როგორ გამოიყენებენ მატარებლები ETIAS-ს?

როგორ გამოიყენებენ მატარებლები ETIAS-ს?

საერთაშორისო გადამზიდავი და ETIAS

სტატისტიკის თანახმად, 2015 წელს ევროპისა და შენგენის სხვადასხვა ქვეყნებში თითქმის ორი მილიონი უკანონო ჩანაწერი იყო და ეს რიცხვები მას შემდეგ გაიზრდება. ამ მიზეზით, ევროკავშირი ნერგავს მონიტორინგის ორ ელექტრონულ სისტემას, რათა ებრძოლოს ევროპაში დაუსაბუთებელი მოგზაურების მზარდ ტალღას, რომლებიც უსაფრთხოების ამჟამინდელ შემოწმებებს გამორიცხავენ. 2021 წლიდან ევროპის ვიზიტორებს, რომლებიც ამჟამად სარგებლობენ უვიზო მიმოსვლის გარეშე, მოეთხოვებათ ETIAS (ევროპული მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემა) დამტკიცება და ყველა ევროპული ჩანაწერი და გასასვლელი ჩაიწერება შესვლის და გასვლის სისტემის (EES) ციფრულ მონაცემთა ბაზაში. განსხვავება ორ სისტემას შორის არის:

  • ETIAS მოიცავს მგზავრებზე წინასწარი სკრინინგის სკრინინგს და დამტკიცება აუცილებელია "მესამე ქვეყნის" მოქალაქეებისთვის, რომ შევიდნენ და იმოგზაურონ ETIAS-ის წევრ სახელმწიფოებში
  • EES ცვლის პასპორტების ხელით ჭედურობას და შემოწმებულია, რათა დადგინდეს ხანმოკლე ყოფნის რაოდენობა (90 დღე მოცემულ პერიოდში 180) ერთჯერადი ან მრავალჯერადი ჩანაწერები, რომლებიც მოგზაურმა გამოიყენა და დაადგინოს მოგზაურები, რომლებმაც გადალახეს წინა ვიზიტებზე

ორ სისტემას შორის გათვალისწინებულია, რომ ETIAS და EES მკვეთრად შეამცირებენ ვიზიტორთა რაოდენობას, რომლებიც წარმოადგენენ უსაფრთხოებას, კრიმინალურ ან ჯანმრთელობის რისკს და ასევე შეინარჩუნებენ უახლეს ჩანაწერს, თუ სად იყვნენ მოგზაურები და რამდენ ხანს. მიუხედავად იმისა, რომ ახალი ზომები სასაზღვრო ორგანოებს უფრო მეტ ინფორმაციას მისცემს საკუთარი ქვეყნის ვიზიტორების შესახებ, მათ შეუძლიათ პრობლემური აღმოჩნდეს საჰაერო, საზღვაო და სახმელეთო მატარებლებისთვის, რომლებსაც დაევალებათ ახალი სქემების განხორციელება.

ნავები, თვითმფრინავები და ETIAS

"მესამე ქვეყნის" მოქალაქეების აბსოლუტური უმრავლესობა, რომლებიც 2021 წლის შემდეგ ETIAS-ის დამტკიცებას მოითხოვენ, ევროპაში საჰაერო გზით ჩამოვა. ამჟამად, ავიაკომპანიებს მოეთხოვებათ მხოლოდ დანიშნულების ქვეყნის სასაზღვრო ორგანოებში მგზავრების სიის მიწოდება. ეს API (წინასწარი სამგზავრო ინფორმაცია) შემდეგ შემოწმებულია უსაფრთხოებისა და სამართალდამცავი ორგანოების მიერ შესაძლო კრიმინალური ან ტერორისტული კავშირებისთვის. თუ კონკრეტულად არ არის გაფრთხილებული, ავიაკომპანიას არ აქვს ინფორმაცია მგზავრის ფონის შესახებ და მხოლოდ იმის შემოწმება შეუძლია, რომ ბილეთები და პასპორტი მოქმედებს და წესრიგშია. ETIAS და EES-ის დანერგვით, ავიაკომპანია ახლა ასევე პასუხისმგებელი იქნება მგზავრის ETIAS ავტორიზაციისა და EES სტატუსის შემოწმებაზე.

მგზავრების ინფორმაცია და დეტალები ონლაინ შემოწმდება ETIAS ცენტრალური ერთეულის მონაცემთა ბაზისა და EES ჩანაწერების წინააღმდეგ ნებართვით ან გამგზავრებაზე უარის თქმის შესახებ. თუმცა, ეს შეიძლება ყოველთვის არ იყოს განსაკუთრებით ETIAS-ის ადრეულ დღეებში. ETIAS/EES დეტალები, რომლებიც მიეწოდება გამგზავრების კონტროლის სისტემას (DCS) გამგზავრების აეროპორტში, უნდა დამუშავდეს ახალი პროტოკოლის საშუალებით, რომელიც ცნობილია როგორც iAPI ან ინტერაქტიული მოწინავე მგზავრის ინფორმაცია. ეს პროტოკოლი ჯერ კიდევ განვითარების ადრეულ ეტაპზეა და რიგ აეროპორტებს ჯერ კიდევ არ აქვთ სისტემასთან დაკავშირების შესაძლებლობა. მას შემდეგ, რაც iAPI სისტემა ამოიწურება და მუშაობს (და ნებისმიერი კომპიუტერული შეცდომა დალაგებულია) ავიაკომპანიის ოფიციალური პირებისთვის შესაძლებელი უნდა იყოს დაუყოვნებლივ მიღება ან უარყოფა რეგისტრაციის დროს.

ავტობუსებზე

ETIAS-ისა და EES-ის განხორციელება საქალაქთაშორისო და ტრანსსასაზღვრო მწვრთნელებზე წარმოადგენს რეალურ თავის ტკივილს საერთაშორისო სამართალდამცავი და სასაზღვრო უსაფრთხოების სააგენტოებისთვის. იმის გამო, რომ მგზავრებს შეუძლიათ ჩასხდნენ და დატოვონ ტურისტული ავტობუსი ან მწვრთნელი მრავალ წერტილში, თითქმის შეუძლებელია სიტუაციის პოლიცია, თუმცა ETIAS ეროვნული ხელისუფლება მუშაობს პრობლემაზე და გათვალისწინებულია, რომ მწვრთნელის ოპერატორებს ექნებათ საკუთარი სისტემა ETIAS– ის შემოღებიდან სამი წლის განმავლობაში. აწმყოში, მწვრთნელის ოპერატორები არ იქნებიან პასუხისმგებელი მგზავრების ETIAS და EES სტატუსის შემოწმებაზე, თუმცა მძღოლებსა და თანამშრომლებს ამის უფლება აქვთ და მგზავრის დეტალების შემოწმების შესაძლებლობა.

პროცედურა

როგორც ყოველთვის იყო, მოგზაურობის დროს ონუსი მგზავრზეა. ETIAS–ის დამტკიცების მოქმედი პასპორტი სავალდებულოა და ასევე შეიძლება საჭირო გახდეს დოკუმენტაციის ტარება მარშრუტის გეგმებთან და საცხოვრებელთან დაკავშირებით. აეროპორტში ან გამგზავრების პორტში გადამზიდავი გადაამოწმებს პასპორტს და ETIAS- ს ETIAS და EES მონაცემთა ბაზის საშუალებით მონაცემების შემოწმებით. ეს არის კომბინირებული მოთხოვნა და პასუხი ასევე არის კომბინირებული პასუხი ორივე უწყებისგან. პასუხი, რომელიც დაუყოვნებლივ უნდა იყოს, იქნება გაგრძელების ნებართვა ან გამგზავრებაზე უარის თქმა. თუმცა, უნდა გვახსოვდეს, რომ მიუხედავად იმისა, რომ მოქმედი ETIAS აუცილებელია ევროპული მოგზაურობისთვის, ეს არ არის შესვლის ავტომატური გარანტია, რადგან საბოლოო გადაწყვეტილება ეყრდნობა ქვეყნის საზღვრის უსაფრთხოებას.

ჯარიმები მატარებლებისთვის

გადამზიდავები დაექვემდებარებიან ჯარიმებს, თუ ისინი მოგზაურებს შენგენის წევრ ქვეყნებში გადაჰყავთ, დამტკიცებული ETIAS- ის თითოეული მოგზაურის შემოწმების გარეშე. გადამზიდავის მიერ ETIAS წესებისა და რეგულაციების დაცვის მონიტორინგის ხელშეწყობის მიზნით, eu-LISA შეინარჩუნებს მგზავრთა შემოწმებისა და სატრანსპორტო ჩანაწერების გადამზიდავის ჟურნალებს ორი წლის განმავლობაში. თუ გადამზიდველმა აღმოაჩინა, რომ ტრანსპორტირება მოახდინა ETIAS– ის უფლებამოსილ მოგზაურმა, რომელმაც არ მიიღო დამტკიცებული ETIAS და მოგვიანებით უარი თქვა E.E.– ში შესვლაზე, მაშინ გადამზიდავი პასუხისმგებელი იქნებოდა E.U– ს გარეთ უარის თქმის მოგზაურის ტრანსპორტირებაზე. ამ ჯარიმების გამონაკლისი არსებობს, თუ მაგალითად, ETIAS სისტემა ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში შენარჩქნიდა და გადამზიდველმა გამგზავრებამდე ვერ შეძლო მოგზაურის შემოწმება დამტკიცებული ETIAS– ისთვის.