რატომ გადაიდო ETIAS 2024 წლამდე?

რატომ გადაიდო ETIAS 2024 წლამდე?

2022 წლის აგვისტოს დასაწყისში ევროკავშირმა გამოაცხადა ETIAS-ის (ევროპული სამგზავრო ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემა) დაწყების შეფერხება. ETIAS თავდაპირველად 2022 წლის დასაწყისში უნდა ამოქმედდეს, თუმცა, COVID-ისა და სხვა თავსაბურავების გამო რამდენიმე ჩავარდნის შემდეგ, ევროკავშირმა შეანელა სამომავლო გეგმები. ეს იყო მესამე შემთხვევა, როდესაც ETIAS- ის გაშვება გადაიდო. პირველი შეფერხება იყო 2022 წლის იანვრიდან 2023 წლის იანვრამდე, მეორე შეფერხება იყო 2023 წლის მაისამდე, ხოლო მესამე იყო 2023 წლის ნოემბრამდე. მეოთხე შეფერხება მოხდა 2023 წლის თებერვლის ბოლოს, სადაც ევროკავშირმა კვლავ დააბრუნა ETIAS-ის გაშვება 2024 წლამდე.

რა სარგებელი მოაქვს ETIAS-ის გაშვების გადადებას?

ETIAS-ის გაშვების გადადება სარგებელს მოუტანს შუამავლებსა და მომსახურების პროვაიდერებს ტურისტულ ინდუსტრიაში, განსაკუთრებით მათ, ვინც ევროკავშირის ქვეყნებში მოგზაურობს. Eurostar-მა, Eurotunnel-მა და სხვა ოპერატორებმა შეშფოთება გამოხატეს სახის და თითის ანაბეჭდის მონაცემების აღების გამო ETIAS-ში ჩასარობის მიზნით. ინფრასტრუქტურა ბევრ აეროპორტში, პორტში, სარკინიგზო და სახმელეთო გადასასვლელზე ამჟამად ვერ უმკლავდება ასეთ მონაცემთა აღებას. მოსალოდნელია, რომ დაგვიანებით უფრო მეტი დრო იქნება მათი შესაძლებლობების გასაზრდელად და მათი სისტემების მომზადების უზრუნველსაყოფად. მოსალოდნელია, რომ აეროპორტებს გაუადვილდებათ ETIAS- ის ინტეგრირება მათ სისტემებში, რადგან ბევრს აქვს სკანირების ინფრასტრუქტურა, ვიდრე პორტის, სარკინიგზო ან სახმელეთო გადასასვლელების ოპერატორებისგან განსხვავებით, რომლებსაც სავარაუდოდ არ აქვთ ასეთი აღჭურვილობა ან აპარატურა.

რა არის სხვა მიზეზები, რის გამოც ETIAS- ის გაშვება უკან დაიხია?

ETIAS-ის გაშვების სხვა მიზეზები შეიძლება დაკავშირებული იყოს ტექნიკურ საკითხებთან, რესურსებით ან პერსონალის საკითხებთან, ასევე ბიუჯეტთან.

ტექნიკური საკითხები

ციფრული ავტორიზაციის ახალი სისტემის გაშვება მასიური ძალისხმევაა, რომლის მასშტაბი ცნობილია მხოლოდ რამდენიმე ქვეყნისთვის, როგორიცაა შეერთებული შტატები თავისი ESTA პროგრამით, კანადა თავისი eTA პროგრამით, ისევე როგორც რამდენიმე სხვა. მოგზაურობის ავტორიზაციის ეს სისტემები აკავშირებს ათობით მონაცემთა ბაზას და სხვა პროგრამებს, რომელთაგან ბევრი უნიკალურია როგორც ევროკავშირის, ასევე ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნებისთვის. ამრიგად, ყველა ნაწილის ინტეგრირება ფუნქციონირებადი მთლიანის შესაქმნელად ტექნიკური გამოწვევაა. გარდა ამისა, სისტემა უნდა განთავსდეს საჰაერო, სახმელეთო, საზღვაო და სარკინიგზო სასაზღვრო გადასასვლელებზე მთელს ევროპაში.

საკადრო საკითხები

2022 წლის დასაწყისში, ETIAS ცენტრალური ერთეულის ოპერატორების თავდაპირველმა პარტიამ დაამთავრა სასწავლო პროგრამა. ევროკავშირი გეგმავს მეტი რესურსის დაქირავებას ETIAS ოპერაციების მხარდასაჭერად. ETIAS სტრუქტურირებულია დაახლოებით შვიდ სისტემაში ან კომპონენტად. ეს შემდეგია:

  1. ETIAS ცენტრალური განყოფილება
  2. ETIAS ეროვნული ერთეულები
  3. ევროკავშირის სამართალდამცავი ორგანოების თანამშრომლობის სააგენტო (ევროპოლი)
  4. ევროკავშირის ფართომასშტაბიანი IT სისტემების ოპერატიული მართვის სააგენტო თავისუფლების, უსაფრთხოებისა და სამართლიანობის სფეროში (eu-LISA)
  5. ETIAS სკრინინგის საბჭო
  6. ევროპის სასაზღვრო და სანაპირო დაცვის სააგენტო
  7. ETIAS-ის ძირითადი უფლებების სახელმძღვანელო საბჭო

ამ შვიდი განყოფილების ან სისტემის პერსონალის დაქირავება და მომზადება იწვევს გაუთვალისწინებელ შეფერხებებს ETIAS– ის ზომისა და მასშტაბის სისტემის მხარდასაჭერად.

რესურსები

COVID-19-ის პანდემიამ ბიუჯეტირება გაართულა მსოფლიოს ქვეყნებისთვის. გამონაკლისი არ არის ევროკავშირის შიგნით. როგორც ასეთი, ევროკავშირისთვის ბიუჯეტის შემცირებამ შეიძლება გავლენა იქონიოს სხვადასხვა დეპარტამენტებზე, რომლებიც ჩართულნი იქნებიან ETIAS-ის მშენებლობაში ან მხარდაჭერაში. სისტემის განვითარებისთვის მეტი დროის დაშვებით, ევროკავშირის ETIAS ბიუჯეტი შეიძლება გავრცელდეს, რათა ხელი შეუწყოს ნელი განვითარებისა და განლაგების გეგმას.

რას ნიშნავს ეს შეფერხება ევროკავშირში მოგზაურებისთვის?

ETIAS- ის გაშვების უკან დახევა ნიშნავს, რომ მოგზაურებს არ დასჭირდებათ ETIAS– ის მიღება . 2025 ევროკავშირმა ადრე განაცხადა, რომ სისტემის გაშვებას 2023 წლის ნოემბერში აპირებდა, თუმცა ეს არ იყო ის თარიღი, როდესაც ის მოგზაურებისთვის სავალდებულო უნდა ყოფილიყო. მოგზაურებს სურდათ ETIAS–ში განაცხადის შეტანა 2023 წლის მაისიდან 2023 წლის ნოემბრამდე, მაგრამ ETIAS– ის დამტკიცება საჭირო იყო 2023 წლის ნოემბრიდან. თუმცა. ბოლოდროინდელი განახლებით, ის ადასტურებს, რომ ETIAS საჭირო იქნება გარკვეული დროის 2025 განმავლობაში და არა 2023 წელს.

რა მოხდება, თუ არ მაქვს ETIAS-ის უფლება?

მოგზაურებს, რომლებსაც არ აქვთ უფლება ETIAS– ში, ან არ აქვთ პასპორტი ევროკავშირის ქვეყნიდან , დასჭირდებათ შენგენის ვიზა ევროკავშირში შესასვლელად.

შესამჩნევი განსხვავებებია შენგენის ვიზასა და ETIAS- ს შორის, რომელიც მოგზაურებს მოითხოვს წინასწარ დაგეგმონ, თუ რამდენ ხანს დატოვებენ მოგზაურობის ავტორიზაციის მისაღებად. ETIAS-ის დამუშავებას 96 საათი დასჭირდება, ხოლო შენგენის ვიზას რამდენიმე კვირა დასჭირდება. გარდა ამისა, შენგენის ვიზაზე განაცხადის შეტანა არსებითად უფრო ძვირი დაჯდება, ვიდრე ETIAS.

სად შემიძლია მეტი გავიგო ETIAS-ის შესახებ?

შეგიძლიათ ეწვიოთ შემდეგ გვერდებს, რათა გაიგოთ მეტი ETIAS-ის თითოეული თემის შესახებ:

ETIAS ქვეყნები - ევროკავშირის რომელ ქვეყნებს დაგჭირდებათ ETIAS შესასვლელად.

ETIAS მოთხოვნები - ETIAS ზოგადი მოთხოვნების ჩამონათვალი.

ETIAS FAQ - ხშირად დასმული კითხვები ETIAS-ის შესახებ.

ვის სჭირდება ETIAS? – ჩამოთვლილ ქვეყნების მოქალაქეებს შეუძლიათ მიმართონ ETIAS-ს.

ETIAS შეფასება - გაარკვიეთ, დაიფარება თუ არა თქვენი მომავალი მოგზაურობის მიზნები ETIAS-ით.

რა არის შენგენის ზონა? - შეიტყვეთ მეტი შენგენის ზონის, წევრი ქვეყნების და მისი ისტორიის შესახებ.