა ასევე პიკს მიაღწია ზაფხულში 10.9% -დან 11.4% -მდე ყოველთვიური ფრენების ივნისიდან აგვისტომდე.

ამსტერდამის Schiphol ყველაზე დატვირთული აეროპორტების სია

ინდივიდუალური აეროპორტების თვალსაზრისით, ამსტერდამის შიფჰოლმა განაცხადა, რომ საუკეთესო ადგილი 453,000 რეისით 2023 წელს ხორციელდება.

ამას მოჰყვა პარიზი ჩარლზ დე გოლი (451,000) და ფრანკფურტის აეროპორტი (427,000).

ყველაზე დატვირთული 10 აეროპორტიდან, მათ შორის, ვისაც ყველაზე მეტი წილი აქვს არაგეგმიანი ფრენებით, მოიცავდა ათენს (ფრენების 5.6%), ვენას (5.1%) და მადრიდის ბარაჯასს (4.7%).

გლობალური საჰაერო მიმოსვლა სრულ აღდგენას უახლოვდება

მიუხედავად იმისა, რომ ევროკავშირის ფრენების რაოდენობა თანდათან გამოჯანმრთელდა, საერთაშორისო საჰაერო ტრანსპორტის ასოციაციის (IATA) მონაცემებმა აჩვენა, რომ საჰაერო მიმოსვლა მთელ მსოფლიოში უახლოვდება პანდემიამდელ დონეს.

2023 წლის ნოემბერში მთლიანი ტრაფიკი 2019 წლის ნოემბრის მოცულობის 99.1%-ს შეადგენდა.

აზია-წყნარი ოკეანის ავიახაზებმა წლის ყველაზე მაღალი ზრდა 63.8% -ით დაინახეს, ხოლო ევროპული მატარებლები უფრო მოკრძალებული 14.8% -ით გაიზარდა.

ბიზნეს მოგზაურებმა დიდწილად ეკონომიკური გაურკვევლობა დაამტკიცეს, რაც ფრენის მოთხოვნის გაგრძელებას აძლიერებდა.

IATA–ს გენერალური დირექტორი ვილი უოლში პროგნოზირებს, რომ 2019 წლის პიკი "სწრაფად იხურება", როგორც დაბრკოლებები მოგზაურობის გაფანტვისთვის.

ეს ხელს შეუწყობს ისეთ საჭიროებებს, როგორიცაა ETIAS წინასწარი მოგზაურობის ავტორიზაცია , რომელიც საჭიროა ევროპაში ვიზისგან გათავისუფლებული შესვლისთვის, რადგან უფრო მეტი ვიზიტორი ჩამოვა.

ევროკავშირის მაცხოვრებლებისთვის, ფრენის ტრაფიკის აღდგენა უფრო მეტ ვარიანტს იძლევა პოპულარული ევროპული მიმართულებების მოსანახულებლად, რადგან საზღვრის შეზღუდვები მარტივია.

მდგრად მოთხოვნას შეუძლია დაინახოს რეგიონი, რომელიც შეესაბამება ან აღემატება 2019 წლის ფრენის მოცულობას მომდევნო წელს.

სრული ფრენის აღდგენა ევროპისთვის

ვინაიდან ევროკავშირის ფრენების რაოდენობა პანდემიის წინა ნიშნულებზე გადადის, ავიაციის ანალიტიკოსები პროგნოზირებენ, რომ რეგიონის სრული მოგზაურობის აღდგენა კვლავ მიუწვდომელია.

ნებისმიერი ძირითადი ჩავარდნის გამო, პროგნოზები მიუთითებს, რომ ევროპა შეიძლება ემთხვეოდეს ან გაიაროს მისი 2019 წლის ფრენის ტრაფიკის პიკი 2024 წელს.

აზიისკენ მიმავალი მარშრუტების პროგრესი კვლავ ჩამორჩება სხვა რეგიონებს, მაგრამ ყველა ნიშანი მიუთითებს ავიაკომპანიებზე, რომლებიც განაგრძობენ იმპულსს, რადგან გადაადგილების ბარიერები გაქრება.

ფრენის ძიების ტენდენციებით და ზაფხულის ჯავშნებით ძლიერ დონეზე, ყველაფერი ევროკავშირის ავიაციის სრული დაბრუნებისთვის ხდება მისი ყველაზე დიდი ვარდნის შემდეგ.

მობილობის ეს დაბრუნების თავისუფლება იქნება რეგიონული ეკონომიკის სიკეთე, ასევე ევროპული არდადეგები უფრო ხელმისაწვდომი გახდება ახალი ვიზიტორებისთვის და დაბრუნებული მოგზაურებისთვის.