ფინეთის აეროპორტები მგზავრების ზრდას ხედავენ, მაგრამ პანდემიის წინა დონემდე რჩებიან

ფინეთის აეროპორტები მგზავრების ზრდას ხედავენ, მაგრამ პანდემიის წინა დონემდე რჩებიან

ფინეთის აეროპორტებმა 2023 წელს მგზავრთა რაოდენობის ზრდა დაინახეს, მაგრამ პანდემიის წინა მოცულობებზე დაბალია, ნათქვამია აეროპორტის ოპერატორის Finavia-ს მიერ ამ კვირაში გამოქვეყნებული მონაცემების მიხედვით.

შიდა მოგზაურობა აღდგება

გასულ წელს ფინეთის აეროპორტებში დაახლოებით 18.3 მილიონი მგზავრი გავიდა, რაც 19% -ით გაიზარდა 2022 წელთან შედარებით.

ამ ვიზიტების დაახლოებით 80% იყო საერთაშორისო ფრენები, დანარჩენი შიდა მარშრუტებით.

"ჩვენ აქტიურად ვცდილობთ ფინეთის ხელმისაწვდომობის გაუმჯობესებას ავიაკომპანიებთან და ტურისტულ ორგანიზაციებთან თანამშრომლობით საჰაერო კავშირების გაძლიერებით", - თქვა პეტრი ვუორმა, Finavia– ს გაყიდვებისა და მარშრუტის განვითარების უფროსმა ვიცე-პრეზიდენტმა.

კომპანიამ 2023 წელს ფინეთიდან მსოფლიოს მიმართულებით 130-ზე მეტი პირდაპირი მარშრუტი შეატყობინა.

ვუორმა განაცხადა, რომ მგზავრთა რიცხვი განსაკუთრებით ევროპულ ფრენებზე გაიზარდა, მაგრამ პოზიტიური ტენდენციები გაჩნდა ჩრდილოეთ ამერიკასა და აზიაში გრძელვადიანი მარშრუტებისთვისაც.

ჩაწერეთ რიცხვები ლაპლანდიაში

ზრდა განსაკუთრებით გამოითქვა ფინურ ლაპლანდში, რომელმაც დაინახა რეკორდული მგზავრების მოცულობა ნოემბერში და დეკემბერში.

რეგიონის აეროპორტები ორი თვის განმავლობაში 547 773 მგზავრს ემსახურებოდა.

მთელი წლის განმავლობაში, დაახლოებით 1.5 მილიონი მგზავრი გაიარა ლაპლანდის აეროპორტებში, რაც ასახავს 20% -იან ნახტომი 2022 წელს.

ჰელსინკი ფინეთის ყველაზე დატვირთული რჩება

ჰელსინკის აეროპორტმა შეინარჩუნა ფინეთის ყველაზე დატვირთული ტიტული, 2023 წელს 15.3 მილიონი მგზავრით.

ეს მოიცავდა დაახლოებით 2 მილიონ ტრანსფერ მგზავრს ჰელსინკის ჰაბად გამოყენებით.

მიუხედავად ამისა, ეს მაჩვენებელი ჰელსინკის პანდემიამდე მგზავრთა რაოდენობას ჩამორჩება, რამაც 2019 წელს 3.6 მილიონს მიაღწია.

ინდუსტრიის ექსპერტებმა რუსეთის საჰაერო სივრცის აკრძალვა უკრაინაში შეჭრის შემდეგ დაასახელეს, როგორც მთავარი ფაქტორი, რომელიც თავიდან აიცილებს სრულ მოხსნას.

აკრძალვამ განსაკუთრებით იმოქმედა ფინეთსა და აზიის მიმართულებებს შორის ფრენებზე.

Outlook Uncertain

მიუხედავად იმისა, რომ შარშანდელი მგზავრთა მიღწევები დადებითი ნიშანია ფინეთის ტურისტული ინდუსტრიის აღდგენისთვის, COVID-19-ის წინა ტრაფიკის დონეზე დაბრუნება გაურკვეველია ეკონომიკური და გეოპოლიტიკური თავსაბურავების გათვალისწინებით.

ამ დროისთვის აეროპორტები და ავიაკომპანიები ორიენტირებულნი არიან მარშრუტებისა და შესაძლებლობების დამატებაზე მოთხოვნის გაძლიერების მიზნით.

თუმცა, ანალიტიკოსებმა განაცხადეს, რომ 2019 წელს მგზავრთა მოცულობების დაბრუნებამდე შეიძლება წლებიც იყოს.

ETIAS-მა შეიძლება ხელი შეუწყოს ტურიზმის მოხსნას

ინდუსტრიის ოფიციალური პირები იმედოვნებენ, რომ 2025 წლის მაისში ევროპის მოგზაურობის საინფორმაციო და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) მომავალი გაშვება ხელს შეუწყობს ევროპისა და სხვა უფლებამოსილი ქვეყნების ვიზიტორებს.

ახალი წინასწარი მოგზაურობის კლირენსის სისტემა მიზნად ისახავს უსაფრთხოების გაზრდას და მოკლევადიანი მოგზაურებისთვის შეუფერხებელი შესვლის ხელშეწყობას.

შესვლის პროცესიდან ხახუნის ამოღებით, ETIAS– ს აქვს პოტენციალი წაახალისოს უფრო მეტი ევროპელი ვიზიტორი, განიცადონ ფინეთის ჩრდილოეთის შუქები, დიზაინის სცენა და ზაფხულის ფესტივალები.

სავიზო უარის თქმის პროგრამამ ასევე შეიძლება წაახალისოს ციფრული მომთაბარეები, სტუდენტები და სხვა გრძელვადიანი ემიგრანტები ევროკავშირის ქვეყნებიდან.

თუმცა, ხანგრძლივი მიღწევები ეყრდნობა პოლიტიკურ სტაბილურობას და ღია საზღვრებს შენგენის რეგიონში.

შენგენის ზონის საავიაციო აღდგენის გასაღები

მიუხედავად იმისა, რომ ETIAS ამარტივებს პროცედურებს ევროკავშირის აბიტურიენტებისთვის, ავიაციის აღმასრულებლები ხაზს უსვამენ, რომ შენგენის წევრ სახელმწიფოებს შორის სტაბილურობა კვლავ უმთავრესია მოძრაობის მდგრადი აღდგენისთვის.

ბოლო სამი წლის განმავლობაში შიდაევროპული მოგზაურობები შიდაევროპულ მოგზაურობასთან ერთად პანდემიის პირობებში შეფერხდა.

მხოლოდ შენგენის ზონაში გადაადგილების თავისუფლების დაცვით შეიძლება ევროპული ჰაბები, როგორიცაა ჰელსინკი, შეინარჩუნონ ტრანსფერის მგზავრების მოცულობები.

შენგენის ქვეყნებს შორის მგზავრთა ძლიერი უფლებებისა და შეუფერხებელი გადარიცხვების უზრუნველყოფა წარმოადგენს კონტინენტის მასშტაბით ტურიზმის აღორძინების ქვაკუთხედს, ასევე ფინეთის ჰაბის ამბიციებს.

აღდგენა ჯერ კიდევ მიმდინარეობს

მიუხედავად იმისა, რომ უახლესი ციფრები სწორი მიმართულებით გადადგმული ნაბიჯია, ფინეთის აეროპორტებს ჯერ კიდევ არ აქვთ სრულად უკან დახევა პანდემიის დამანგრეველი ზეგავლენიდან გლობალურ მოგზაურობაზე.

ოპერატორები კვლავ ორიენტირებულნი არიან მარშრუტის ქსელების აღდგენაზე და მგზავრების უკან დაბრუნებაზე, მაგრამ ანალიტიკოსები აფრთხილებენ, რომ წინაკრიზისული მგზავრების მოცულობა შეიძლება წლების განმავლობაში არ დაბრუნდეს რთული გეოპოლიტიკური და ეკონომიკური კლიმატის ფონზე.

ამ დროისთვის აეროპორტები აღნიშნავენ მიღწევებს, სადაც მათ შეუძლიათ იპოვონ ისინი, ხოლო ცდილობენ დაიბრუნონ არც ისე შორეული წარსულის რეკორდული ტრაფიკის დონე.

მიუხედავად იმისა, რომ ოპტიმისტურად უყურებს მომავალ ზრდას, აღმასრულებლებს ესმით, რომ გამოჯანმრთელებას ჯერ კიდევ გრძელი ასაფრენი ბილიკი აქვს.