მალტა ევროკავშირის არამოქალაქეებისთვის სამუშაო ნებართვის საფასურს ზრდის

მალტა ევროკავშირის არამოქალაქეებისთვის სამუშაო ნებართვის საფასურს ზრდის

მნიშვნელოვანი ნაბიჯით, იდენტიტამ, სამთავრობო სააგენტომ, რომელიც პასუხისმგებელია სამუშაო ნებართვებზე მალტაში, გამოაცხადა განაცხადის საფასურის ზრდა არაევროკავშირის (EU) მუშაკებისთვის.

დაუყოვნებლივ, მესამე ქვეყნის მოქალაქეებმა ახლა უნდა გადაიხადონ 300 ევრო, რაც წინა საფასურიდან შესამჩნევი ლაშქრობის აღნიშვნაა.

ხარჯების და გამოწვევების ზრდა

საფასურის ზრდა, რომელიც 280.50 ევროდან არის, მიეკუთვნება ადმინისტრაციული და დამუშავების ხარჯების ესკალაციას.

იდენტიტის სპიკერმა განმარტა: "ბარათების დახვეწილი ხასიათი ევროკავშირის არამომგნებელებს აქვთ ხელს მაღალ ფასად".

საფასურის ეს ზრდა მნიშვნელოვან ტვირთს უქმნის მესამე ქვეყნის მოქალაქეებს (TCNs), განსაკუთრებით მათ, ვინც მინიმალურ ხელფასს შოულობს, როგორც აქტივისტი პატრიცია გრეჰემი აღნიშნავს.

"მინიმალურ ხელფასზე TCN– სთვის, ეს ზრდა ნიშნავს ოთხი საათის ხელფასის დაკარგვას ან მეტს", - თქვა მან.

უფრო ფართო გავლენა დასაქმებისა და უნარების ბარათებზე

სამუშაო ნებართვის საფასურის გარდა, TCN- ები სხვა ფინანსური გამოწვევების წინაშე დგანან.

ტურიზმის ინდუსტრიაში დასაქმებულთათვის უნარების ბარათის დანერგვა, რომელიც თავდაპირველად იანვარში იყო დაგეგმილი, მაგრამ მარტამდე გადაიდო, 575 ევრო ეღირება.

ორივე ხარჯის კომბინირებასთან ერთად, TCN– ებმა შეიძლება გადაიხადონ თითქმის 1,000 ევრო მალტაში მუშაობის შანსი ერთი წლის განმავლობაში, დამტკიცების გარანტიის გარეშე.

ეს უნარ-ჩვევების ბარათის მოთხოვნა, სავარაუდოდ, 2025 წლისთვის გავრცელდება მალტისა და ევროკავშირის მუშაკებზე სტუმართმოყვარეობის სექტორში.

გარდა ამისა, აქტიური დაბერების მინისტრმა ჯო ეტიენ აბელამ გამოაცხადა მსგავსი მოთხოვნა ხანდაზმულთა მოვლის სექტორში მომვლელებისთვის.

წარმოშობის საუკეთესო ქვეყნები

2023 წლის ივლისის მდგომარეობით, მალტა ევროკავშირის ფარგლებს გარეთ 68,755 მუშას მასპინძლობს.

უმრავლესობა მიესალმება ინდოეთიდან, ფილიპინებიდან, ნეპალიდან და გაერთიანებული სამეფოდან, მნიშვნელოვანი რაოდენობით სერბეთიდან, ალბანეთიდან და კოლუმბიიდან.

ამ მუშაკებს, რომლებმაც ყოველწლიურად უნდა განაახლონ სამუშაო ნებართვები, პირდაპირ გავლენას ახდენენ საფასურის ზრდაზე.

ახალი წყლების ნავიგაცია

მალტის სამუშაო ნებართვის პოლიტიკის ბოლოდროინდელი ცვლილებები, მიუხედავად იმისა, რომ პირდაპირ გავლენას ახდენს ევროკავშირის არაწევრ მოქალაქეებზე, ასევე არაპირდაპირ გავლენას ახდენს ევროკავშირის ვიზიტორებზე, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც ისინი ეხება ევროპის მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემას (ETIAS) 2025 წლის მაისში.

ევროკავშირის ვიზიტორებისა და ემიგრანტებისთვის, მათ შორის ოჯახებისთვის, ინვესტორებისთვის, ციფრული მომთაბარეებისა და სტუდენტებისთვის, მალტაში გაზრდილი საფასური და უფრო მკაცრი რეგულაციები შეიძლება გახდეს უფრო ფართო ცვლილებების წინამორბედი ევროკავშირის მიდგომაში იმიგრაციისა და მოკლევადიანი მოგზაურობის მართვის მიმართ.

მიუხედავად იმისა, რომ ETIAS პირველ რიგში მიზნად ისახავს უვიზოდ გათავისუფლებულ მესამე ქვეყნის მოქალაქეებს შენგენის ზონაში ხანმოკლე ყოფნისთვის, მისმა განხორციელებამ შეიძლება გამოიწვიოს ცვლა ევროკავშირის მასშტაბით იმიგრაციის უფრო მკაცრი მონიტორინგისა და კონტროლისკენ, რაც პოტენციურად გავლენას ახდენს გრძელვადიან მოგზაურებსა და ემიგრანტებზე.

რა გავლენას ახდენს ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკაზე

მალტის გადაწყვეტილება სამუშაო ნებართვის საფასურის გაზრდის შესახებ ასევე შეიძლება ასახავდეს ევროკავშირის ქვეყნებში მზარდი ტენდენციის შეფასებას მათი საიმიგრაციო პოლიტიკის გადაფასების შესახებ.

ამ განვითარებამ შეიძლება გავლენა მოახდინოს ETIAS– ის უფრო ფართო კონტექსტზე და ზოგადი საიმიგრაციო პოლიტიკა შენგენის ზონაში.

ETIAS სისტემის მიერ უსაფრთხოების გაძლიერებისა და საზღვრის კონტროლის გამარტივებით, ევროკავშირის სხვა ქვეყნებმა შეიძლება განიხილონ მსგავსი ზომები ევროკავშირის არაწევრი იმიგრაციის უფრო ეფექტურად რეგულირებისთვის.

ასეთმა პოლიტიკამ შეიძლება გავლენა მოახდინოს უცხოელ მუშაკებზე დამოკიდებულ სექტორებზე, რაც იწვევს საიმიგრაციო სტრატეგიების გადაფასებას ეკონომიკური საჭიროებების უსაფრთხოების პრობლემების დასაბალანსებლად.

როგორც მალტა არეგულირებს თავის პოლიტიკას, ეს შეიძლება იყოს ევროკავშირის სხვა ქვეყნების მაგალითი, რომელიც მართავს იმიგრაციის კომპლექსურ დინამიკას ცვალებად გლობალურ ლანდშაფტში.

ვეძებთ წინ

ამ განვითარებას შეიძლება ჰქონდეს შორსმჭვრეტელი გავლენა მალტის შრომის ბაზარზე, განსაკუთრებით იმ სექტორებში, რომლებიც დიდწილად ეყრდნობიან ევროკავშირის არაწევრ მუშაკებს.

TCN– ებზე დამატებითმა ფინანსურმა ტვირთმა შეიძლება გავლენა მოახდინოს მალტაში მუშაობის გადაწყვეტილებაზე, რაც პოტენციურად გავლენას ახდენს ქვეყნის სამუშაო ძალის შემადგენლობაზე.