შიპოლის აეროპორტის ტრაფიკი ბრუნდება 2023 წელს, მაგრამ რჩება პანდემიამდელ დონეზე

შიპოლის აეროპორტის ტრაფიკი ბრუნდება 2023 წელს, მაგრამ რჩება პანდემიამდელ დონეზე

ამსტერდამის შიპოლის აეროპორტი მიესალმა 61.7 მილიონ მოგზაურს 2023 წელს, 18% -იანი ზრდა 2022 წლიდან, მაგრამ მაინც 14% -ით დაბალია პანდემიამდელ დონეზე.

5 იანვარს პრესრელიზის თანახმად, აეროპორტმა ნიდერლანდები 305 მიმართულებას დაუკავშირა, მათ შორის შვიდი ახალი მარშრუტი.

თუმცა, 16 მიმართულება შეწყდა, ძირითადად რუსეთსა და უკრაინაში.

შიპოლის ძლიერი აღდგენა

შიფჰოლში თითქმის 62 მილიონი მგზავრიდან 39.1 მილიონი პირდაპირი მოგზაური იყო, ხოლო 11 მილიონზე მეტი მგზავრი გადაიყვანეს.

თვითმფრინავების მთლიანი მოძრაობები გაიზარდა 11% -დან 441,963 -მდე.

Schiphol დაინახა ზრდა მიმართულებით მთელს ევროპაში და ინტერკონტინენტური მარშრუტები.

დიდი ბრიტანეთი, ესპანეთი და აშშ ყველაზე პოპულარულ მიმართულებებად რჩებოდნენ.

რეგიონალური აეროპორტები ისტორიულ სიმაღლეებს მოხვდა

ეინდჰოვენის აეროპორტმა რეკორდულ 6.8 მილიონ მგზავრს მიაღწია 2023 წელს, რაც 8% -ით მეტია 2022 წელს.

ეს 2019 წელს 6.7 მილიონი მგზავრის წინა მაჩვენე პირველ ადგილზეა.

თვითმფრინავების მოძრაობები ასევე გაიზარდა 3% -დან 41,496 -მდე.

თუმცა, მომსახურე მიმართულებები 87-დან 84-მდე შემცირდა.

როტერდამ ჰააგის აეროპორტი ანალოგიურად მოხვდა ახალ სიმაღლეებზე, რაც 2023 წელს 2.2 მილიონ მგზავრს ემსახურება.

ეს წარმოადგენდა 6% მგზავრთა ზრდას პანდემიამდელ დონეზე.

თვითმფრინავების მოძრაობები იყო 16,191, 3% -ით 2022 წლიდან, მაგრამ 3% -ით შემცირდა 2019 წლიდან.

ETIAS სისტემა ვიზიტორთა ზრდის სამართავად

ჰოლანდიის აეროპორტებში სამგზავრო მიმოსვლის გაგრძელება გავლენას ახდენს მომავალი შესვლის/გასვლის სისტემის (EES) და ევროპული მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) შესახებ.

2025 წლის მაისში ინიცირებული ETIAS მოითხოვს წინასწარი მგზავრობის განბაჟებას ევროკავშირის/შენგენის ზონის გარეთ 60-ზე მეტი ქვეყნის ვიზიტორებისთვის.

ჰოლანდიის აეროპორტები, რომლებიც ინტერკონტინენტური მოგზაურებისთვის მთავარ კარიბჭედ მსახურობენ, ETIAS– ის ეფექტური დამუშავება კრიტიკული იქნება.

როგორც Schiphol აღადგენს უფრო ხანგრძლივ მარშრუტებს, ხელისუფლებამ უნდა უზრუნველყოს საკმარისი შესაძლებლობები, რათა თავიდან აიცილოს ლეგიტიმური ვიზიტორები.

სისტემის რისკების შეფასების შემოწმებებმა უნდა გაზარდოს უსაფრთხოება ტურიზმისა და საქმიანი მოგზაურობის ზედმეტად შეზღუდვის გარეშე.

მომავალი საიმიგრაციო პოლიტიკის ჩამოყალიბება

მგზავრთა მოცულობის ზრდა ასევე ეხება საიმიგრაციო პოლიტიკას, განსაკუთრებით ევროკავშირის არაწევრი მიგრანტების შესახებ.

ვინაიდან აეროპორტები ხელს უწყობენ უფრო ტრანსკონტინენტურ ოჯახებს, მუშაკებსა და სტუდენტებს, მთავრობამ შეიძლება შეაფასოს სავიზო წესები და მოთხოვნები.

შესვლის ნაკადებმა შეიძლება გავლენა მოახდინოს როგორც შენგენის მოკლევადიან ვიზებზე, ასევე გრძელვადიან ნებართვებზე, რომლებიც მიზნად ისახავს ინვესტორებს, ციფრულ მომთაბარეებს და გამოცდილ ემიგრანტებს.

უფრო მეტიც, აეროპორტის გაფართოებულმა შესაძლებლობებმა შეიძლება ჩამოაყალიბოს საზოგადოების განწყობა იმიგრაციის შესახებ.

ბოლოდროინდელი ზრდის შეუფერხებლად მართვამ შეიძლება აჩვენოს სტრატეგიული მიგრაციის პოლიტიკის ეკონომიკური სარგებელი.

თუმცა, პერსისტენტულმა შეშუპებამ ან შეფერხებებმა შეიძლება გამოიწვიოს ანტიემიგრანტული შეხედულებები.

ამრიგად, ინფრასტრუქტურა და ეფექტურობის ინვესტიციები წარმოადგენს საიმიგრაციო პოლიტიკის დებატების ნაწილს.

Outlook 2024 წლისათვის

უკანა ხედვის სარკეში პანდემიის შეფერხების დიდი ნაწილით, ჰოლანდიის აეროპორტებს შეუძლიათ ყურადღება გაამახვილონ მათი მოხსნის გაგრძელებაზე.

თუმცა, გეოპოლიტიკურმა მოვლენებმა და პოტენციურმა ეკონომიკურმა შენელებამ შეიძლება შეანელოს ზრდის პროგნოზები.

მიუხედავად ამისა, ინვესტიციები შესაძლებლობებსა და ეფექტურობაში დაგეხმარებათ შემდგომი ჩანაწერების მართვაში რეგიონულ აეროპორტებში, როგორიცაა Eindhoven და Rotterdam.

Schiphol– ისთვის გასაღები აღდგება უფრო ინტერკონტინენტური და გადაცემის ტრაფიკი, სადაც მოცულობები კვლავ ჩამორჩება 2019 წელს.

2022 წლის მშფოთვარე შემდეგ, აეროპორტი მიზნად ისახავს ინციდენტის გარეშე 2024 წელს.