საჰაერო მოგზაურობის მოთხოვნა 2019 წლის დონეს უახლოვდება, IATA– ს თანახმად

საჰაერო მოგზაურობის მოთხოვნა 2019 წლის დონეს უახლოვდება, IATA– ს თანახმად

საერთაშორისო საჰაერო მიმოსვლის მოთხოვნამ 2023 წლის ნოემბერში პანდემიამდელ დონეთა 99%-ს მიაღწია, ნათქვამია საერთაშორისო საჰაერო ტრანსპორტის ასოციაციის (IATA) მონაცემებით.

ძლიერი მოხსნა ასახავს მგზავრების სურვილს კვლავ ფრენა COVID-19-ის შეფერხებების შემდეგ.

მრეწველობა აღწევს საკვანძო ეტაპს, აჭარბებს 2019 წლის დონეს

გლობალური საჰაერო მიმოსვლა 29.7% -ით გაიზარდა 2023 წლის ნოემბერში, 2022 წლის იმავე თვის წინააღმდეგ.

2019 წლის ნოემბრის დონის 99.1% იყო შემოსავლების სამგზავრო კილომეტრის (RPKs) საერთო რაოდენობა, რაც მიუთითებს იმაზე, რომ ინდუსტრია არის COVID პიკის გადალახვა.

რამდენიმე ბაზარი აჭარბებდა 2019 წლის ნიშნულს.

შიდა მოგზაურობა მთლიანობაში 2019 წლის ნოემბრის 6.7% -ით გაიზარდა, რაც განპირობებულია ძლიერი მოთხოვნილებით ჩინეთსა და აშშ-ში.

ჩინეთმა დაინახა 272% -იანი ზრდა წლის განმავლობაში მკაცრი ნულოვანი COVID პოლიტიკის შეწირვით.

აშშ-ს შიდა RRPK– ებმა მიაღწიეს ყველა დროის მაღალ მაჩვენევანს, 9.1% -ით 2019 წლის ნოემბრამდე.

"ჩვენ უფრო ახლოს მივდივართ 2019 წლის პიკის წლის გადალახვაზე საჰაერო მოგზაურობისთვის", - თქვა IATA– ს გენერალურმა დირექტორმა ვილი უოლშმა. "ეკონომიკური თავსაბურავი არ აფერხებს ხალხს ცაზე წაყვანისგან."

საერთაშორისო ტრაფიკის მოხსნა, მაგრამ 2019 წლამდე რჩება

შიდა მოგზაურობის ჩამორჩენისას, საერთაშორისო RPG– ებმა ასევე მნიშვნელოვანი მიღწევები მოიპოვეს.

აზია-წყნარი ოკეანის რეგიონი ხელმძღვანელობდა ბრალდებას 63.8% წლის განმავლობაში.

ყველა რეგიონმა აჩვენა ძლიერი გაუმჯობესება 2022 წლის წინააღმდეგ.

2019 წლის ნოემბრის საერთაშორისო ტრაფიკის საერთო მოცულობა 94.5%- ს შეადგენდა.

ძლიერი მოხსნა მოდის ეკონომიკური გაურკვევლობისა და გეოპოლიტიკური დაძაბულობის მიუხედავად.

"საერთაშორისო მოგზაურობა 5.5%-ით დაბალია პანდემიამდელ დონეზე, მაგრამ ეს ხარვეზი სწრაფად იხურება", – განაცხადა ვალშმა.

მდგრადი საწვავი კრიტიკულია დეკარბონიზაციისთვის

ავიაკომპანიის ინდუსტრია დათანხმდა 2050 წლისთვის წმინდა ნულოვანი ემისიების მიღწევას.

მოგზაურობის აღდგენის იმპულსით, ვალშმა ხაზი გაუსვა, რომ მდგრადი საავიაციო საწვავი (SAFs) აუცილებელია დეკარბონიზაციისთვის.

"SAF- ის ყველა წვეთი ოდესმე შეიძინა და გამოიყენა [ავიაკომპანიების მიერ]", - თქვა მან. "უბრალოდ არ არის საკმარისი წარმოება."

მდგრადობის ბოლოდროინდელ კონფერენციებზე, მთავრობებმა დაადგინეს სამიზნეები SAF– ის გამოყენების გასაზრდელად.

თუმცა, პოლიტიკის ზომებმა ჯერჯერობით მიზნები ჩამორჩა.

"ჩვენ ვუყურებთ 2024 წელს, რომ იყოს წელი, როდესაც მთავრობები საბოლოოდ აწვდიან ყოვლისმომცველ სტიმულს SAF წარმოების გასაფართოებლად", - მოუწოდა ვალშმა.

კუდის ქარები და თავსაბურავები

უახლესი მონაცემები აჩვენებს საჰაერო მოგზაურობის ძლიერ აღდგენას, რადგან ინდუსტრია პანდემიის ყველაზე უარეს გავლენას ტოვებს.

მგზავრთა მოთხოვნამ დაამტკიცა სტაბილური, მიუხედავად ინფლაციისა და ეკონომიკური გაურკვევლობისა.

შიდა ბაზრები ბევრ ქვეყანაში 2019 წლის დონეს აჭარბებს.

იმპულსი მიუთითებს სრულ გლობალურ აღდგენაზე წელს, რაც ხელს აწვება მოულოდნელ შოკებს.

თუმცა, გაურკვეველმა ეკონომიკურმა პირობებმა და გეოპოლიტიკურმა კრიზისებმა შეიძლება ხელი შეუშალოს ინდუსტრიის პროგრესს.

დეკარბონიზაციის გზა ასევე დიდხანს რჩება მთავრობის უფრო ძლიერი მხარდაჭერის გარეშე მდგრადი საწვავისთვის.

მოგზაურობის მოხსნას მოაქვს სავიზო რელიეფი

საჰაერო მოგზაურობის აღორძინება კარგად არის ევროკავშირის (EU) ვიზიტორებისთვის, რომლებიც გეგმავენ ვიზიტებს 2024 წელს და მის ფარგლებს გარეთ.

გლობალური მგზავრების მოცულობებით, რომლებიც სრულ აღდგენას უახლოვდება, მოთხოვნა სავარაუდოდ შენარჩუნდება ძლიერ დონეზე.

ამან შეიძლება ხელი შეუწყოს ევროპული მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) გავრცელებას 2025 წელს.

სავიზო პოლიტიკა შეიძლება წარმოიშვას, რადგან ევროკავშირის ქვეყნები კონკურენციას უწევენ ტურისტს და ბიზნეს მოგზაურობას პოსტ-პანდემიურ ეპოქაში.

ETIAS სქემა ასევე მიზნად ისახავს უსაფრთხოების გაძლიერებას წინასწარ სკრინინგის ვიზისგან გათავისუფლებული მოგზაურების მიერ.

სისტემას შეუძლია დაინახოს ადაპტაცია გაძლიერებული უსაფრთხოების დასაბალანსებლად მოგზაურთა მოხერხებულობით, თუ მოცულობა იზრდება.

გლობალური ნიჭის მოზიდვის შესაძლებლობა

ტურისტული ინდუსტრიის მოხსნა ემთხვევა შრომის დეფიციტს ევროკავშირის ბევრ ქვეყანაში.

ავიაკომპანიის ოპერაციებმა და გლობალურმა ტურიზმმა COVID-19-ის ჩაკეტვის დროს ორნიშნა სამუშაო ზარალი განიცადა.

იმის გამო, რომ ვაკანსიები ავიაციაში, სტუმართმოყვარეობასა და სხვა სექტორებში იჩინებს, აღდგენა ევროკავშირის ქვეყნებს საერთაშორისო მუშაკების მოზიდვის შანსს სთავაზობს.

ქვეყნებს შეუძლიათ გამოიყენონ უფრო მსუბუქი სავიზო წესები ETIAS პროგრამის ფარგლებში, რათა მიიღონ ნიჭი გლობალურად.

ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებს კვლავ თავისუფლად მიედინებათ მოგზაურობის შესაძლებლობა, რომ თავიანთი ქვეყნები 2024 წელს და მის ფარგლებს გარეთ მოინახულონ, ისწავლონ, იმუშაონ ან წამოიწყონ ბიზნესი.

შემდეგი ფაზა Hinges on SAF Scale-Up

საჰაერო მოგზაურობის სწრაფი მოხსნა ასახავს მის უზარმაზარ ღირებულებას ადამიანების დაკავშირებასა და ეკონომიკურ ზრდაში.

სამი მწუხარების შემდეგ, ინდუსტრია 2019 წლის დონემდე სრულად აღდგენისკენ ტარდება.

მომდევნო ეტაპი მოითხოვს ერთობლივ ძალისხმევას მდგრადი საწვავის წარმოებისა და მიღების დასაჩქარებლად.

ძლიერი მოგზაურობის მოთხოვნით, მწვანე ავიაციის ტექნოლოგიის ზრდამ უნდა შეინარჩუნოს ტემპი.