შიდა უსაფრთხოების ევროპული საბჭო და ერთიანი თავშესაფრის პოლიტიკა

შიდა უსაფრთხოების ევროპული საბჭო და ერთიანი თავშესაფრის პოლიტიკა

შესავალი

იმ მოვლენებში, რომლებიც მომავალი წლების განმავლობაში შენგენის ზონაში მოვლენების ჩამოყალიბებას აპირებს, საფრანგეთის პრეზიდენტმა ემანუელ მაკრონმა მოუწოდა ცვლილებას ერთიანობის გასაძლიერებლად. ღია წერილში, რომელიც ფართოდ არის რეპროდუცირებული ეროვნულ გაზეთებში ევროპის სავიზო ზონაში, ბატონმა მაკრონმა შესთავაზა ექვსი რეფორმა.

მის წინადადებებს შორის მაღალი რეიტინგი არის ზომები სამართლიანი თავშესაფრის პოლიტიკის უზრუნველსაყოფად, გარე პოლიტიკური ჩარევის თავიდან ასაცილებლად და საზღვრების გასაძლიერებლად. შესაბამისად, ამ პოსტში ჩვენ ვიკვლევთ საფრანგეთის პრემიერის განცხადებებს და განვიხილავთ რა იქნება მათი შესაძლო ეფექტები, თუ მიღებულია.

მაკრონის ექვსი ინიციატივა

ეს არ არის პირველი შემთხვევა, როდესაც პრეზიდენტმა მაკრონმა ევროკავშირის შიგნით განახლებისკენ მოუწოდა, თუმცა მისი ყურადღება ახლა, როგორც ჩანს, მთავრობათაშორის თანამშრომლობაზეა. კერძოდ, წინადადებები ხაზს უსვამს საზღვრების დაცვის, თავდაცვის შენარჩუნებისა და უსაფრთხოების გაძლიერების აუცილებლობას. ერთობლივად, რა თქმა უნდა, ასეთი ინიციატივები ხელს შეუწყობს მოგზაურობის კონტროლის ზომებს, რომლებიც შემოღებულ იქნა ევროპის მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) ეგიდით.

კერძოდ, პრეზიდენტ მაკრონის გზამკვლევი ევროკავშირის ტრანსფორმაციის დამცველებისთვის:

  • შიდა უსაფრთხოების ევროპული საბჭო, რომელიც მოიცავს ევროპულ სასაზღვრო ძალებს და უშიშროების საბჭოს, რომელიც, მისი მონახაზის თანახმად, გააგრძელებს გაერთიანებული სამეფოს ჩართვას, მიუხედავად Brexit-ის მიმდინარე მოლაპარაკებების შედეგებისა.
  • დემოკრატიების დაცვის ევროპული სააგენტო, ე.წ. ყალბი ამბების მოგვარება, კიბერთავდასხმების შეზღუდვა და ევროპაში პოლიტიკური პარტიების დაფინანსების პრევენცია.
  • კონფერენცია ევროპისთვის, რომელიც მოიცავს ევროკავშირის ინსტიტუტებს, ასევე წევრ სახელმწიფოებს.
  • ევროპის კლიმატის ბანკი, რომელიც 2025 წლისთვის შეაჩერებს პესტიციდების გამოყენებას და მიზნად ისახავს ნახშირბადის ნულოვანი ემისიების 2050 წლისთვის.
  • სურსათის უვნებლობის ევროპული ორგანო, დაიცვას სურსათის კონტროლი ძლიერი ლობისტებისგან და ხელი შეუწყოს საზოგადოებრივი ჯანმრთელობისა და გარემოს რისკების დამოუკიდებელ მეცნიერულ შეფასებას.
  • ევროკავშირის საერთო მინიმალური ხელფასი, რომელიც ყოველწლიურად განიხილება და - საფრანგეთის პრემიერის სიტყვებით, იგივე ხელფასის მისაღებად იმავე სამუშაოსთვის.

გარდა ამისა, საჭირო იქნება ასეთი ახალი ორგანიზაციებისა და ღონისძიებების დაფინანსების ორგანიზება.

თავშესაფრის პროგრამები და ადამიანის უფლებები

მართლაც, მაკრონის წინადადებები აშკარად აღიარებს საერთაშორისო დაცვის მინიჭების აუცილებლობას მათთვის, ვინც საკუთარ ქვეყანაში სერიოზული ზიანისგან ან დევნისგან გაქცეულია. ითვლება საერთაშორისო ვალდებულებად და აღიარებულია 1951 წლის ჟენევის ლტოლვილთა დაცვის კონვენციაში, თავშესაფარი კვლავ ადამიანის ფუნდამენტური უფლებაა.

თუმცა, ევროკომისია ასევე აღიარებს, რომ თავშესაფრის პროცედურები უნდა იყოს ეფექტური და სამართლიანი მთელ ევროკავშირში, ისევე როგორც ბოროტად გამოყენების შეუპოვრობა. ამრიგად, საერთო ევროპული თავშესაფრის სისტემის გაუმჯობესებამ უნდა შეამციროს ბედნიერი გადაწყვეტილებები და თავშესაფრის ლატარიები. იმედია, ნებისმიერი ცვლილება ღირსებას შემატებს განაცხადის პროცედურებს, გაზრდის ერთგვაროვნებას და უზრუნველყოფს სტანდარტების შესაბამისობას მსგავსი შედეგების მისაღწევად, მიუხედავად იმ ქვეყნისა, სადაც ლტოლვილები მიმართავენ თავშესაფარს.

საერთო ჯამში, თავშესაფრის საერთო პროცედურების დირექტივამ უნდა გააკეთოს განაცხადის პროცესები რაც შეიძლება ეფექტური და სამართლიანი. განსაკუთრებული საჭიროების მქონე თავშესაფრის მაძიებლებს უფრო მეტი მხარდაჭერა უნდა ჰქონდეთ თავიანთი სარჩელის ასახსნელად, ხოლო ზომები ასევე გააძლიერებს დაცვას არასრულწლოვნებისა და წამების მსხვერპლთათვის. ანალოგიურად, შესწორებული ევროპული საკვალიფიკაციო დირექტივა მიზნად ისახავს მიღების პირობების მოგვარებას, პატიმრობის გადაცემას უკანასკნელ კურორტზე, ხოლო ჰუმანური მიღების პირობებისა და საცხოვრებლის საჭიროების გამოხატვა. ადრე, ამ დირექტივამ განმარტა ის გარემოებები, რომლითაც ქვეყნებმა უნდა მიანიჭონ საერთაშორისო დაცვისა და ინტეგრაციის ზომები იმ ლტოლვილებისთვის, რომლებიც სარგებლობენ ამით.

ასევე შექმნილია ლტოლვილთა დამუშავების სტანდარტების დასადგენად, დუბლინის რეგულაციამ შემოიღო თავშესაფრის განმცხადებლების დაცვა, ხოლო ხელისუფლება გადაწყვეტს რომელი სახელმწიფოა ან პასუხისმგებელი იქნება მათი განაცხადების შემოწმებაზე. პაკეტმა ასევე შემოიღო სისტემა, რათა აღმოაჩინოს და გაუმკლავდეს მიღების პროცედურებსა და თავშესაფრის ეროვნულ საკითხებს უფრო ადრე, ვიდრე მოგვიანებით, რათა თავიდან იქნას აცილებული კრიზისების განვითარება ან გაუარესება.

დაბოლოს, Eurodac (ევროპული დაქტილოსკოპია, ე.ი. თავშესაფრის მაძიებლის თითის ანაბეჭდის მონაცემთა ბაზა) საშუალებას მისცემს სამართალდამცავ ორგანოებს მიიღონ თავშესაფრის მაძიებლების თითის ანაბეჭდების ჩანაწერები გარკვეულ გარემოებებში. ასეთი გარემოებები მოიცავს სერიოზული დანაშაულების გამოძიებას, როგორიცაა ტერორიზმი და მკვლელობა.

ევროპის მომავალი

მიესალმა იმას, რაც შესაძლოა ევროპული რენესანსის მოწოდება ყოფილიყო, მონსიურ მაკრონის განცხადებამ მოქალაქეებს პირდაპირ ევროკავშირის ოცდარვა მოქმედი წევრი ქვეყნის ფარგლებში მიმართა. საფრანგეთის პრემიერმა თქვა, რომ იგი ევროპას გრძელვადიან პროექტად მიიჩნევდა და არა მხოლოდ როგორც ეკონომიკურ სუბიექტს და საერთო ბაზარს.

გარდა იმისა, რომ 2016 წლის რეფერენდუმში, დიდი ბრიტანეთის ამომრჩევლებმა შეიძლება სრულად არ იცოდნენ ევროკავშირის დატოვების ყველა შედეგი. გარდა ამისა, მაკრონმა დასვა რიტორიკული კითხვები Brexit– ის მიმდინარე კრიზისის შესახებ და ჰკითხა, იცოდა თუ არა ბრიტანელებმა რა შეიძლება შეიცავდეს ერთ ბაზარზე წვდომას. საბოლოოდ, მას ეჭვი ეპარებოდა, ჰქონდა თუ არა ამომრჩევლებს საკმარისი ინფორმაცია, რომ სრულად დაეფასებინათ წინადადებების შესაძლო შედეგები კუნძულ ირლანდიაში მძიმე საზღვრის აღსადგენად.