ჰოლანდიელი დეპუტატები ევროკავშირის არაწევრი მიგრაციის შესახებ "Backdoor"-ის დახურვას ცდილობენ

ჰოლანდიელი დეპუტატები ევროკავშირის არაწევრი მიგრაციის შესახებ "Backdoor"-ის დახურვას ცდილობენ

ჰოლანდიის პარლამენტს სურს უფრო მკაცრი კონტროლი ევროკავშირის გარეთ მომავალ მუშაკებზე. დეპუტატები ამტკიცებენ, რომ ამჟამინდელ პოლიტიკას აქვს ხარვეზები, რაც კომპანიებს საშუალებას აძლევს თავიდან აიცილონ ჰოლანდიური შრომის კანონები და ხელფასები.

ჰოლანდიელი დეპუტატები "უკანა მხარეს" არიან

ჰოლანდიის პარლამენტის ქვედა სახლის Tweede Kamer- ის წევრები მოუწოდებენ ახალ ლიმიტებს ევროკავშირის არაწევრ მუშაკებზე, რომლებიც ნიდერლანდებში ევროკავშირის სხვა ქვეყნების გავლით ჩამოდიან.

რამდენიმე ძირითადი პოლიტიკური პარტია ირწმუნება, რომ კომპანიები იყენებენ ამჟამინდელ სისტემას, როგორც "უკანა მხარეს", რათა თავიდან აიცილონ ჰოლანდიური შრომის კანონები.

ევროკავშირის არსებული წესების თანახმად, ევროკავშირის ერთ ქვეყანაში ფირმებს შეუძლიათ დაიქირაონ მუშები ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნებიდან და შემდეგ გააგზავნონ ისინი ევროკავშირის სხვა ქვეყანაში სამუშაოდ მცირე ხნით.

მაგალითად, სლოვაკეთში მყოფ კომპანიას შეეძლო უზბეკეთიდან მუშების დაქირავება და შემდეგ მათ გაგზავნა ნიდერლანდებში პროექტებისთვის სამუშაოდ.

თუმცა, ჰოლანდიელი დეპუტატები ამტკიცებენ, რომ ამ სისტემას ხშირად ბოროტად იყენებენ. პრაქტიკაში, ამ მუშებიდან ბევრი რეალურად არ მუშაობს ქვეყანაში, რომელმაც თავდაპირველად დაიქირავა ისინი. ამის ნაცვლად, კომპანია მათ პირდაპირ ნიდერლანდებში უგზავნის.

ტიერი არცენმა, პარლამენტის წევრმა VVD პარტიიდან, განაცხადა, რომ ეს კომპანიები თავს არიდებენ სათანადო ხელფასისა და შეღავათების გადახდას. იგი თვლის, რომ ეს პრაქტიკა ეწინააღმდეგება ევროკავშირის კანონმდებლობის სულისკვეთებას შრომითი მობილობის შესახებ.

წინადადებები ჰოლანდიური რეგულაციების გამკაცრების შესახებ

ნიდერლანდებში რამდენიმე პოლიტიკურმა ჯგუფმა შემოგვთავაზა იდეები შრომითი მიგრაციის ამ ფორმის შეზღუდვის შესახებ:

  1. მინიმალური სამუშაო პერიოდი: VVD ვარაუდობს, რომ ევროკავშირის არაწევრ მუშაკებმა უნდა გაატარონ გარკვეული დრო იმ ქვეყანაში სამუშაოდ, რომელმაც პირველად დაიქირავა ისინი, სანამ ისინი ნიდერლანდებში გაგზავნიან.

  2. ხელფასის ბარიერი: D66 პარტიას სურს დაუშვას ეს შეთანხმება მუშებისთვის, რომლებიც იღებენ ჰოლანდიის მინიმალური ხელფასის მინიმუმ 125% -ს.

  3. უფრო მკაცრი აღსრულება: მრავალი მხარე მოუწოდებს უფრო მჭიდრო მონიტორინგს და ჯარიმებს იმ კომპანიებისთვის, რომლებიც ბოროტად იყენებენ მიმდინარე სისტემას.

  4. ევროკავშირის დონის ცვლილებები: ზოგიერთ დეპუტატს სურს, რომ ჰოლანდიის მთავრობამ ევროკავშირის მასშტაბით შრომითი მობილობის წესებში ცვლილებები შეიტანოს.

A person wearing gloves and using a power saw to cut through stone blocks outdoors

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ neelam279 პიქსაბაის საშუალებით)

შეშფოთება ხელფასის ჩახშობისა და მუშათა ექსპლუატაციის გამო

ჰოლანდიელი პოლიტიკოსები ასახელებენ მრავალ შეშფოთებას, რომლებიც ახალ შეზღუდვებს იწვევს:

  1. ჰოლანდიური ხელფასების შემცირება: კომპანიებს შეუძლიათ ნაკლები გადაიხადონ მუშების დაქირავებით სუსტი შრომითი კანონების მქონე ქვეყნებიდან.

  2. ექსპლოატაციული პირობები: ზოგი ამტკიცებს, რომ ამჟამინდელი სისტემა იწვევს მიგრანტთა მუშაკთა ცუდი სამუშაო და საცხოვრებელი პირობების პირობებს.

  3. ევროკავშირის მუშაკების გადაადგილება: არსებობს შეშფოთება, რომ ევროკავშირის აღმოსავლეთ ქვეყნების მუშებიც კი კარგავენ სამუშაო ადგილებს ნიდერლანდებში ამ პრაქტიკის გამო.

  4. ევროკავშირის პრინციპების დარღვევა: კრიტიკოსები თვლიან, რომ სისტემა ეწინააღმდეგება ევროკავშირში მშრომელთა თავისუფალი გადაადგილების თავდაპირველ იდეას.

მინისტრმა მოუწოდა ევროკავშირის მხარდაჭერას მმართველობის ცვლილებებისთვის

SGP-ის პარტიამ მოუწოდა სოციალური დაცვის მინისტრს, ედი ვან ჰიჯუმს, რომ ევროკავშირის სხვა ქვეყნების ლობირება უფრო მკაცრი რეგულაციებისთვის.

ვან ჰიჯუმმა ჯერჯერობით ფრთხილი მიდგომა მიიღო და თქვა: "აკრძალვა იქნება შორსმჭვრეტელი ნაბიჯი, უკანასკნელი საშუალება. სწორედ ამიტომ ყურადღებით ვუყურებთ სიტუაციას".

A person wearing headphones is sitting in front of multiple screens, writing and analyzing code in a dark room.

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ პრესფოტო Freepik– ის საშუალებით)

შრომითი მიგრაციის მასშტაბი ნიდერლანდებში

ამ დებატების კონტექსტის გასაგებად, სასარგებლოა ნიდერლანდების ბოლოდროინდელი საიმიგრაციო სტატისტიკის გადახედვა:

2022 წელს ნიდერლანდებმა დაინახეს ევროკავშირის/EFTA მოქალაქეების მნიშვნელოვანი შემოდინება:

  • 46 700 მოვიდა სამუშაოდ

  • 31,630 ოჯახის მიზეზების გამო

  • 18,680 განათლებისთვის

  • 31,855 დაუზუსტებელი მიზეზების გამო

მიუხედავად იმისა, რომ ეს რიცხვები მოიცავს ევროკავშირის / EFTA- ს ყველა იმიგრაციას, ისინი ხაზს უსვამენ ნიდერლანდებში შრომასთან დაკავშირებული გადაადგილების მასშტაბს.

შრომითი მიგრაციის დებატების უფრო ფართო ევროპული კონტექსტი

ჰოლანდიის პარლამენტის შეშფოთება ასახავს ევროკავშირის მასშტაბით უფრო ფართო დებატებს შრომითი მიგრაციის მართვისა და მისი ეკონომიკური გავლენის შესახებ:

  1. უნარების დეფიციტი: ევროკავშირის ბევრ ქვეყანას აქვს შრომის დეფიციტი ძირითად სექტორებში, რაც ზრდის მოთხოვნას უცხოელ მუშაკებზე.

  2. დაბერებული მოსახლეობა: დემოგრაფიული ტენდენციები ევროკავშირის ბევრ ქვეყანაში იზრდება მიგრანტთა შრომაზე დამოკიდებულება ეკონომიკური ზრდისა და სოციალური სისტემების მხარდასაჭერად.

  3. ინტეგრაციის გამოწვევები: ქვეყნები იბრძვიან ეკონომიკური საჭიროებების დასაბალანსებლად დიდი მიგრანტების სოციალური ერთიანობისა და კულტურული ინტეგრაციის გამო.

  4. ევროკავშირის შიდა უთანასწორობა: მნიშვნელოვანი ხელფასი და ცხოვრების სტანდარტული განსხვავებები ევროკავშირის წევრ ქვეყნებს შორის ართულებს შრომითი მობილობის საკითხებს.

A woman is giving a presentation to a group of people, some wearing high-visibility vests and hard hats.

(გამოსახულება თავაზიანობის შესახებ isayildiz via iStock)

შრომითი მიგრაციის შეზღუდვის პოტენციური ეკონომიკური ზემოქმედება

ევროკავშირის არაწევრი შრომითი მიგრაციის შემოთავაზებულ შეზღუდვებს შეიძლება მნიშვნელოვანი ეკონომიკური შედეგები მოჰყვეს ნიდერლანდებისთვის.

ზოგიერთ სექტორს, რომელიც მიგრანტ მუშაკებზეა დამოკიდებული, შეიძლება შეექმნას შრომის მწვავე დეფიციტი ან გაზრდილი საოპერაციო ხარჯები, თუ უცხოური შრომის მიწოდება შეზღუდულია.

ამან შეიძლება განსაკუთრებით იმოქმედოს ისეთ ინდუსტრიებზე, როგორიცაა სოფლის მეურნეობა, მშენებლობა და სტუმართმოყვარეობა, რაც ხშირად დამოკიდებულია მოქნილ, სეზონურ სამუშაო ძალებზე.

დაბალი ხელფასის მუშაკების შემოდინების შეზღუდვამ ასევე შეიძლება გავლენა მოახდინოს ზოგიერთ ინდუსტრიაში ხელფასზე.

მიუხედავად იმისა, რომ ამან შეიძლება მოკლევადიან პერიოდში ჰოლანდიელი მუშები ისარგებლოს, ამან ასევე შეიძლება გამოიწვიოს სამომხმარებლო ფასების ზრდა და ზოგიერთი ბიზნესისთვის პოტენციურად შემცირებული კონკურენტუნარიანობა.

გავლენა ევროკავშირის მოკლევადიან და გრძელვადიან ვიზიტორებზე

ჰოლანდიის პარლამენტის მიერ შრომითი მიგრაციის შეზღუდვისკენ სწრაფვას შეიძლება ჰქონდეს შორსმჭვრეტელი გავლენა ევროკავშირის როგორც მოკლევადიან, ისე გრძელვადიან ვიზიტორებზე.

ევროკავშირის არაწევრ მუშაკებს შეიძლება შეექმნათ უფრო ხანგრძლივი ლოდინის პერიოდები და უფრო მაღალი შემოსავლის მოთხოვნები ნიდერლანდებში სამუშაოდ. ამან შეიძლება გამოიწვიოს ევროკავშირის შიგნით დასაქმების სტატუსისა და ისტორიის უფრო მკაცრი გადამოწმება.

ევროკავშირის სამუშაოს მაძიებლებისთვის, ამ შეზღუდვებმა შეიძლება შექმნას მეტი შესაძლებლობა და პოტენციურად გაზარდოს ხელფასები იმ სექტორებში, რომლებიც ამჟამად ევროკავშირის არაწევრ მუშაკებს ეყრდნობიან.

მიუხედავად იმისა, რომ დებატები ყურადღებას ამახვილებს გრძელვადიან შრომით მიგრაციაზე, ამან შეიძლება ირიბად იმოქმედოს მოკლევადიანი მოგზაურობის პოლიტიკაზე.

ევროპის მოგზაურობის ინფორმაციისა და ავტორიზაციის სისტემის (ETIAS) დანერგვა და შენგენის სავიზო განაცხადების გაზრდილი შემოწმება შეესაბამება მიგრაციის უფრო მკაცრი მონიტორინგის ამ ტენდენციას.

მოკლევადიანი ბიზნეს ვიზიტორებს შეიძლება ასევე შეექმნათ დამატებითი კითხვები ან დოკუმენტაციის მოთხოვნები შრომითი მიგრაციის წესების დაცვის უზრუნველსაყოფად.

ევროკავშირის შრომის ბაზრებისთვის რთული გამოწვევები

ჰოლანდიის პარლამენტის მიერ ევროკავშირის სხვა ქვეყნების მეშვეობით არაწევრი შრომითი მიგრაციის შეზღუდვისკენ სწრაფვა ხაზს უსვამს ეკონომიკურ საჭიროებებს, სოციალურ პრობლემებსა და თავისუფალი გადაადგილების პრინციპებს შორის არსებულ დაძაბულობას.

როდესაც ნიდერლანდები განიხილავენ პოლიტიკის პოტენციურ ცვლილებებს, ევროკავშირის სხვა ქვეყნები, სავარაუდოდ, ყურადღებით დააკვირდებიან და პოტენციურად შეაფასებენ საკუთარ მიდგომებს უცხოელი მუშების მართვის მიმართ.