საფრანგეთის საჰაერო სივრცის კაპიტალური რემონტი 16,500 ფრენის გავლენისთვის

საფრანგეთის საჰაერო სივრცის კაპიტალური რემონტი 16,500 ფრენის გავლენისთვის

საჰაერო მოძრაობის კონტროლის სისტემების მოდერნიზაციის მნიშვნელოვანი ნაბიჯით, საფრანგეთმა გამოაცხადა, რომ 16,000-ზე მეტი ფრენა გაუქმდება 2024 წლის დასაწყისში. ეს კაპიტალური რემონტი მიზნად ისახავს შეცვალოს მიმდინარე სისტემა, რომელიც თარიღდება 1970-იანი წლოვანი და გადამწყვეტია ყოველწლიურად 2.5 მილიონზე მეტი ფრენის მართვისთვის.

გავლენა მგზავრებსა და ფრენებზე

განახლება გამოიწვევს ფრენის განრიგის მნიშვნელოვან ცვლილებებს 9 იანვრიდან 14 თებერვლამდე, რაც გავლენას მოახდენს პარიზის მთავარ აეროპორტებში მოქმედ ყველა ავიაკომპანიაზე: ჩარლზ დე გოლი, ორლი, ლე ბურჟე და ბოვაისი. მოსალოდნელია, რომ ავიაკომპანიები პრიორიტეტს ანიჭებენ საქალაქთაშორისო მარშრუტებს, Air France უკვე აცხადებს 4,200-ზე მეტი ფრენის გაუქმებას.

მიუხედავად იმისა, რომ გრძელვადიანი ფრენები შეიძლება პრიორიტეტს მიიღებდეს, გაუქმება უდავოდ ბევრ მოგზაურს უხერხულობას მოუტანს.

მოკლევადიანი ვიზიტორებისთვის, პირველ რიგში, შენგენის ქვეყნებიდან ტურისტებისა და საქმიანი მოგზაურებისთვის, გავლენა ორჯერ არის. ერთის მხრივ, ფრენის ხელმისაწვდომობის შემცირებამ შეიძლება საჭირო გახდეს უფრო ზედმიწევნით დაგეგმვა და მოგზაურობის თარიღების პოტენციური კორექტირება. მეორეს მხრივ, მოდერნიზებული სისტემა, ერთხელ ფუნქციონირებს, გვპირდება უფრო ეფექტურ ფრენის ტრაექტორიებს, პოტენციურად ამცირებს მოგზაურობის დროს და აძლიერებს საერთო მოგზაურობის გამოცდილებას.

გრძელვადიანი მოგზაურები, მათ შორის ოჯახების გადაადგილება, ინვესტორები, ციფრული მომთაბარეები, სტუდენტები და სხვა ემიგრანტები, უფრო რთული სცენარის წინაშე დგანან. ფრენის გაუქმებამ და გრაფიკის შეცვლამ შეიძლება ხელი შეუშალოს საწყისი გადაადგილების გეგმებს, განსაკუთრებით მათთვის, ვინც ეყრდნობა საცხოვრებლის, სკოლის ან დასაქმების დაწყების თარიღების კონკრეტულ ვადებს.

თუმცა, განახლებული საჰაერო მიმოსვლის სისტემის გრძელვადიანი სარგებელი - აეროპორტის ტევადობის გაზრდა, შეფერხებების შემცირება და ნახშირბადის ემისიების შემცირება - კარგად შეესაბამება ევროკავშირის მდგრად და ეფექტურ მობილობას.

ახალი ფრენის გზა ევროკავშირის საიმიგრაციო პოლიტიკისთვის

საფრანგეთის გადაწყვეტილება საჰაერო მიმოსვლის კონტროლის სისტემების მოდერნიზაციის შესახებ მის საზღვრებს სცილდება, რაც გავლენას ახდენს ევროკავშირის (EU) უფრო ფართო იმიგრაციასა და მოგზაურობის პოლიტიკაზე. ეს ნაბიჯი განსაკუთრებით კვეთს ევროპის მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემას (ETIAS) და ზოგად საიმიგრაციო პოლიტიკას, რაც მნიშვნელოვან მომენტს აღნიშნავს ევროკავშირის მიდგომაში ტრანსსასაზღვრო მოგზაურობისა და იმიგრაციის მართვისადმი.

ETIAS– ისთვის, სისტემა, რომელიც შექმნილია შენგენის ზონაში უვიზო მიმოსვლისგან გათავისუფლებული მოგზაურების წინასწარ სკრინინგისთვის, საფრანგეთის საჰაერო სივრცის კაპიტალური რემონტი წარმოადგენს როგორც გამოწვევებს, ასევე შესაძლებლობებს. ფრენების შემცირებამ შეიძლება თავდაპირველად გაართულოს მოგზაურობის გეგმები ევროკავშირის არაწევრი მოქალაქეებისთვის, რომლებიც საჭიროებენ ETIAS-ის ავტორიზაციას.

თუმცა, საჰაერო მიმოსვლის კონტროლის მოდერნიზაცია შეესაბამება ევროკავშირის უფრო ფართო მიზნებს შენგენის ზონაში მოგზაურთა ნაკადის მართვის უსაფრთხოებისა და ეფექტურობის გაზრდის მიზნით. გაუმჯობესებულმა სისტემამ შეიძლება ხელი შეუწყოს წევრ სახელმწიფოებს შორის უკეთესი კოორდინაციისა და ინფორმაციის გაზიარებას, რითაც გააძლიერებს ETIAS-ის უსაფრთხოების ასპექტს.

რაც შეეხება საემიგრაციო ზოგად პოლიტიკას, საფრანგეთის ინიციატივამ შეიძლება დააწესოს პრეცედენტი ევროკავშირის სხვა ქვეყნებისთვის, რაც მათ უბიძგებს განიხილონ მსგავსი განახლებები საჰაერო მიმოსვლის ინფრასტრუქტურაში. ამან შეიძლება გამოიწვიოს უფრო ჰარმონიზებული მიდგომა ევროკავშირის მასშტაბით საჰაერო მოგზაურობის მართვისადმი, რაც პირდაპირ გავლენას ახდენს ემიგრანტებისა და მოგზაურების გადაადგილებასთან დაკავშირებულ პოლიტიკაზე. ასეთი მიღწევები გადამწყვეტია ევროკავშირის მიზნისთვის, შეინარჩუნოს ბალანსი მარტივი მოგზაურობის ხელშეწყობასა და უსაფრთხოების ძლიერი ზომების უზრუნველყოფას შორის.

ახალი სისტემის ტესტირება

ახალი "4-ფრენის" სისტემა, საჰაერო ნავიგაციის სერვისების დირექტორატსა (DSNA) და Thales- ს შორის ერთობლივი ძალისხმევა, გაივლის ტესტირებას Athis-Mons კონტროლის ცენტრში. წინა განახლებების მიუხედავად, სრული რემონტი აუცილებელია სისტემის მოძველებული ინფრასტრუქტურის გამო, რომელიც კვლავ იყენებს ქაღალდის ზოლებს შემომავალი ფრენებისთვის.

ამ გადასვლის გასაადვილებლად, ავიაკომპანიებს მოუწოდებენ ნებაყოფლობით შეამცირონ ფრენის განრიგი 20% -ით განახლების პერიოდში. ეს შემცირება არ არის იურიდიულად მანდატი, მაგრამ განიხილება, როგორც კოლექტიური ინტერესი საჰაერო სივრცის მართვის სისტემის ეფექტურობისთვის.

მოდერნიზაციის პროგრამას, რომელიც 2011 წელს დაიწყო, შეფერხებები შეექმნა და 2026 წლამდე სრულად არ ფუნქციონირებს. თუმცა, განხორციელების შემდეგ, მოსალოდნელია აეროპორტის ტევადობის გაზრდა, შეფერხებების შემცირება და CO2- ის ემისიების შემცირება ფრენის ტრაექტორიების გაუმჯობესებით.