შენგენის სავიზო ზონაში საზღვრის მართვა: ევროპელების დამოკიდებულება

შენგენის სავიზო ზონაში საზღვრის მართვა: ევროპელების დამოკიდებულება

შესავალი

ევროპის ქვეყნების შენგენის ზონაში სასაზღვრო კონტროლი დიდი ხანია ექვემდებარება პოლიტიკურ დებატებს, ზოგჯერ ისევე როგორც მის წევრ ქვეყნებს შორის, როგორც მათ გარეთ. აქ ჩვენ ვიკვლევთ შენგენის ზონაში საზღვრის უსაფრთხოების უახლეს მოვლენებსა და გეგმებს, კერძოდ, მის გარე საზღვრებზე მეზობელ არაწევრ ქვეყნებთან. ჩვენ ასევე განვიხილავთ ევროპულ დამოკიდებულებას ამ რთული საიმიგრაციო და თავისუფალი მოგზაურობის კითხვების მიმართ, როგორც ეს ხაზგასმულია 2018 წლის ევროპის ბარომეტრის კვლევაში.

შენგენის ზონის უფრო ძლიერი გარე საზღვრები

2018 წლის სექტემბერში ევროკომისიამ ევროკავშირის სანაპირო დაცვის ძალების გაძლიერება შესთავაზა. ევროკავშირის მიერ წევრი ქვეყნების მხარდაჭერის ცენტრში, მათი გარე საზღვრების დაცვაში, ევროპის სასაზღვრო და სანაპირო დაცვის სააგენტო აპირებს გაზარდოს თავისი სათავო რაოდენობა დაახლოებით 10,000 ოფიცრის სიძლიერით. შედეგად, ევროკავშირის წევრ სახელმწიფოებს უნდა შეეძლოთ დაეყრდნონ ოპერაციულ მხარდაჭერას 24 საათის განმავლობაში, წელიწადში 365 დღე.

წერის დროს (2019 წლის იანვარი) კომისია მოუწოდებს ცალკეულ წევრ სახელმწიფოებსა და ბრიუსელში დაფუძნებულ ევროპარლამენტს, რომ მომდევნო არჩევნებამდე შემოთავაზებული რეფორმა მიიღონ.

გაძლიერებული სავიზო უსაფრთხოება

გარდა ამისა, ევროკავშირის გრძელვადიანი პროექტი ევროპის მოგზაურობის ავტორიზაციისა და საინფორმაციო სისტემის (ETIAS) დასამყარებლად იწყებს შედეგების მიწოდებას. შექმნილია უსაფრთხოების გასაძლიერებლად ინფორმაციის გაცვლით და მოგზაურობის ნებართვების საკითხის კონტროლით, ETIAS– ის სასაუბრო პირობები მოიცავს ევროპის სავიზო სისტემას.

მომავალში, კოლექტიური სავიზო საინფორმაციო სისტემა (VIS) და შენგენის საინფორმაციო სისტემა (SIS) უნდა გაზარდონ საიმიგრაციო კონტროლი და უსაფრთხოების ზომები. კერძოდ, ოფიციალური პირები გეგმავენ სრულფასოვან შესვლას და გასვლას და გასვლის სისტემას ევროკავშირის ფარგლებს გარეთ ჩამოსული მოგზაურებისთვის.

გარე საზღვრის მართვის ამ დაგეგმილი გაუმჯობესებისა და მოგზაურთა შემცირებული რაოდენობის გათვალისწინებით, რამაც გამოიწვია მათი განხორციელების შემდეგ, კომისია ახლა თვლის, რომ დრო სწორია დროებითი ეროვნული კონტროლის შემსუბუქების მიზნით. კერძოდ, 2015 წლის შემოდგომიდან მოყოლებული, შენგენის ზონის ყველა წევრი (შენგენის ზონის ყველა წევრი) მოქმედებდა, როგორც დროებითი ზომები მათი ნაწილის ან ყველა ეროვნული საზღვრის გასწვრივ:

  • ავსტრია.
  • დანია.
  • საფრანგეთი.
  • გერმანული.
  • შვედეთი.

ევროკავშირის უახლესი ოფიციალური კვლევის პასუხებში, გამოკითხულთა თითქმის მეოთხედი (24 პროცენტი) აღნიშნავდა, რომ მათ უკვე განიცადეს დამატებითი კონტროლის შედეგები ეროვნულ საზღვრებზე. ამ მოგზაურთაგან ორ მესამედზე მეტმა (დაახლოებით 68 პროცენტი) განაცხადა, რომ შეფერხებები უფრო გრძელი იყო, ვიდრე ადრე, ხოლო მეოთხედზე მეტს (27 პროცენტი) არ აღიქვამდა საზღვრის გადაკვეთის დროს რაიმე განსხვავება.

ევროპელები მნიშვნელოვან უპირატესობებს ხედავენ

2018 წლის დეკემბრის პრესრელიზის თანახმად, რომელიც დაემთხვა კვლევის გამოქვეყნებას, ევრო ბარომეტრის ნომერი 474, შენგენის ტერიტორია განაგრძობდა საზოგადოების მნიშვნელოვან მხარდაჭერას. გამოკითხული პირების სამიდან ორზე მეტი (68 პროცენტი) მიიჩნევდა, რომ მრავალეროვნული რეგიონი ევროკავშირის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი მიღწევა იყო.

კვლევა შექმნილია ევროპული დამოკიდებულებების მონიტორინგისთვის, კვლევამ ივნისი და ივლისიდან საზოგადოებრივი აზრი შეიმუშავა. აღსანიშნავია, რომ ამჯერად მისი კითხვები ფოკუსირებული იყო შენგენის ზონის შესახებ საზოგადოების ცნობიერების გაზომვასა და მის ზოგად აღქმაზე ჩაწერაზე. დიდი ბრიტანეთის ფარგლებში, კვლევის თანამშრომლები ესაუბრა 1,000-ზე მეტ პირისპირ ინტერვიუს, ხოლო შემდგომი 27,000 ინტერვიუ ჩატარდა ევროკავშირის დანარჩენი ოცდაშვიდი ქვეყნის განმავლობაში.

დაღმავალი თანმიმდევრობით, რესპონდენტები მიიჩნევდნენ ევროპული სავიზო ზონის უპირატესობებს:

  • კარგია ბიზნესისთვის (ძირითადად უფრო მარტივი ვაჭრობის გამო, როგორც ეს მითითებულია ნიმუშის სამი მეოთხედით).
  • კარგია მათი ქვეყნისთვის (ორი მესამედი ფიქრობდა, რომ ტერიტორიის წევრობა უფრო მეტ უპირატესობას ანიჭებდა, ვიდრე უარყოფითი მხარეები).
  • სასარგებლოა პირადი მიზეზების გამო (ათიდან ექვსი ციტირებული უფრო ადვილი ტრანსსასაზღვრო მოგზაურობა უფრო ადვილია, პასპორტის კონტროლის გარეშე).
  • კარგია ევროკავშირის უსაფრთხოებისთვის(55 პროცენტი).

მთავარი მიზეზი, რის გამოც შენგენის სავიზო ზონაში დასვენებისთვის (86 პროცენტი) მოგზაურობს, რასაც მოჰყვება საყიდლები და საქმიანი ვიზიტები.

გამოკითხულთა 5-დან დაახლოებით ოთხმა (79 პროცენტი) მიიჩნია, რომ ევროკავშირმა უფრო აქტიური როლი უნდა შეასრულოს გარე საზღვრების დაცვაში, რასაც მოჰყვება გამოკითხულთა 72 პროცენტი, რომლებიც ფიქრობდნენ, რომ დაფინანსება უნდა გაიზარდოს შესაბამისად, რათა გადაიხადოს გაძლიერებული ზომები.

არაინფორმირებული ბრიტანელები?

გასაკვირია, რომ დიდი ბრიტანეთის კვლევის რესპონდენტების მხოლოდ მესამედმა აღიარა ტერმინი შენგენის ზონა, 23 პროცენტმა (მეოთხედზე ნაკლები) იცოდა მისი ზუსტი მნიშვნელობა. ამის საპირისპიროდ, ორივე ეს პროპორცია დაახლოებით გაორმაგდა მათი კონტინენტური მეზობლებისგან მიღებულ გამოკითხვის პასუხებში.

ამ პასუხების სხვა გზით დათვალიერებისას, ევროპის მატერიკზე მცხოვრები მოსახლეობის მხოლოდ მესამედს არასოდეს სმენია შენგენის ზონის შესახებ, ხოლო (როგორც ჩანს) ორჯერ მეტი ბრიტანელი ინტერვიუერი სთხოვდა სრულ უცნობობას. საბოლოოდ, ათიდან თითქმის ოთხი (დაახლოებით 39 პროცენტი) არასწორად ფიქრობდა, რომ ბრიტანეთმა შენგენის სავიზო ზონის ნაწილი ჩამოაყალიბა.