სამგზავრო ტრაფიკი მალტის აეროპორტში, აჭარბებს პანდემიამდელ დონეს

სამგზავრო ტრაფიკი მალტის აეროპორტში, აჭარბებს პანდემიამდელ დონეს

აეროპორტის აღმასრულებელი დირექტორის ალან ბორგის თანახმად, მალტის საერთაშორისო აეროპორტი 2024 წელს 2024 წელს 7.8 მილიონი მგზავრის რეკორდის შექმნის შემდეგ ელოდება ზრდას.

ეს 2019 წლიდან პანდემიამდელ დონეს 6.7%-ით აღემატება.

მოგზაურობის მოთხოვნა ინფლაციას, კონფლიქტს

2023 წლის მაჩვენებელი ასახავს 2022 წლის მაჩვენებელზე 33%- იან ზრდას.

ბორგმა მნიშვნელოვანი დარტყმა მიანიჭა მოგზაურობაზე ძლიერ და სტაბილურ მოთხოვნას, მიუხედავად ეკონომიკური გამოწვევებისა, როგორიცაა ინფლაცია, გეოპოლიტიკური კონფლიქტი და უფრო მაღალი ავიაბილეთები.

მალტის მონახულების ჯანსაღი მადა აჭარბებდა ფაქტორებს, რამაც შეიძლება შეაფერხოს მოგზაურები.

დიდი ბრიტანეთი, იტალია უზრუნველყოფს მგზავრების დიდ ნაწილს

მგზავრების საუკეთესო წარმოშობის ქვეყნები იყვნენ იტალია 24%, გაერთიანებული სამეფო 18%, გერმანია 9%, საფრანგეთი 8% -ით, ხოლო პოლონეთი 5%.

ყველაზე პოპულარული გამგზავრების აეროპორტები იყო ლონდონის გატვიკი, კატანია, მიუნხენი, რომი და ფრანკფურტი.

მალტამ 2023 წელს შეინარჩუნა კავშირი 35 საერთაშორისო მიმართულებასთან, მხოლოდ იორდანიის მიმართულებით პირდაპირი ფრენები დაკარგა.

დაბალბიუჯეტიანი მატარებლების მოგება ბაზრის წილი

2023 წლის მგზავრების თითქმის 60% გაფრინდა დაბალბიუჯეტიან ავიაკომპანიებზე, როგორიცაა Ryanair და Wizz Air.

2019 წლიდან 38%-მდე შემცირდა მათი წილი 4%-დან 38%-მდე.

ჩარტერული რეისები უმნიშვნელო დარჩა ტრაფიკის 2% -ზე.

მხოლოდ Ryanair მეთაურობდა ბაზრის 46% -ს.

მიზნები, რომლებიც მიზნად ისახავს ზრდის გაგრძელებას

2024 წლის წინ ბორგმა აჩვენა, რომ მალტის აეროპორტი 8 მილიონ მგზავრს გადააჭარბებს.

პროგნოზები მოითხოვს 126 მილიონ ევროს აეროპორტის შემოსავალში, 42 მილიონი ევროს წმინდა მოგებაში და 45 მილიონი ევროს კაპიტალურ ინვესტიციებში.

თუ მიღწეულია, ეს სამიზნეები გააძლიერებს მალტის აეროპორტის ძლიერ მოხსნას პანდემიის დაბალი მაჩვენებლიდან.

ETIAS აადვილებს შესვლას დასასვენებელი მოგზაურებისთვის

მოსალოდნელი მგზავრთა ზრდა კარგად არის განკუთვნილი ვიზისგან გათავისუფლებული ქვეყნებიდან დასასვენებელი მოგზაურებისთვის, რომლებიც ცდილობენ მალტასა და შენგენის ფართო არეალს ეწვიონ.

როდესაც ევროპის სამგზავრო ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემა (ETIAS) 2025 წლის მაისში დაიწყება, ევროპაში ჩამოსვლამდე 60-ზე მეტი ქვეყნის მოქალაქეებს მოგზაურობის ნებართვის მიღება მოუწევთ.

შენგენის ზონის მოკლევადიანი ვიზიტორებისთვის, ETIAS მიზნად ისახავს უსაფრთხოების გაძლიერებას მარტივი წვდომის შენარჩუნებისას.

მალტის აეროპორტის მუდმივი პოპულარობა ვარაუდობს, რომ ETIAS ნაკლებად სავარაუდოა, რომ შეაჩეროს ტურისტები, როდესაც ის ძალაში შედის.

საემიგრაციო პოლიტიკა მხარს უჭერს ტურიზმს და ნიჭს

მალტის აყვავებული ტურიზმი და ბიზნეს გარემო დამოკიდებულია ქვეყნის შედარებით ღია საიმიგრაციო პოლიტიკაზე.

პროგრამები, როგორიცაა მალტის მუდმივი ბინადრობის ნებართვა , საშუალებას აძლევს მაღალი ღირებულების პირებს და ოჯახებს მიიღონ ბინადრობის უფლებები ქონების ინვესტიციის ან ბიზნეს საქმიანობის საშუალებით.

ცალკეული ვიზები იზიდავს ციფრულ მომთაბარეებს, სტუდენტებს და მუშაკებს, რომლებიც ავსებენ შრომის დეფიციტს.

აეროპორტის ზრდასთან ერთად, მალტამ შეიძლება შეცვალოს თავისი პოლიტიკა მზარდი ვიზიტორისა და ემიგრანტული მოთხოვნის ეკონომიკურ და სოციალურ პრიორიტეტებთან შესაბამისობაში.

თუმცა, საერთო მიმართულება ხელს უწყობს მოგზაურობის მეგობრულ წესებს, რომლებიც სარგებლობს კუნძულზე.

ნათელი ცა წინ მალტის აეროპორტისთვის

მსოფლმხედველობა ასახავს აეროპორტის ღირსშესანიშნავ ზრდას ბოლო ათწლეულის განმავლობაში.

მგზავრების ჯამი თითქმის გაორმაგდა 2013 წლიდან.

მალტის აეროპორტმა გადააჭარბა ბევრ კონკურენტს ხმელთაშუაზღვისპირეთში, ევროპული საჰაერო მოგზაურობის საერთო პოზიტიური იმპულსის ფონზე.

ძლიერი მოთხოვნის გაგრძელება, სავარაუდოდ, დიდ ეკონომიკურ შოკებს უკრძალავს.