შეფერხებები სავარაუდოდ ბულგარულ და რუმინულ ევროპულ სავიზო სქემაში

შეფერხებები სავარაუდოდ ბულგარულ და რუმინულ ევროპულ სავიზო სქემაში

ბულგარეთი, რუმინეთი და შენგენის ზონა

ევრაზიის ყოველდღიური მიერ გამოქვეყნებული ანგარიშების თანახმად, ევროკომისიამ (EC) კვლავ გადადო გადაწყვეტილება ბულგარეთისა და რუმინეთის მიერ შენგენის საერთო სავიზო ზონაში გაწევრიანების შესახებ. ფიქრობენ, რომ შემდგომი თორმეტი თვის გადადება გამოწვეული იყო შედარებით შეზღუდული პროგრესით ევროპის სავიზო ზონის ფუნქციონირებისთვის EC– ს მიერ გათვალისწინებული მოთხოვნადი პირობების მიმართ.

ევროკავშირის ETIAS-ი ბალტიისპირეთის ორ ქვეყანას გადაიდო

მიუხედავად იმისა, რომ საწყისი მოწვევა 2007 წლის იანვრიდან იწყება, სპეციფიკა მაინც მოითხოვს დასახლებას, სანამ ორი ქვეყანა გათავისუფლდება ევროპის მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემისგან ან ETIAS განაცხადის მოთხოვნებისგან. რეცენზირების კომიტეტის წევრებმა მიიჩნიეს, რომ დანაშაულისა და კორუფციის წინააღმდეგ მიმართული ძალისხმევა ჯერ კიდევ არ იყო საკმარისად ეფექტური, რაც იმას ნიშნავს, რომ ბულგარეთი და რუმინეთი ხორვატიასა და კვიპროსთან ევროკავშირის ETIAS-ის ფარგლებს გარეთ რჩებიან.

ეჭვები ბულგარეთის შესაბამისობის შესახებ

ადრე ბულგარეთმა მიიღო ჩვიდმეტი ინსტრუქცია, რომლითაც უნდა შეესრულებინა მანამ, სანამ ის შეიძლება გახდეს სრული წევრი იმისა, რასაც ზოგჯერ უწოდებენ ევროპულ სავიზო ზონას - სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, წევრი ქვეყნების შენგენის ზონა, რომელთა შორის პასპორტის გარეშე მოგზაურობა ნებადართულია. ბრიუსელის ოფიციალურმა პირებმა ბულგარეთის მიერ ორგანიზებული დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლაში ადეკვატური პროგრესის ნაკლებობა სისუსტის სფეროდ მიიჩნიეს, გარდა სასამართლო დამოუკიდებლობის შესახებ გამოხატული ეჭვებისა.

მოთხოვნები რუმინეთისთვის

ამის საპირისპიროდ, რუმინეთმა მიიღო თორმეტი შესაბამისობის ინსტრუქცია. მიუხედავად იმისა, რომ ნაკლები რიცხვია, მოთხოვნები ორიენტირებულია მსგავს საკითხებზე: ტრანსსასაზღვრო დანაშაული, კორუფცია და უფრო მეტი დამოუკიდებლობა სასამართლო სისტემისთვის. შემაშფოთებელია, რომ რუმინულმა ბრძანებულებამ, რომელიც ამ წლის დასაწყისში დამტკიცდა, გარკვეული კორუფციული დანაშაულების დეკრიმინალიზაცია მოახდინა. იმავდროულად, 1989 წელს დიქტატორის ნიკოლა სეუსესკუს 1989 წელს დიქტატორის ნიკოლა სეუსესკუს დაცემის შემდეგ, ქვეყნის შიგნით განხორციელებული ანტიკორუფციული საპროტესტო აქციები ყველაზე დიდი შეტაკებებია. გავრცელებული ინფორმაციით, დაპირისპირება ასევე იყო ყველაზე გაბრაზებული, რამაც რუმინეთის პრეზიდენტი კლაუს იოჰანისი წააწყდა.

თანამშრომლობა და შემოწმება

თუ ბულგარეთი და რუმინეთი არ მიაღწევენ პროგრესს ბრიუსელის მიერ მოთხოვნილ ძირითად სასამართლო და ანტიკორუფციულ რეფორმებზე, ნაკლებად სავარაუდოა, რომ ETIAS-ის ახალი ამბები აცნობებს ბალტიისპირეთის ორი ქვეყნის ადრეულ ჩართვას შენგენის სავიზო ქვეყნებისთვის დაგეგმილი ETIAS განაცხადის სისტემიდან გათავისუფლების შესახებ. მიუხედავად იმისა, რომ ორივე ქვეყანამ მიიღო ნებართვა შენგენის ზონაში სექტემბერში (2017), ისინი ჯერ უნდა შეუერთდნენ ევროზონას. ფაქტობრივად, ეს ნიშნავს, რომ ორივე ქვეყანას მოუწევს განახორციელოს CVM– ში დეტალური ცვლილებები (თანამშრომლობისა და გადამოწმების მექანიზმი), სანამ ისინი შემდეგ გადადიან ევროზონის სრულ წევრობაზე და პასპორტის გარეშე მოგზაურობაზე.

შეშფოთება საბჭოს თავმჯდომარეობის გამო

ETIAS-ის სხვა სიახლეებში, ის ფაქტი, რომ რუმინეთი 2019 წელს ევროკავშირის პრეზიდენტობის მოქმედი გახდება, ევროპული ძალაუფლების ზოგიერთ დერეფანში შეშფოთების გამოხატვა გამოიწვია. მიუხედავად ამისა, მაუწყებლის Digi24- ის მიერ ცოტა ხნის წინ ინტერვიუს დროს, რუმინეთის იუსტიციის მინისტრმა ტუდორელ ტოადერმა აღნიშნა, რომ მისი ქვეყანა CVM– ის მონიტორინგიდან გამოვა იმ დროისთვის, როდესაც ის 2019 წელს ევროკავშირის საბჭოს პრეზიდენტობას დაიკავებს.