სავიზო მოსაკრებლები, უარის თქმის ტარიფები და შეზღუდვები ალბანეთის მოქალაქეებისთვის

სავიზო მოსაკრებლები, უარის თქმის ტარიფები და შეზღუდვები ალბანეთის მოქალაქეებისთვის

შესავალი

მაისისა და ივნისის პერიოდში საინფორმაციო წყაროებმა განაცხადეს სხვადასხვა მოვლენა, რამაც შეიძლება გავლენა მოახდინოს მოგზაურებზე ევროპაში. ქვემოთ, ჩვენ ვაჯამებთ იმ აუცილებელ პუნქტებს, რომლებიც უნდა იცოდეთ, აპირებთ თუ არა შენგენის სავიზო ზონაში გამგზავრებას.

დანიშვნის საფასური მაროკოს მოგზაურებისთვის ესპანეთში

ესპანეთმა გადაწყვიტა მაროკოს სამგზავრო ვიზის განმცხადებლებს წინასწარ დაავალოს ინტერვიუს დანიშვნის საფასური. ცვლილებები, რომლებიც 2019 წლის ივნისში დაინერგა, ნიშნავს, რომ მაროკოს მოქალაქეები ისწრაფვიან შენგენის ვიზის მისაღებად ესპანეთში გამგზავრებისთვის, ახლა უნდა გადაიხადონ გადასახადი. მაროკოს მსოფლიო ამბების ანგარიშების თანახმად, ღირებულება იქნება 220 მაროკოს დოლარი.

ნაწილობრივ, საფასური ხელს შეუწყობს BLS საერთაშორისო სერვისების ვებსაიტის ხარჯებს. BLS არის აუთსორსინგის მომსახურების მიმწოდებელი დიპლომატიური მისიებისთვის მთელ მსოფლიოში. კერძო სექტორის კომპანია, მისი რემიტი მოიცავს პასპორტისა და სავიზო განაცხადების მართვას, საკონსულო მომსახურების გაწევასთან, ატესტაციასა და მასთან დაკავშირებულ მომსახურებას მთავრობებისთვის მთელს ევროპაში, აფრიკაში, აზიაში, ახლო აღმოსავლეთსა და ამერიკაში.

BLS გასცემს დანიშვნებს, რომლებსაც განმცხადებლებს შეუძლიათ ონლაინ წვდომა და მართვა საცნობარო ნომრის გამოყენებით მათ სახელთან, დაბადების თარიღთან და ელ.ფოსტის მისამართზე. ანალოგიურად, კიდევ ერთი პროვაიდერი, სახელწოდებით TLScontact, ასევე მართავს შენგენის სავიზო განაცხადებს მაროკოს ესპანეთის საკონსულოში. TLScontact არის მსოფლიოში აქტიური ტელესპექტანციის ჯგუფის ნაწილი. 2018 წელს მაროკოსმა მიიღო დაახლოებით 530,000 შენგენის ვიზა.

ანალოგიური ნაბიჯით, საფრანგეთმა გამოიყენა ასეთი დანიშვნის საფასური 2018 წლის ბოლოდან, თავდაპირველად ფასი 263 მაროკოს დოლარი. დანიშვნის ჯავშნების წინასწარი საფასურის შემოღების შესახებ, ოფიციალური პირები აპირებდნენ განაცხადების გამარტივებას და პრობლემური ცრუ ტურიზმის სავიზო განაცხადების დადებას. მრავალი მოგზაურისთვის, გაუმჯობესება მისასალმებელი იქნება; მაისის შუა რიცხვებში (2018) მაროკოს ელოდებოდნენ ესპანეთის საკონსულო სამსახურებთან დანიშვნებისთვის ექვსი თვის განმავლობაში. სულ უფრო და უფრო, ესპანეთი ცდილობს შეზღუდოს გაცემული ვიზების რაოდენობა. მაროკოში ვიზიტის დროს ესპანეთის საგარეო საქმეთა მინისტრმა ჟოზეპ ბორელმა განაცხადების დიდი რაოდენობა აღწერა, როგორც აბსოლუტური.

როგორც ევროკავშირის პარლამენტის ყოფილი პრეზიდენტი 2004-2007 წლებში, ბორელი უდავოდ იცნობდა მიგრაციის ნიმუშებს და ევროპული სავიზო სქემისა და ETIAS-ის (ევროპული სამგზავრო ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემა) გეგმებს. ევროპული ზონის დიდი ხნის წევრი, ესპანეთი გარე სასაზღვრო ქვეყანაა. არარეგულარული იმიგრაცია პრობლემურია იბერიის ნახევარკუნძულზე. მის სამხრეთით, აფრიკის კონტინენტი ჩანს. ამის გათვალისწინებით, გემები ატლანტის ოკეანესა და ხმელთაშუა ზღვას შორის გიბრალტარის სრუტეების გავლით მიცურავს.

სავიზო მოსაკრებლის ცვლილებები

ევროპის სავიზო ზონაში უფრო ფართო შენიშვნაზე, ევროპულმა საბჭომ გადაწყვიტა განაცხადის საფასურის გაზრდა (ამჟამად 60 ევრო მოზრდილთათვის) მესამედით, 2020 წლის დასაწყისიდან. თუ მიღებულია, ახალი რეგულაცია უკეთესად საშუალებას მისცემს წევრ სახელმწიფოებს დაფარონ დამუშავების ხარჯები მოგზაურებისთვის, რაც მესამე ქვეყნებს ეხება. გარდა ამისა, ახალი მექანიზმი საშუალებას მისცემს ფასების მიმოხილვას ყოველ სამ წელიწადში ერთხელ.

მოგზაურობის განაცხადის დამტკიცების ტარიფები

ამასთან დაკავშირებულ სიახლეებში, გერმანიის საიმიგრაციო ორგანოებში წარდგენილი მოგზაურობის ნებართვის განაცხადების უარყოფის მაჩვენებელი გაორმაგდა ოთხი წლის განმავლობაში 2018 წლამდე 8.5 პროცენტამდე (ან თორმეტიდან ერთი). ამის საპირისპიროდ, 2014 წელს უარყოფის მაჩვენებელი იყო 4.4 პროცენტი, რაც წლის ბოლოს ბოლო მაჩვენებლების ნახევარზე მეტი იყო.

მიუხედავად ამისა, გერმანია დაახლოებით სამი მილიონი თურქი ემიგრანტია და კვლავ წამყვან არჩევანად რჩება. განაცხადების უმეტესობა წარმოიშვა სტამბოლში და თურქი მოგზაურებისთვის შემდეგი ყველაზე პოპულარული ვარიანტებია საფრანგეთი, იტალია და საბერძნეთი.

თავად თურქეთში მიბრუნებით, ქვეყნის მოთხოვნა ევროკავშირში უვიზო მიმოსვლის შესახებ კვლავ დაუმტკიცებელი რჩება, მიუხედავად თურქეთის ოფიციალური პირების პრეტენზიებისა, რომ ისინი ახლა ევროკავშირის სამოცდაორი კრიტერიუმს ასრულებენ, მათ შორის ადამიანის უფლებების საკითხებს. თითქოს ხაზი გავუსვა ამ საკითხს, ბელგიის საგარეო საქმეთა მინისტრმა 2019 წლის თებერვალში განაცხადა, რომ ასეთი უვიზო მიმოსვლა შეუძლებელი იქნებოდა მანამ, სანამ თურქეთის მოქმედი მთავრობა ანტიტერორისტულ კანონმდებლობას არ მოახდენდა.

აღსანიშნავია, რომ მოგზაურობის ლიბერალიზაციის გეგმებმა და თურქეთის მოქალაქეებისთვის შესაძლო დათმობებმა 2016 წლის შეთანხმების ნაწილი ჩამოაყალიბა, რათა შემცირდეს სირიელი ლტოლვილების რაოდენობა, რომლებიც ევროპაში შესვლას ცდილობდნენ თურქეთის მეზობელი ბერძნული კუნძულების გავლით.

ალბანელებისთვის სავიზო კონტროლის აღდგენის წინადადება

ოფიციალურ წერილობით კომუნიკაციაში, რომელიც ამ მაისში (2019) იქნა მიწოდებული, ჰოლანდიის საემიგრაციო ოფიციალურმა პირებმა მოითხოვეს, რომ ევროკომისიამ შეაჩეროს უვიზო მიმოსვლა ალბანელი მოგზაურებისთვის ევროპაში. 2010 წლიდან დღემდე ალბანეთის მოქალაქეებს მცირე შეზღუდვები აქვთ.

ორგანიზებული დანაშაულის შესახებ შეშფოთების ციტირებით, ჰოლანდიის მთავრობამ მოითხოვა მათი თხოვნა ეროვნული პარლამენტის კენჭისყრიდან მხოლოდ ერთი თვის განმავლობაში, წინა კონტროლის დასაპირებლად. უპირატესად, მან აღნიშნა, რომ არაპროპორციულად მაღალი დონის სავარაუდო მაფიის საქმიანობა, რომელიც დაკავშირებულია სამხრეთ-აღმოსავლეთ ევროპის ბალკანეთის ნახევარკუნძულის მოქალაქეებთან.

EC– სადმი მიწერილ წერილში ნიდერლანდებმა შემოგვთავაზეს კონსულტაცია ევროკავშირის სხვა სახელმწიფოებთან, მაგრამ აღნიშნეს სერიოზული დანაშაულების ზრდა, რომლებიც დაკავშირებულია ალბანურ ბანდებთან, რომლებიც მონაწილეობენ ფულის გათეთრებასა და ტრეფიკინგში. ახლა (2019 წლის ივნისი), საბჭო აფასებს პოზიციას და გადაწყვეტს მიიღოს თუ არა ზომები.